hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fluer
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 Fluer
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

moi

Norway

Skrevet - 08/01/2003 :  21:48:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
Beskytter dere hesten deres mot fluer,knott+++ om sommeren???
Isåfall hva bruker dere??
Til de som ikke gjør det: Hvorfor ikke

Redigert av mix1 den 14/05/2003 16:05:21

colombus

Norway

Skrevet - 08/01/2003 :  21:58:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Jeg bruker fluespray og fluemaske.

Hesten er en gave. Ta vare på den.
Gå til toppen av siden

Anette

Norway

Skrevet - 08/01/2003 :  22:06:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Smør hvitløksolje på de mest utsatte stedene, dette fjerner garantert fluene. Her i Østfold er vi mye plaget med den såkalte "Tuneflua". Denne er veldig intens, men til og med den holder seg unna hvitløksoljen. De liker ikke lukten av hvitløk, og oljen er for tykk til at fluene klarer å bite i gjennom. Dette holder også vanlige insekter borte fra hesten. Bruk gjerne fluejager på grima hvis nødvendig, og dusj hesten med fluespray som det siste du gjør før du rir ut/slipper ut hesten! Det funker garantert

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 09/01/2003 :  00:38:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
En venninde av meg brukte en krem som var kjøpt i vanlig hestebutikk som fungerte like bra som fluespray. Den var altså ganske så effektiv. Fordelen var at hesten var ikke redd for å bli smurt inn med litt krem her og der, mens sprayflaska til fluesprayen var ekstremt skummel.. Ellers har jeg stortsett erfaring med fluepannebånd med frynser på. Eller rett og slett hester som har lang pannelugg som kan vifte bort fluene selv med den:)

--
spoff
Gå til toppen av siden

kerry

» VIP

Norway

Skrevet - 09/01/2003 :  01:03:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekerry  Svar med kopi av melding
Jeg har for det meste hestene mine på beite om sommeren og der får de klare seg selv.. Kan liksom ikke løpe rundt meg fluespray flaska der ;)

Ellers har jeg brukt fluespray som man får kjøpt i heste butikk, men jeg syntes ikke den er så effektiv..
Må veeldig mye til for at det skal bli noen virknig.

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 09/01/2003 :  06:03:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Hvordan får du tak i hvitløksolje??? Jeg har både gnidd inn hestene med hvitløksfedd og gitt dem hvitløksfedd å spise, smurt dem med tran (hvite hester blir gule...), sitron-krem, div. fluesprayer, switch...You name it... Det holder ikke lenge før de er like omsvermet igjen. Har enkelte kvelder tatt dem inn i stallen noen timer for at de skal få litt fri fra mygg og knott... Ellers er det fluemaske eller frynser... Gå til toppen av siden

Anette

Norway

Skrevet - 09/01/2003 :  14:22:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
cowgirlchris:
Beklager, jeg vet ikke hvor man får tak i det. Hun som eide stallen her tidligere hadde en flaske stående i sommer som vi alle brukte av. Men jeg må få tak i ny til sommeren igjen, så skal høre med de andre i stallen hvor man får kjøpt. Kan gi deg beskjed når jeg vet

Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 01/02/2003 :  23:12:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
jeg hadde på et fluedekken i fjor sommer, han så ut som en flue selv, med det rare dekkenet og maska, men det hjalp.

ellers så smørte jeg på soyaolje på det mest utsatte stedene for klegg o.l. eller spraya med den svarte fluesprayen.

Gå til toppen av siden

tabrathe

Norway

Skrevet - 01/02/2003 :  23:37:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg pleier å bruke Fyra Ess Hestesalve. Smører under buken, i ansiktet og på brystet. Innholdet i salven gjør at det ikke er farlig å få den i øynene, nesen o.l. Jeg har også hatt problemer med hester som ikke liker sprayflasker. Vi smører gjerne salven på ute på beitet om sommeren, da er det greit å slippe å være avhengig av å binde hesten eller at noen må holde dem. Jeg synes salven fungerer tålig greit.
Sånne med mer kjemiske stoffer er kanskje mer effektive, men jeg er litt redd for at de skal være skadelige. Har hørt om hester som har fått utslett av sånne...

