hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hva skal jeg gjøre?:/
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 hva skal jeg gjøre?:/
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

susanne

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  19:17:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
nå for tiden rir jeg bare sånn i ny og ne, men drømmen er jo som de fleste andre hestejenter sin, å ha sin egen hest!
nå er ikke jeg så heldig at jeg har det så jeg rir et par travere noen ganger, men jeg har så lyst til å begynne å ri fast igjen!

også har det seg slik at i vinter så prøvde jeg en hest som det fullstendig sa klikk med, og jeg følte at vi passet godt sammen, men pga diverse grunner kunne jeg ikke bli förrytter da.
men nå er altså muligheten der igjen for jeg får lappen på mandag (noe av grunnen forrige gang var å komme seg dit)
men nå sier mamma nei til at jeg kan bli förrytter, og grunnen til det er at hun synes det blir for dumt at jeg skal betale for å gjøre noen en tjeneste, jeg har prøvd å forklare henne at det er vanlig å betale det sammen det koster å ha hesten en dag, men hun holder på sitt.

hva skal jeg gjøre for å overtale henne? jeg har jo ikke egen jobb og har ikke mulighet for å betale for å ha hesten på halvför selv.

det er jo også nesten umulig å få ridd en hest som faktisk kan noe uten å måtte betale for det, men hun skjønner jo ikke det heller

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=)

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  19:22:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
Du kan jo prøve og argumentere med at det er som og ta ridetimer bare at du har mye mer frihet.. og at det ikke er som og låne en hest men og dele en med noen..

så kan man jo alltids dra fram noe hun liker som koster penger.. og sammenligne..

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  19:33:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
jeg har prøvd det med ridetimene, men hun sier at da får jeg undervisning, hun synes altså det er bare blir for dumt å driver å betale for å ri når eieren ikke gidder(hennes ord)

og kan ikke si at hu liker mye som koster penger for hun sitter bare hjemme på ræva og klager!

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  19:42:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Om det er sånn at du får lappen nå, er du faktisk myndig og bestemmer slikt selv. Da har mamma lite hun skulle ha sagt ;-) Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 24/06/2006 :  19:47:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Tror det er mopedlappen hun får, siden hun er født i 90.

Uansett er jo poenget at du låner en hest du lærer noe av. Å holde på med hest er ikke bare ridningen, og det er ridning man lærer på ridetimer.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  19:59:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Om det er sånn at du får lappen nå, er du faktisk myndig og bestemmer slikt selv. Da har mamma lite hun skulle ha sagt ;-)

Opprinnelig postet av Silje-og-Tindra

Men om du leser gjennom første post igjen, så ser du at hun ikke har råd til å betale for hesten selv. Dermed har nok moren litt å si likevel, fordi det er hennes penger som skal brukes.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  20:45:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Redigert bort. Jeg trodde personen det var snakk om var 18 .. :-)
Redigert av - Silje-og-Tindra den 24/06/2006 20:50:04 Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  20:51:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
Siden hun mener det er bedre med ridetimer så får du ta det i stedet da vet du!!! hi hi.. et par dager i uka med det så vil hun fort synes det er billigere med hest på halvfor... he he
mvh Mia..... Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  20:55:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
hehe,men nå er det rett og slett slik at jeg ikke føler at jeg får noe ut av å ri på gruppetimer lenger i forhold til hva de koster, jeg har rett å slett blitt litt lei av det!
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  21:28:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff kjedelig... Er litt nyskjerrig jeg.. Hvor står hesten? Hvor mye koster den i mnd/pr gang? Hvor mange dager i uka skal du ha den?

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 24/06/2006 :  21:28:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
men du er jo 16, få deg en sommerjobb.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  21:56:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ja, sommerjobb er fine greier. Om du finner en bra jobb kan du ihvertfall regne med å tjene 10.-20.000. :)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  22:03:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
jeg har prøvd å finne sommerjobb, jeg har lett etter jobb det siste halvåret uten hell:( (bare å komme med forslag ang det)

den hesten det er snakk om står i kodal halvblodsblanding hvis jeg ikke tar helt feil, kan det grunnleggende i dressur og elsker sprang, er ridd klassisk dressur og det er både ridehus og ridebane på stallen, det var snakk om at jeg skulle ha henne 2 ganger i uken for 800, noe jeg ikke synes er så mye siden stalleia er på rundt 4500.. og hun betaler 1500 for skoing!

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=)
Redigert av - susanne den 24/06/2006 22:03:45 Gå til toppen av siden

badminton
» VIP

Skrevet - 24/06/2006 :  22:06:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
hun som har min hest fòr hun betaler 100kr dagen hun har den...
Le godt så lenge du lever, for du lever godt så lenge du ler... Gå til toppen av siden

Mocca21

» VIP

Skrevet - 24/06/2006 :  22:17:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
ååå, så kipt... mødre er greie å ha, men GUUUUDD hvor irriterendet vanskelige de kan være...

Men får du lappen nå er det jo bare å kjøre rundt å spør vær en gård bruker eller hus eier om.. maling av hus, eller klippe plen.. vaske hus eller rydde i garasjen.. mange har mere bruk for hjelp en hva man tror.. de forstår det bare ikke, før noen står der å spørr..

men er det snakk om 400 hver gang du låner hesten da.. eller 800 i mnd? (kansje jeg er litt treig, men skjønte det ikke)

..Når du forlater noe så vakkert, er det vanskelig å ikke snu seg to ganger..
Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 24/06/2006 :  23:01:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann!!!
Der eg rei før, betalte eg (foreldrene mine) 100 kr gangen, altså 400 mnd. Det var i 3 timer me kunne holde på med hesten, og hadde tigang på bane, og litt hindermatrial. Egentlig såg eg ikkje noko gale med det.
Eg fekk ri hesten, men måtte seff gjere alt arbeid som møkking osv. Men det eg syntes var dumt, var at eg var der på mandager, og hadde folka vert vekkke i helga, var det MASSE å møkke. Og det tok ofte tid, så skulle du fore fore(frukt) og hente hestene på beite, matro, strigling og til slutt da, ridning, som i fleste tilfeler berre varte i en halvtime, siden me måtte regne med avsaling og foring. det var ikkje hesten erller noe det var galt med, men tiden.
Kan du ikkje spørre eigerene om du kan få ri en da, mot at du tar morgen og kveldsforing en annen dag? eller møkking eller noe??? Pusser utstyr, eller tar hesten i helgen? du kan ta hesten på fredagen, gjøre alt arbeid, om du får ri på lørdagen feks?
*Guri, er glad eg skal til tannlegen på mandag, har en gedigen blemme på tunga, pga den idiotiske strengen*

Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.