hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - bare masa igjen,hehe
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 bare masa igjen,hehe
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

absinthe

» VIP

Skrevet - 24/06/2006 :  22:05:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideabsinthe  Svar med kopi av melding
fikk høre at sprangsaler ikke skal brukes til vanlig ridning, pga at de ikke er tilpasset ryggen normalt, og at de kun skal brukes til nettopp sprang... (ja, jeg er litt idiot på dette området, bær over med meg )
Jeg har lite lyst til å selge sprangsalen min, men må vel muligens pent nødt...
hadde vært greit å få vite hva dere mener og.... masmas

www.serox1983.piczo.com

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  22:15:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke helt peilingen på det der, har aldri hørt at det ikke går an å bruke sprangsal til dressur og tur osv.. Jeg bruker sprangsal på ene hesten "min" hele tiden ettersom at hun ikke har noen annen, og en annen hest på stallen bruker også det, uansett om vi rir på tur, bane sprang what so ever..
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  22:25:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Hvem har sagt det?

Dette har jeg ikke noen tro på. Sprangsaler blir da tilpasset på samme måte som andre saler! Om de er gode å ri dressur, distanse eller andre ridegrener med er en helt annen (smak-)sak.

Enkelte produsenter/grossister reklamerer med at deep seat-sprangsaler også er finfine til turbruk, hvorfor gjøre det om den ikke skal brukes til annet en relativt korte sprangøkter?

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  22:37:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har faktisk mye bedre sits i sprang sal jeg... Beina mine blir ikke så urolige

Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  22:39:49  Vis profil  Svar med kopi av melding

Nei det har jeg da aldri hørt.
For meg høres det helt usannsynelig ut at man ikke skal kunne ri i en sprangsal, bortsett fra når man hopper.
Hopping kan være belastende for hestens rygg, og jeg vil da tro at en sal som tåler hopping, tåler all " vanlig" ridning.

Forresten, definer vanlig ridning da?
Er ikke dressur grunnlaget for all ridning?

Anette Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  00:10:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg bruker sprangsalen min til allt;)
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 26/06/2006 :  19:54:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Tror nok man kan bruke sprangsalen til alt, selv om jeg perosnlig får litt "sitsproblemer".
Vil heller tro at det er litt andre veien. At ikke alle saler er bygd for å hoppes med..

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

SuuperTerna

» VIP

Skrevet - 26/06/2006 :  21:58:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg kjøpte en helt ny stübben roxanne sprang sal, som ble tilpasset terna.. å den bruker jeg til alt mulig, ridde dressur med den en dag, men må jo si at jeg ble litt øm bak dagen derpå, fant ut at det ikke er så altfor deilig å ri dressur med sprang sal .. men det går jo helt fint etter et par ganger! Gå til toppen av siden

absinthe

» VIP

Skrevet - 27/06/2006 :  15:00:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideabsinthe  Svar med kopi av melding
jøss, da kan jeg jo beholde salen jo :D:D var ei som sa at sprangsalen var bygd annerledes enn andre saler, og dermed ikke var like bra... så jeg ble jo litt sånn "øøøh oookey" og måtte bare forsikre meg her nå. vil jo ikek gjøre noe som ikke er riktig for hesten..
www.serox1983.piczo.com Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  16:02:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Dei er annleis utforma, men sjølv oppbygninga, altså salens indre, er meir eller mindre det same. Ulikskapane er i alle høve ikkje noko som påverkar korleis salen er for hesten.
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

kjersti *

» VIP

Skrevet - 27/06/2006 :  21:47:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
det jeg har hørt er at man kan bruke sprangsalen til bakkearbeid også, men dersom den er flatseat bør den helst ha pad under. jeg er ganske sikker på at jeg har lest det i en bok ett sted men husker desverre ikke hvor jeg leste det eller hva som var årsaken Gå til toppen av siden

Liv-KleppanBest

» VIP

Skrevet - 27/06/2006 :  22:12:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
..men hvis salen passer til hesten nå, så ikke putt pad under. selv om det er en flatseat. da vil jo salen bli for trang.

har hørt at flatseat saler er veldig harde for hesten å ha på seg eller noe. men det høres skrekkelig merkelig ut synes jeg..
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  22:46:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Dette høres helt merkelig ut, syns nå jeg.

Jeg bruker også sprangsalen min til alt; og har hatt salmaker på hesten min for å tilpasse o.l.

Det som kan være grunnlaget for denne påstanden, er at mange putter mer penger i dressursalen, som skal brukes nesten hver dag, enn en sprangsal som kanskje bare brukes en gang i uken.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.5 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.