Redigert av tabrathe den 01/02/2003 23:40:02
Gå til toppen av siden

Chaconne

» VIP

Norway

Skrevet - 02/02/2003 :  11:43:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChaconne  Svar med kopi av melding
jeg har ikke hatt hesten min på sommeren enda, men på den hesten jeg hadde forige sommer hadde jeg på ho fluemaske, fluespray og hadde vitløkspulver i maten.. kommer nok til og gjøre det med hesten min oxo.. er ikke sikkert jeg kommer til og ha på flue maske da.. kommer ann på hvor plaga ho er av fluer...

mvh ronja&lady
Gå til toppen av siden

*NiNa*
» VIP

Norway

Skrevet - 02/02/2003 :  20:11:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*NiNa*  Svar med kopi av melding
Jeg brukte en mygg og flue spray for hester paa traveren jeg red... Den funka veldig bra! Brukte ogsaa fluebeskyttelse, men sprayen soeget for at fluene holdt seg for det meste vekk:) Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 02/02/2003 :  21:27:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
Flue spray har jeg brukt. Den funka sånn passe... fluene holdt seg unna en stund, men så kom de igjen:p tror jeg kjøper sånn flue maske i år;)

Gå til toppen av siden

amazing

Skrevet - 03/02/2003 :  22:49:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
hesten min er ikke så veldig "utsatt" for myggstikk og fluer og sånn, men hvis det blir skikkelig ille en dag, så smører jeg på eddik.. jeg smører ingenting i ansiktet, for jeg bruker "myggnetting" over hele hodet til hesten.. (har litt på følelsen av at de fluejagerne med frynser på, er mer irriterende enn fluene...min hest liker ikke sånne med frynser) Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2003 :  22:20:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg pleier å ha på et fluenett, hviss hesten trenger det!
Ekker sprayer med fluespray!

Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 01/06/2003 :  04:33:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Vi har ofte foret med hvitløk, det virker som om det har en virkning. Men hestene plages fortsatt en del med insektbitt. Ellers har vi nok også hatt flaks med et par av beitene. Vært generellt lite insekter alt tatt i betraktning. Vi har heller ikke noe stort flueproblem hjemme på stallen, så her bruker jeg ikke noe spesielt bortsett fra fluepannebånd.

Gå til toppen av siden

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 01/06/2003 :  14:33:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Jeg har proovd alt mulig rart jeg! Hvitlook i hvilken som helst form, har vaert ikke vaert veldig effektivt, og det tar ganske mye strev aa ordne i stand, dessuten STinker det...
Eddik har jeg proovd, og det luktet saa ille at jeg ikke orket mer, dessuten saa det ikke ut til aa virke saa bra...
Saa gikk jeg tilbake til fluespray og flueshampoo, men da jeg kom opp i butikken for aa kjoope mer, foreslo en veldig aerlig selger at jeg skulle bruke litt citronella olje med vann, og han mente at de fleste var mer fornooyd med det enn med fluemiddler... Han virket veldig aerlig... han kunne jo ha tjent 200paa meg som kjooper fluemiddler, men i stedet sender han meg av gaarde til aa kjoope en 20kr flaske med olje!

Citronella olje fant jeg paa en saann butikk der de selger lys, aromaolje og rookelse. Jeg spurte hun i butikken om det gikk ann aa bruke direkte paa huden, hun saa paa ett ark, og sa at det gikk fint. Saa proovde jeg det paa meg selv foorst(i tilfelle...), og det gikk greit saa jeg tok blandet litt i vann og sprutet paa hesten. Det trengtes bare en liten draape for aa faa effekt og det virket veldig bra! Er kjempe fornooyd jeg!
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.