hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - LA-hest./hvilken pris?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 LA-hest./hvilken pris?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Lucen
» VIP

Skrevet - 27/10/2003 :  20:18:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva er "normalpris" på en hest som pr idag går LA, med kapasitet og steg til å gå middels? Hvet at det er mange kriterier som spiller inn, men i "grove trekk" hva ligger prisen på? Er det noen som følger med på denne kategorien av hester?

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 27/10/2003 :  22:13:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg hjalp en venninde for en tid tilbake med å lete etter en LA-hest på nett. Krav var da egentlig at den skulle være mellom 7 og 13 år, cirka mellom 160 og 170 høy (pluss/minus avhengig av "type"), og maks 50000dk/sek. Så da på endel nettsider i Sverige og Danmark. Faktisk utrolig mange i denne prisklassen. Nå var kanskje kravet heller god teknisk, enn god gang da hesten var en hest som var ment som en lærehest. Men likevel fant jeg flere hester som gikk dårlig middels allerede (men fant også litt "unge" og ferske LA-hester som skulle ha bra gang også. "unge" er da 6-7 år). Mulig det var andre ting ved hestene som gjorde de billige, men fikk inntrykk av at de i danmark og sverige finnes i denne prisklassen med litt leting. Er du villig til å gå opp 10000kr (dk/sek) så kommer du nok ennå lengre.. Husk evnt ekstra kostnader ved import.

Prisen avhenger veldig i alder på hesten også. Og høyde. Er du blandt dem som kan ri hester på nærmere 180, eller helst vil ha en hest nære ponnigrensa så har du sannsynligvis muligheten til å finne en "bedre" hest i den prisklassen du leter.

--
spoff
Gå til toppen av siden

Lucen
» VIP

Skrevet - 28/10/2003 :  11:11:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for svar!
Hva kom dere over prismessig i Norge da? Er det mye dyrere her i forhold til sverige/danmark? Det pleier jo å være det...
Størrelse er MAX 170 cm, klarer ikke sitte på hester over det, det blir bare humpete og slitsomt!
Synest at prisene i Norge varierer litt, noen skal ha mye for dårlige hester som de mener er helt fantastiske men noen hester er jo verdt en høyere pris.
Hva med de hestene som er litt mindre av høyde (nærmere 160cm), drar prisen litt ned pga det?
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 28/10/2003 :  12:18:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hester som er over ponnigrensa, og under 160 er ofte mindre populære, og derfor billigere. Iallfall i Sverige og Danmark. Vet desverre ikke hvordan det er med priser i Norge. Er ofte mer å lete blandt i Sverige og Danmark, så vi lette bare der.

Noen tips til steder du kan lete kan du få i debatten: "Hesteannonser!". Jeg liker spesielt godt Horse.dk. De har et godt utvalg av hester, og sidene er enkle å navigere seg i, og de er veldig oversiktlige. Men dette er hester i Danmark, så kommer jo ann på om du vil dra utenlands eller ikke.

--
spoff
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 29/10/2003 :  06:26:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Vil tippe et sted mellom 60-90.000 i Norge,Sverige er billigere..
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 29/11/2003 :  14:07:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Vil tippe et sted mellom 60-90.000 i Norge,Sverige er billigere..
Opprinnelig postet av chess

Jeg synes det hørtes litt i billigste laget ut, men jeg håper du har rett :)

Hvilke erfaringer har dere med priser som antydes i annonser? Pleier den å være realistisk, eller er den for høy? Jeg er hovedsakelig interessert i hester av den typen som astri spør om.
Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2003 :  16:33:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Synes faktisk nivået mellom Norge-Sverige-Danmark er ganske likt nå med tanke på hestepriser. Forskjellen i første rekke er at man har litt mer å velge på i utlandet. En annen ting man må tenke på ved kjøp av hest i utlandet er at man automatisk kan legge på en del tusen i diverse avgifter. Den norske stat er grei slik Man har også kronekurs å ta hensyn til. Sist jeg sjekket var f.eks. 75 000 SEK = 64 000 NOK. I Danmark går det motsatt.

Kikker som regel litt rundt, og de LA-MB hestene jeg finner av interesse koster gjerne rundt 100 000 + + men så vil jeg også ha hoppe med gode papirer + "riktig" alder. Det drar selvsagt opp litt. Det spørs litt hvilke krav man setter til gangarter og ridbarhet. Man kan jo være heldig... hestemarkedet er tøfft om dagen, og mange kan nok være villige til å fire litt på prisen.
Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 29/11/2003 :  19:22:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
En god LA hest er ikke lett å finne,da det kreves at den har en god kontra,som igjen krever en godt balansert hest.Det er faktisk lettere å finne en ok middels hest.
Men alder og steg har jo en stor betydning.Jeg har 2 ferske eksempler å komme med,en jeg fant til en elev og et emne fra Danmark.En god LA hest i Norge gikk for 40.000,- Den 10 år,har en grei gang og kan øvelsene til middels (men vil ikke hevde seg pga gang"søt,snill og lettridd,men er et helvete å transportere.Den andre gikk for 450.000,- den har en fantastisk gang,er 4 år.
Men jeg ville tippe du kan få en ok hest til LA for 50-100.000,-
Men hvis jeg skulle kjøpt hest til den prisen ville jeg nok satset på en unghest med ok gang,og ikke en hest som går LA i dag.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.