hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - barfot i distanse?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Distanseridning
 barfot i distanse?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  03:25:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
er det mulig å ri distanse med barfothest?å i så fall,opp til hvor mange mil?er et noe regler for at etter så og så mange min må man ha med boots?
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  10:00:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg kan ikke svare på alle spørsmålene for det har jeg ikke kunnskap nok til. Men husker at jeg så vår tidligere NM i senior, Jan Gutubakken ri Krølle (El Asuan) barfot i ritt i Sælandskogen. Mener og huske han startet 12 mil (?) den dagen.
Om han tok på boots senere i rittet vet jeg dessverre ikke.

Men jeg tror ikke der er noen regler for at du må bruke boots etter så og så mange mil, tror det er noe hver enkelt vurderer selv etterhvert i rittene.
Vil du prøve distanse en gang? Det er kjempekjekt!! :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  10:24:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hver gang vi melder oss på noe sånt,blir det enten flytt eller avlyst serru:)men jeg har veldig lyst til å prøve bare for morro da:P sikkert ikke vi kommer av flekken da om lille brutus slår seg vrang,men må jo prøve:)
Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  18:38:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
det går an å bruke barfothest innen distanse, men jeg regner med du må bruke boots da? Jeg vet ikke så mye om dette barfotgreia, selv om jeg har lyst å prøve det etterhvert.

uansett, jeg har ridd sammen med ei som fullførte 120km barfot, med boots. hvordan det fungerer uten boots, vet jeg ikke, men det burde kanskje gå på en to mil??

Håper du får prøvd deg en gang, det er veldig morro

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

kris10na

Skrevet - 28/07/2006 :  12:54:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hørt ei dame som driver med distanse og har vunnet masse løp og sånt med barfot hester. Gå til toppen av siden

Kil_Rappa

» VIP

Norway

Skrevet - 28/07/2006 :  23:20:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKil_Rappa  Svar med kopi av melding
kommer vel helt ann på hvor sterke hovene til hesten er?
Klemmer fra Monica Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  05:30:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hesten min har supersterke høver:P
han er barfot på 6.året å fortsat ikke hatt behov for boots.men er reglementet jeg lurer på lissom.

Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  12:36:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
det står ingenting om at sko er påbudt i distanse, så om hesten din har sterke høver, er det vel bare å hive seg i det

Kanskje ser jeg deg på Hadeland i høst??

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  19:44:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
ikke nå i høst,da både jeg og han ikke er i kjempeform.dessuten må jeg finne noen å ri med,føler jeg..men forhåpentlig neste år stiller vi sterkt:P
Gå til toppen av siden

Linda_Bekkerud

» VIP

Skrevet - 07/08/2006 :  01:50:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
ang. barfot på distangse ritt: På Eidskogrittet for noen år tilbake ble venninda mi nesten nektet start pga. barfot hest, og dette var bare 2 mil. Jeg tror det har mye å si hvilken dommere det er også. Men etter dette tok vi ikke flere sjanser med barfot hest i allefall. Fortsatt god sommer Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  13:57:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
reglene har nok endret seg siden den gang. Men uansett så vil jo veterinæren trekke ut hesten om hesten blir sårbeint/halt osv. (alt dette står i regelementet, se under kap 4 - veterinærkontroller)
Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2006 :  02:30:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
ah,takk miriam..men sånn generelt starter man ikke hesten om man ikke vet at hesten blir sårbeint på den distansen,regner jeg med.eventuelt ha med boots.
Gå til toppen av siden

Silvershining

» VIP

Norway

Skrevet - 13/08/2006 :  23:01:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSilvershining  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilvershining  Svar med kopi av melding
Tja... barfot er jo bra med tanke på at mange hester går fortere ned i puls, da. Dettuten, jo mer hesten går barfot på hardt underlag (selvfølgelig med gradvis opptrapping) desto mer komprimert og slitesterk blir hoven. den vokser også fortere, jo mer den blir brukt

så kan du jo altids ri med meg og kine da koselig det

Vakkert som sølv, hjerter av gull
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 13/08/2006 :  23:50:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
stemmer det..ah,det sier vi ikke nei takk til:P
tror du vi holder følge med dere da?:P

Gå til toppen av siden

edel900

» VIP

Skrevet - 05/09/2006 :  13:38:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har egentleg ikkje nogen erfaring at det er noen regler på det. Men eg meiner du må sjå korleis høvene til hesten er, er høvene sterke nokk?? Hesten min er barfot startet nettopp 4 mila jekk heilt fint det, men han har jo vert barfot hele sitt liv.

Eg mener viss hesten din er vant em sko så bruker du sko
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.61 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.