hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vasking av hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Vasking av hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 01/07/2006 :  04:19:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
man skal ikke ha kaldt vann på nyrene fordi det ikke bra for hesten.blr de kalde på krysset så kan de begynne å tisse rødt ol.kaldt vann skal man generelt være forsiktig med.
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  03:40:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Spyler over hesten ofte etter treninger på di aktuelle stedenene der di er svette-med lunkent vann, veldig ofte når det er varmt!

Shamponerer når det er behov for det, ellers blir halen vasket gjevnlig med shampo/grønnsåpe, ellers spyler jeg bare over med reint lunket vann..

Krysset har jeg vært forsiktig med siden rideskoletiden *fnis* men ser ikke problem i det når det er skikkelig varmt ute, da hesten tørker fort. Mens på vinteren gjør jeg det aldri uansett hvor mange lag dekken jeg kan ta på senere.. Vasker ofte hals/salleiet

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 05/07/2006 03:43:39 Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  04:01:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
haff,første gangen rubin skulle inni et ordentlig vaskespilt så skulle jeg bare skru på vannet litt,så klikka jo hele dritten,så sa det wosjh overalt,å vannspruten sto i taket.ikke fikk jeg reparert dritten med en gang heller,så da ble det mye hyl å skrik ja.starum på sitt beste,hehe...dakar lille rubin tufsa mi.må vennes til vann igjen ja:/
bra hun er tillitsfull:)tips lopke:etter at du har vennet henne med vann og svamp og børster og sånn,kan lopke dra fornuft av at du tar med vannslangen bort til henne å gjør som om du ville ha vasket henne.uten at du skrur på vannet.kan plutselig komme hveselyder,fra slange mot bakke og venne henne til at den er over alt på hu..late som du spyler bena og sånn.funka på min:))

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  07:51:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg vasker mine med en gang det blir varmt i været på våren. Da har de gått en helt vinter og er relativt møkkete. Bruker en hesteshampoo. Har haflingere, og liker at halen dems faktisk er hvit...så den vasker jeg ganske ofte, minst en gang i mnd. Men vasker bare den nederste delen, sjelden opp mot halebenet. Vasker dem på høsten etter beite også, så de er klare for en ny vinter :p

Jeg har bare kaldt vann til rådighet i stallen, og tror nok ikke en hest får nyreproblemer ved å bli skylt over raskt med kaldt vann. Det er kaldt vann over lengre tid + evnt kald vind som er farlig.

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 07/07/2006 :  13:07:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Jeg vasker hesten min før stevner,noe som er ofte.Hvertfall nå i sommersessongen.Jeg vasker aldri meg grønnsåpe.Både fordi hesten min ikke tåler det,og fordi det absolutt ikke er bra å vaske med så sterk såpe!absolutt ikke når jeg vasker såpass mye som jeg gjør hvertfall.Nei..Aloe Vera er det beste og mildeste=D

Jeg pler jo også å spyle over hesten min om han er svett etter en trening,eller om han er på rannen til å bli svett når jeg tar han inn fra padock.Men jeg har hørt at det ikke er bra for hesten å bli spylt hver dag,uansett om man ikke bruker såpe=/
Men jeg er jo helt sikker på at hesten min liker det når det er så varmt!For da står han bare å sover..(annet enn på halsen når det nermer seg ørene da) Men er det noen so, har hørt det samme?Jeg har aldri fått noe begrunnelse på det,så om noen viste det,så hadde det vært fint om dere forklarte=)

www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.