hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Jeg prøver igjen... Lys brun dressursal!!!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Jeg prøver igjen... Lys brun dressursal!!!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Jenny&Quine

» VIP

Skrevet - 28/06/2006 :  20:05:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hjeeelp!

Jeg er desperat! Tror jeg har skjekket ut alle mulige "salsider" og finner fortsatt ikke det jeg leter etter..... Jeg har sååååå lyst på honnin/londonfarge dressursal men finner det søren ikke noen steder.. Er det ikke "in" kanskje? For 20 år siden inbiller jeg meg at det fantes et drøss av dem...

Litt kjipt å mase men kanskje noen ser spørsmålet mitt nå?

Lopke

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  21:45:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
he he .. trodde da de fleste større merkene førte i både svart og brun?? eller skal den være veldig lys?? (praktisk??) Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  22:00:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Tja, jeg har hvertfall sett Amerigo saler i en ganske lys brun farge..
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  22:25:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Dressursalene er vel for det meste mørke siden det i konkurranse "skal" være mørk farge, helst svart, på sal og hodelag, for å matche ridejakke/hjelm/støvler. Har sett massevis at lysebrune sprangsaler, men tror faktisk aldri jeg har sett en lysebrun dressursal.
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  22:32:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Windsor salen fåes i lysbrun.. Men tror dette må spesialbestilles, ene hesten på stallen hos oss har, i tobacco lignende.. Kjøpt hos Løwenborg, ring dit..:)
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Jenny&Quine

» VIP

Skrevet - 28/06/2006 :  23:03:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takker og bukker!!

Sal og hodelag trenger ikke være mørkt i konkurransesammenheng. Men praktisk er det vel ikke, bare veeeldig fint...

Jeg skal nok ta en telefon til Løwenborg da!
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  23:07:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Sal og hodelag trenger ikke være mørkt i konkurransesammenheng.

Neida, det trenger ikke. Men de fleste velger den klassiske looken og vil at rytter og hest skal matche ;) Vet også at dressurdommerene ofte foretrekker dem som tenker på dette, selv om de egentlig ikke har "lov" :/

Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  01:53:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.brumby.no/html_plain_items?items_id=145194 denne har de i light havanna, litt dyr da men:P

Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  02:29:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Sal og hodelag trenger ikke være mørkt i konkurransesammenheng.

Neida, det trenger ikke. Men de fleste velger den klassiske looken og vil at rytter og hest skal matche ;) Vet også at dressurdommerene ofte foretrekker dem som tenker på dette, selv om de egentlig ikke har "lov" :/

Opprinnelig postet av Eva V

betyr dette at jeg kan bli trekt ned,fordi jeg har brunt hodelag og svart sal??

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Masterpiece

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  05:52:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMasterpiece  Send %s1% en ICQ meldingMasterpiece  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMasterpiece  Svar med kopi av melding
Fant denne på salemsaddlery.com i fargen caramel(høres lys ut )... Har bestilt fra de før, veldig fornøyd!!! Levering fra USA etter 6-7 dager begge gangene... Nå er jo dollaren go å... Du kan sikkert også klippe ut navnet på salen, lime den inn på google så finner du den sikkert i Europa... Lykke til

http://www.salemsaddlery.com/Arthur_Kottas_Imperial_Dressage_Saddle_p/14921.htm

Redigert av - Masterpiece den 29/06/2006 05:54:10 Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  08:33:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
betyr dette at jeg kan bli trekt ned,fordi jeg har brunt hodelag og svart sal??

Ikke offisielt sevfølgelig, men "off the record" er det noen "konservative" dommerer som kan dømme ned på de som ikke ser klassisk svart og hvitt ut. Har ikke lagt mye merke til det selv, men andre, som konkurrerer mer aktivt (og følger mer med, hehe), har lagt merke til dette. Men tror nok ikke dette er så utbredt akkurat, det viktigste er jo uansett at man rir bra og det er dette dommerene ser på. Det er ofte rytterene selv som gjør så mye ut av at alt skal se så perfekt ut. Hadde vært gøy å møtt opp på dressurstevne med mørk lilla og lys rosa :D

Gå til toppen av siden

Jenny&Quine

» VIP

Skrevet - 29/06/2006 :  08:41:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jippi!

Jeg har funnet en Ideal Jessica i Londonfarge! Men må i så fall bestille fra UK... Er det noen som vet hvem som forhandler Ideal i Norge? Kanskje det går an å spesialbestille? Disse salene er ikke fullt så dyre i hvert fall
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  09:43:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
er jo ikke lov til å ri med sånne farger,tror jeg.men har dukka opp med rød shabrak vi:)sånn stygg,utvaska:)))
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  09:47:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
En ting er om man faktisk finner salen som passer hest og rytter, i en litt sær farge, men er det i det hele tatt noen ide å finne sal med farge som utgangspunkt? Hva er sjansene for at nettopp denne salen passer like perfekt for hest og rytter?

PS: Ingenting i dressurreglementet sier noe om farge på sal eller hodelag. Det sies bare noe om hva slags materiale hodelaget og tøylene skal være av, hva slags type salen skal være av, og hva slags tilbehør som er lovlig/påbudt/forbudt. Når det gjelder krav til farger er dette kun noe som nevnes i forbindelse med antrekk for rytter. Det er forøvrig fullt lovlig å starte dressur med neonrosa shabrack med mintgrønne prikker. Men det er jo litt opp til rytter å bedømme om dette er passende.. Rød sal med svarte prikker er også lov, så lenge den er av engelsk type. Skoies hadde med en slik sal på AEG forøvrig, så det finnes

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 29/06/2006 09:53:06 Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  10:17:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
å alikevel får man ikke starte med verken barokk eller bomløst:(
mente jeg så det i et wendyblad for mang en herrens år siden at man ikke kunne starte med rød shabrak..men nå står det ganske mye pussigt i de bladene uansett:)

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  14:39:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Stübben-saler kan spesialbestilles i lyse farger.
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.35 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.