hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - kjøpe hest usett!!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 kjøpe hest usett!!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Lisa__Moen

» VIP

Skrevet - 25/10/2003 :  17:55:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisa__Moen  Svar med kopi av melding
Er det noen som har erfaringer med og kjøpe en hest usett? Jeg kjøpte en 2 år gammel gotlandsruss fra sverige, før vi kjøpte han hadde vi bare sett på bilde... Heldigvis viste det seg at han var slik de sa han var, kjempe snill og hengiven hest, så vi hadde nok veldig flaks.
Noen andre som har gjort dette????

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 25/10/2003 :  20:43:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Jepp, jeg kjøpte varmblodsen min uten å se han først. Når jeg først hadde bestemt meg for å kjøpe hest så var jeg altfor utålmodig til å lete omkring. Fikk veterinærattest og bøyeprøve da! Ei venninne var og kikka på han, og sa han var veldig tynn, det samme sa eieren også. Fikk litt sånn "Å NEI, HVA HAR JEG GJORT" da han ankom stallen og jeg fikk se hvor tynn han var... Og tåvid framme, og litt krokhasa. Men han var snill som en engel da, bortsett fra at han var så stressa at jeg ble helt utslitt etter hver ridetur. Men jeg angrer ikke, han har lært meg mye som jeg aldri ville lært ved å kjøpe en rolig lettridd hest. Og så flott som han er blitt... He he, det sier vel kanskje alle om sin egen gullkump

Gå til toppen av siden

Lucen
» VIP

Skrevet - 25/10/2003 :  21:17:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vær forsiktig!! Kan ikke anbefale deg å kjøpe hest usett. Selv om hesten ser ok ut på bilder/video kan den være noe helt annent i "levende live." På bilder kan den blir stillt opp på spesiell måte for å skjule skavanker og anatomiske feil, og på video kan det være en meget erfaren rytter som rir, samt at de kan ha kutta vekk det de ikke vil at du skal se. Du får jo heller ikke opplevd hesten i forskjellige situasjoner som feks. i boksen, under oppsaling, med andre hester osv.
Har selv kjøpt hest usett og det gikk bra fordi selger var ærlig, men tror ikke jeg tørr å gjøre det igjen!!
Det er verdt å bruke litt ekstra penger på å reise og se hesten. Har nettopp vært å sett på 1 hest som jeg var "sikker" på at jeg skulle kjøpe før jeg kom dit. Det ble ikke kjøp og jeg er glad for at jeg tok den turen!! Lykke til=)
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 26/10/2003 :  00:02:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har kjøpt både Astor og Nakisca usett, og har aldri angret et sekund på at jeg kjøpte noen av dem.
De har faktisk innfridd mine forventninger, og på mange måter langt mye mer enn som så. Det er ingenting galt med noen av dem, og de er både friske, skadefrie og sunne. De er begge enda greiere enn selgerne hadde skrytt av, og jeg kan faktisk ikke klage på èn eneste ting med noen av dem!!

Riktignok har ikke alt bare vært fryd og gammen fra første stund heller... Astor var ok da jeg hentet ham, og har siden bare blitt bedre og bedre, men det var verre med Nakisca. Men det visste jeg også om på forhånd. Selger (som ikke var den samme personen som hadde eid hesten de siste to årene) opplyste meg, og advarte meg grundig, om alle bakdelene med hesten. Hun overdreiv også så grundig (men det visste jo ikke jeg) at hun nesten skremte meg fra å gjøre noen handel.
Jeg veit riktignok ikke hvordan hesten var før hun kom til meg, men så lenge jeg har hatt henne, så har det utelukkende vært bare positive opplevelser med henne.
Nakisca var tynn og dårlig stelt/behandlet da jeg kjøpte henne, og hun var angivelig (i følge selger) en "feilhåndtert og feilernært hest - ødelagt av en uvitende eier som ikke hadde peiling på hva hun drev med". Hesten var visst også "umulig å få tak i" og "enda verre å få på en henger". Jeg ble fortalt at jeg måtte beregne en hel dag på å få tak i henne, og minst et par timer på å få henne på hengeren.
Da jeg skulle hente henne (jeg hadde, som selger anmodet, beregnet hele dagen! ;) hadde jeg nesten begynt å angre på avgjørelsen allerede før jeg var kommet frem. Men da jeg så henne, så var straks all anger blåst vekk! Hesten var nydelig under all møkka, og da jeg gikk for å hente henne, lot hun meg - uten å protestere - ta på henne grima, og hun fulgte lydig etter. Jeg var bra lykkelig da hun også, uten det fnugg av protest,fulgte villig etter meg inn i hengeren.
Dette ville blitt et langt skriv hvis jeg skulle fortalt hele resten av historien, men jeg kan jo føye til at jeg aldri har opplevd et eneste problem med den hesten, annet enn å finne sal som passer!!
Hun kommer løpende hver gang jeg roper, og er en drøm å ri. Hun er utrolig grei å håndtere, lydig og svært korrekt. (Bortsett fra når hun er brunstig - blæ - merr!)
Og henne hadde jeg ikke engang sett et bilde av før jeg hentet henne!! Jeg hadde kun hørt 'livshistorien' og tenkt for meg selv at "denne hesten må jeg 'redde'"!!
Men som sagt; jeg har aldri angret, selvom jeg nå har alt for mye hest! (2 = èn for mye)

Men men.... Dette var altså mine opplevelser.. Utelukkende positive..
Allikevel så ville jeg aldri anbefalt noen annen å kjøpe hest usett, selvom jeg ikke kan se bort ifra at jeg kan komme til å gjenta prossessen selv, hvis det plutselig dukker opp noe interessant.. Er det det man kaller moralisering!!

---------

~ Ida ~
Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 27/10/2003 :  21:30:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte den to år gammle lipizzaner hoppen min usett, men ingen av de voksne hestene har jeg kjøpt usett. Grunnen er at en voksen hest kan ha mange uvaner og tidligere skalder, mens en unghest har som regel blanke ark.

Kommer nok aldri til å handle en voksen utdannet hest usett.
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 29/10/2003 :  06:39:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Har ikke kjøpt hest usett,men uprøvd en gang,og det gikk greit.Ville ikke ha kjøpt usett om det ikke var gjenom bekjentskaper eller lign.Men jeg har faktisk SOLGT en hest usett,og det føltes litt "merkelig",men jeg skrev en omfattende kontrakt og hadde mye tlf.kontakt med kjøper i forkant.

Allikevel var det litt rart og sende hesten på felles-transport til Bergen fra Oslo.Sørget for å sjekke ut transport-firma osv,samt en kontrakt hvor det blt.sto at hesten var kjøpt usett og "godkjent" av selger.Det merkeligste med hele greia var at kjøper ville ikke ha bilder av hesten engang,og ikke vet.attest,men den tok hun med en gang hesten kom frem.Men kontrakten hadde hun skrevet under,så det var jo fint for henne at hesten VIRKELIG VAR frisk...Må si jeg synes hun hadde nok "is i magen" ja....
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 29/10/2003 :  06:46:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei igjen!

Får vel tilføye at dette ikke var noen 10.000kr hest,hun la faktisk i overkant av 50.000 "på bordet"...iiiiiiiissskaldt gjort,syns nå jeg.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.