hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hjemmelaget stall + bokser
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 hjemmelaget stall + bokser
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

katriiine
» VIP

Skrevet - 26/06/2006 :  21:42:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
er det noen som har noen bilder av "hjemmelagede" staller og bokser??(ikke ferdigkjøpt boksinredning). morsomt å få litt ideer!!:)

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  14:53:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
jeg har en boks pappa har laget til meg.
ett uthus som er laget om til en stall=)

har desværre ingen bilder=(

beskrivelse:

1 vindu
2 dører (en bakdør som står åpen nesten hele tiden, så hesten kan gå ut når den vil)
1 stoor krybbe
4 tjoringsringer
stor nok boks til to hester
ett utstyrsrom

Start dagen med ett smil,
så er det unnagjort

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 29/06/2006 :  15:52:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tør ikke legge inn bilde jeg nei.

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  16:01:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Vi skal bygge om et rom i låven til stall. Det vi skal gjøre er å rive det gamle gulvet, og legge nytt betonggulv. Om det blir nødvenig skal vi isoloere veggene noe. Vi har bestemt oss for å ikke ha innlagt strøm eller vann, da vi vil satse på utegangshester. Stallen vil dermed bli brukt bare når det er nødvendig.

Inngangspartiet.

Edit:

Glemte å si at det er strøm i låven allerede (pappa sa det nå), så da kommer vi til å ha innlagt strøm likevel

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 29/06/2006 16:03:33 Gå til toppen av siden

katriiine
» VIP

Skrevet - 03/07/2006 :  18:57:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
er det ingen flere som har bilder av sine staller innvendig og utvendig?? lt er av interesse!! vil bare se hvordan andre har gjort det:) Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  20:00:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
det er stallen på skolen også,men der skulle det ikke vært lov til å ha hest engang..
vår er hjemmesnekra*gå å ta bilde*

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  21:06:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Akkurat nå har jeg tømt hele stallen for alt, og vasker ned og maler. men jeg kan ta bilder når jeg er ferdig :) Vi har gjort om et gammelt fjøs til stall. Har to bokser og masse gulvplass :p
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  01:37:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Vi skal øyeblikk male stallen utvendig, når det er gjordt og stallen er vasket ned innevndig skal jeg heller legge ut noen bilder av den her

Boksene er hjemmesnekra og resten også for den sags skyld. Har bygget om garasjen vår til stall

Bilder kommer etterhvert ja

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Bentemor

Skrevet - 04/07/2006 :  11:23:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ingen bilder av selve stallen, men kan jo legge ut noen ( hvis jeg klarer...) som man ser litt av min "hjemmesnekra" stall innvendig iallefall.

Stallgangen, ikke akuratt kosta ferdig for kvelden...

Forsiden av stallboksene.
Gå til toppen av siden

katriiine
» VIP

Skrevet - 04/07/2006 :  19:42:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
kjempekoselig stall!!!!:) Gå til toppen av siden

katriiine
» VIP

Skrevet - 13/07/2006 :  23:16:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
du har ikke noen tegninger av stallen/boksene bentemor? så kjempefine ut! hvor store er boksene? Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 14/07/2006 :  12:21:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
(Beklager at bildene er litt uklare, det var visst noe bøss på kameraet. men det går jo ann å se hvordan det er forde ...)

Stallen min:

Utstyret:
Litt tomt nå da, siden mye av tinga er der hestene er på beite :)

Boksene:

Mellom boksene er det en murvegg og et gitter...det er vinduer i begge boksene. Har mulighet til å lukke igjen hele "boksrommet" hvis det skulle bli veldig kaldt.

Høy har jeg oppe på låven, flisa er i naborommet til stallen. Kraftfor har jeg i tønner i en egen "boks" (gammel grisegarde) i stallen, nedenfor hesteboksene

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 14/07/2006 :  13:09:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Kan finne frem bilder av "min" stall en dag snart
Therese
Gå til toppen av siden

Bentemor

Skrevet - 14/07/2006 :  13:58:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ingen tegninger av stallen, kunne jo funnet fram et tegneprogram å tegna i vei, men siden datakunnskapen min er heller laber så hadde jeg nok ikke fått til å legge det ut. Men jeg kan prøve å forklare:

Da jeg flyttet hit sto låven her, men det var fult inredet til et grisehus. Vi rev alt, og støpte helt nytt gulv. ( Takk min snille svigerfar )
Vi kjøpte endel plank og stål til boksene, stålet for at hesta ikke skulle knage sånn på treverket.
Boksene er 4 x 4,5 meter, og veggene er 1,10 m høye. Siden det ikke er noe gitter over boksveggen så virker boksene større også.
Vi bruker bare den ene enden av låven til stall, og for at det ikke skulle være et stort rom, satte vi opp en vegg med kryssfinerplater ( tror jeg det heter... ) sånn at det ble en stallgang som er ca 2,5 meter bred. Og i det andre store rommet oppbevarer jeg fòr og utstyr.

Dette er en enkel oppbygd stall, siden den bare skulle være i bruk i 2 år. Betingelsen fra svigerfar for at vi skulle få sette opp en stall, var at vi tok med oss stallen da vi skal overta gården. Helt greit for meg.
Gå til toppen av siden

monaco_image
» VIP

Skrevet - 24/07/2006 :  00:45:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har ingen tegninger av stallen, kunne jo funnet fram et tegneprogram å tegna i vei, men siden datakunnskapen min er heller laber så hadde jeg nok ikke fått til å legge det ut. Men jeg kan prøve å forklare:

Da jeg flyttet hit sto låven her, men det var fult inredet til et grisehus. Vi rev alt, og støpte helt nytt gulv. ( Takk min snille svigerfar )
Vi kjøpte endel plank og stål til boksene, stålet for at hesta ikke skulle knage sånn på treverket.
Boksene er 4 x 4,5 meter, og veggene er 1,10 m høye. Siden det ikke er noe gitter over boksveggen så virker boksene større også.
Vi bruker bare den ene enden av låven til stall, og for at det ikke skulle være et stort rom, satte vi opp en vegg med kryssfinerplater ( tror jeg det heter... ) sånn at det ble en stallgang som er ca 2,5 meter bred. Og i det andre store rommet oppbevarer jeg fòr og utstyr.

Dette er en enkel oppbygd stall, siden den bare skulle være i bruk i 2 år. Betingelsen fra svigerfar for at vi skulle få sette opp en stall, var at vi tok med oss stallen da vi skal overta gården. Helt greit for meg.

Opprinnelig postet av Bentemor

Sorry at jeg blander meg inn i samtalen deres, men hvordan skal du ta med stallen? He he :)
Gå til toppen av siden

Bentemor

Skrevet - 24/07/2006 :  11:54:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe, vi må ta med oss stallinnredninga. Låven får stå igjen.... Den skal nemlig svigerfar bruke som "furterom" Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.