hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - La hest få være hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 La hest få være hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

LisaFi

Skrevet - 28/07/2006 :  11:57:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Bare ut av interesse, Cheri, hva mener du med at du barberer? Vinterklipt hest (forståelig) eller "glatt mule"? (slemt). Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 28/07/2006 :  12:04:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ej e semi dillete, ej veit om mange so dille meir enn mej og mange som dille mindre enn mej.

Opprinnelig postet av CarpeNox

kan du ikke være så snill å skrive bokmål eller nynorsk??
Gå til toppen av siden

metteR

Norway

Skrevet - 28/07/2006 :  15:28:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror jeg er av den mindre dillete typen, bruker dekken/bandasjer/belegg da det trengs, og ikke ellers.
Jeg hadde hest på fôr i en stall der jeg nesten følte meg som en som ikke tok skikkelig vare på hesten sin. Dette fordi alle de andre oppstallørene brukte uttallige timer daglig på å pusse, dulle og kose med hestene sine, samt blande fôr med tusen tilskudd, mens de leste i hôôks-katalogen for å finne 3 nye dekken i tillegg til de 20 de allerede hadde...La oss si at enkelte av disse var daglig 4-5 timer i stallen, hvorav kun 3 kvarter ble brukt til ridning. Er det riktig?
Det ligger rett og slett ikke i min natur å "dulle" sånn med hesten. Det vil ikke si det samme som at jeg ikke steller sår, for det gjør jeg selvfølgelig, dekken og belegg/bandasjer bruker jeg også uten å nøle - da dette er nødvendig. Jeg kan også gjerne børste og stelle med hesten lenge fordi den liker det, men å henge rundt hesten i flere timer inne på boksen ser jeg ikke noe poeng med; som noen andre nevnte, boksen er min hests fristed.

Noe jeg også ser på som veldig viktig for at hesten skal få være mest mulig hest, er utegang med andre hester. På tidligere nevnte stall var utetiden 09.00-14.00, og hestene sto alene i "frimerkepaddocker". Min hest+ en til hadde stor paddock med noen trær som ga skygge (merkelig, siden jeg valgte paddock sist), og de sto ute alene etter kl.14.00- ca kl. 18.00, da jeg kom for å ri.
Det er ikke så veldig vanskelig å tenke seg hvorfor min hest, som atpåtil hadde astma, hostet minst av alle hestene på stallen...

Selv om jeg kanskje bare brukte 2 timer i stallen, tror jeg min hest hadde det minst like godt som deres.

Jeg kjenner et sted...

Monique! :D
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 28/07/2006 :  16:56:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ej e semi dillete, ej veit om mange so dille meir enn mej og mange som dille mindre enn mej (..)

Opprinnelig postet av CarpeNox

.. og der ga jeg opp det innlegget. :-/
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 28/07/2006 :  17:43:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg har prøvd litt ulike ting, og det virker som at hestene her trives bra med utegang, barfot og ikke alt for mye puss og stell. Men likevel føler jeg meg veldig påpasselig, så om de f.eks. får en liten rift synes jeg det er viktig med sårsalve. Jeg er nok en liten mellomting mellom dillete og ikke-dillete.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2006 :  00:31:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Hesten min står inne hver eneste natt, også de dagene det er dritt vær..
Han får altfor mye puss og stell, skal skinne som en sol:)
Men hesten er hest selvom, jeg mener at hester løper på trivsel..
Og min har gjort det veldig bra i løpsbanen siden jeg fikk han,
så han trives med å være en porselensdukke, som blir pakket inn til en viss grad:)

Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.64 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.