hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hest som kjeeeeeder seg!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hest som kjeeeeeder seg!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  15:22:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Hoppa mi har gått i den samme lille luftegården i snart 6 uker sammen med føllet sitt.
Prøver å leie en tur ned på beitet hver dag, slik at de får gå der mens vi passer på. Er desverre avhengig av å ha med meg samboeren min for å gjøre dette, så ikke alltid like lett å få tid til når han arbeider overtid.

Skulle prøve å få dem med ut på tur aleine i dag. Men det endte med at da vi kom til riksvegen nekta føllet å gå, og hoppa skvatt til så jeg glapp taket. Måtte først få føllet hjem igjen i en fykende fart, før jeg måtte prøve å få tak i hoppa igjen som sprang rundt på riksvegen og koste seg med å skremme vettet av bilistene.
Er det bare meg som er så frykelig klønete, eller er jeg forfulgt av ulykke?

Så, nå må jeg vel finne noen alternativer.
Hun kjeder seg så fryktelig, så lurte på om noen hadde tips til "leker" jeg kan lage til henne?
Har prøvd å henge gullerøtter rundt i trærne som hun må lete etter, og lagt inn ei hullete flaske med kraftfor i som hun må trille rundt for å få ut noen godbiter..
Andre tips???

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  15:37:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
bare for og spørre dumt.. men hvorfor kan hun ikke gå på beite??
mvh Mia..... Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  15:46:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Fordi føllet har infeksjon i et dypt sår på hasen, som han går med bandasje på.
Og om bandasjen detter av på beite får han "ukjente" bakterier inn,og vi får ikke satt på ny med en gang, mens om den detter av her hjemme så er det bare hans egne og hoppas bakterier, + at vi merker det så fort at han ikke rekker å få noe graps inn i det.
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  15:50:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
hva med og legge inn en stor ball som hun og føllet kan trille på?

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 23/06/2006 :  15:53:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
har du prøvd slik "gummiball" så det i en forretning en dag her i sverige, var til hest, med håndtak på slik at hesten kan slenge den rundt og rundt.. ble anbefalt den av de som jobbet der da jeg spurte hva det var forno, men kjøpte ikke selv denne gangen:)
men mulig sånt kunne være fristende for hesten din?

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  15:55:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
ja en sånn heter vel jolly ball eller noe sånt

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 23/06/2006 :  16:04:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
JA! det het det ja...takk:)
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Optigbørs Suzett

» VIP

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  16:19:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva med en slik:

Får kjøpt den på hooks for 399 kr. Du kan også kjøpe bare lik-iten :
Den kan du lett henge opp med høytråd, og får koster 79 kroner på hooks. På felleskjøpet koster de 50 kr. (Det gjorde de hvertfal før.)

Det finnes også noen baller du kan fylle med pellets og så må hesten rulle på ballen for å få ut maten. Hestene skjønner raskt hvordan de må gjøre, og pleier å elske de. Vet ikke helt hvor de selges, men tror de er ganske dyre...:(

Du kan jo prøve å lage flere ting selv. Hva med å henge opp greiner eller noe som de kan gnage på? (Må ikke være giftig;) )

Fore med grovfor som de kan gumle på?

Mvh Sofie

-en virkelig god trener lytter når hesten hvisker, og hvisker selv tilbake-
Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  16:47:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

hmm.. sånn jolly ball hørtes kult ut.. Får stikke innom hestebutikken i morgen å sjekke om de har det der.
Tror jeg har sett det før, men visste ikke helt hva det var.

La inni en fotball til dem, men den poffa hu etter en time..heh..

Sånnen slikkestein-epple-ting har jeg, men for at hun skal gidde slikke på den må den henge intill en vegg, og da legger hun den mot veggen og spiser den som om det var middagen Kan umulig være særlig sundt!
Men har ikke prøvd den der hengende ballen.. Så jo litt spennende ut!

Plukker en del greiner og sånnt uten om som de tygger litt på, men er litt usikker på hvor mye de kan ha av dette.. Er sikker på at hun hadde spist opp et helt tre om jeg la inn det til dem!
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 23/06/2006 :  17:03:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Hesten min har en slik lik-it, men hun liker den ikke så godt som meg.. hehe
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  18:28:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Det finnes også noen baller du kan fylle med pellets og så må hesten rulle på ballen for å få ut maten. Hestene skjønner raskt hvordan de må gjøre, og pleier å elske de. Vet ikke helt hvor de selges, men tror de er ganske dyre...:(

Opprinnelig postet av Optigbørs Suzett

tror den er bedre en en flaske!

Opal

» VIP

Skrevet - 23/06/2006 :  19:21:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Optigbørs Suzett

tror den er bedre en en flaske!

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Personlig synes jeg denne ballen ble uhygienisk. Ligge og rulle i møkk... Opisen var stort sett bare sinna på den så den føyde seg så pent inn i rekka av ikke lure kjøp....
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  19:43:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av lino

He he.. samme med Lopke..
Kjøpte en slik og hengte den opp i boksen. Synes selv den smakte kjempegodt!!!
Men Lopke synes det var noen skumle greier som hang i taket. Begynte å drite andre veien (mot høyet) istedet så hun ikke kom i nærheten av denne farlige tingen. Nå henger den ut for boksveggen og hun rører den ikke!!

Så jeg får vel ta den ned og spise den selv :)
Gå til toppen av siden

Optigbørs Suzett

» VIP

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  21:16:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan jo henge lik-it en i et hjørne, så er det lettere for henne å slikke på den, men likevel ikke så lett at hun greier å knaske i seg hele på en gang?
Mvh Sofie

-en virkelig god trener lytter når hesten hvisker, og hvisker selv tilbake-
Gå til toppen av siden

Aquila&Ingvild

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  21:42:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAquila&Ingvild  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av lino

He he.. samme med Lopke..
Kjøpte en slik og hengte den opp i boksen. Synes selv den smakte kjempegodt!!!
Men Lopke synes det var noen skumle greier som hang i taket. Begynte å drite andre veien (mot høyet) istedet så hun ikke kom i nærheten av denne farlige tingen. Nå henger den ut for boksveggen og hun rører den ikke!!

Så jeg får vel ta den ned og spise den selv :)

opprinnelig postet av Lopke

Hmm, mine elsker lik-it. Dropper alt som heter kraftfor helt til det er tomt. Og neste dag er minstemann hyper. Løper rundt ute og minner meg ganske så mye om en duracell-kanin.

Men til temaet. Hoppen din liker vel ikke å leke med greiner? Mange jeg kjenner til syns det er kjempegøy å kaste og riste på greiner. Fikk også et tips en gang om å stappe en forsekk full av andre tomme forsekker og knyte igjen på toppen, så hadde man en fin leke.

Har prøvd begge selv, må si at greinene var størst suksess da forsekkene fort blir rivd i filler av hester som syns at dette var kjempegøy og lurer på om "erre mat i dissa posene der?"
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.