hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hester sure i games?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Mounted games
 hester sure i games?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 10

Roxira

» VIP

Norway
Innlegg: 2272

Skrevet - 24/06/2006 :  00:39:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Rart vi mennesker får vondt i ryggen av å være forskjellig i beina....

Tror nok du heller bør forhøre deg med veterinær....

Feilskoing er greit nok det, men det er ikke så bra å få overbelastnings skade heller, er det jeg sliter med mye av på hesten min som er feilskodd...

Men var bare et tips fra min side, gjør som dere vil er jo deres hester... Jeg hadde ikke ridd med 3 sko, hadde det ikke vært på gress hadde jeg muligens dratt av den andre skoen også og ridd bare med 2 sko om jeg måtte fullføre, men hesten min hadde nok blitt så sårbeint at jeg bare kunne glemme det.

Jeg synes det burde vært regler mot det! Siden folk ikke vet bedre! Hør på de fornuftige sjeler her inne og lær av de! Respekt hestene deres og tenk på hesten som deg selv... Hva ville du likt? Sett deg i hestens posisjon og tenk hva du selv ville ha gjort.

Jeg hadde aldri utsatt hesten min for denne belastningen, eller faren for å skli på gress... Hadde hesten min brukket benet eller røket en sene pga jeg hadde ridd den uten en sko på stevnet fordi jeg synes det var gøy hadde jeg skutt meg selv etterpå!! Hadde aldri klart å tilgi meg selv.

Jeg setter dyret foran meg selv til enhver tid selvom det ble diskutert i et emne her før at jeg ikke gjør det og bare rir fordi jeg har lyst, noe som er helt feil. Nå om dagen blir det lite ridning på hestene mine siden hovene har vokst på utsiden av skoene, noe som jeg ikke synes er bra, og pga glatte sommersko. Rir mest på grus og hopper av å leier opp og ned glatte asfalt bakker.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway
Innlegg: 7634

Skrevet - 24/06/2006 :  00:41:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Er ikke min hest som skal ries med 3 sko sier jeg bare.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 24/06/2006 :  00:43:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Rart vi mennesker får vondt i ryggen av å være forskjellig i beina....

Tror nok du heller bør forhøre deg med veterinær....

Feilskoing er greit nok det, men det er ikke så bra å få overbelastnings skade heller, er det jeg sliter med mye av på hesten min som er feilskodd...

Men var bare et tips fra min side, gjør som dere vil er jo deres hester... Jeg hadde ikke ridd med 3 sko, hadde det ikke vært på gress hadde jeg muligens dratt av den andre skoen også og ridd bare med 2 sko om jeg måtte fullføre, men hesten min hadde nok blitt så sårbeint at jeg bare kunne glemme det.

Jeg synes det burde vært regler mot det! Siden folk ikke vet bedre! Hør på de fornuftige sjeler her inne og lær av de! Respekt hestene deres og tenk på hesten som deg selv... Hva ville du likt? Sett deg i hestens posisjon og tenk hva du selv ville ha gjort.

Jeg hadde aldri utsatt hesten min for denne belastningen, eller faren for å skli på gress... Hadde hesten min brukket benet eller røket en sene pga jeg hadde ridd den uten en sko på stevnet fordi jeg synes det var gøy hadde jeg skutt meg selv etterpå!! Hadde aldri klart å tilgi meg selv.

Jeg setter dyret foran meg selv til enhver tid selvom det ble diskutert i et emne her før at jeg ikke gjør det og bare rir fordi jeg har lyst, noe som er helt feil. Nå om dagen blir det lite ridning på hestene mine siden hovene har vokst på utsiden av skoene, noe som jeg ikke synes er bra, og pga glatte sommersko. Rir mest på grus og hopper av å leier opp og ned glatte asfalt bakker.


Opprinnelig postet av Roxira



hovslageren sa det samme da!
at man kan fullføre!


Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway
Innlegg: 2272

Skrevet - 24/06/2006 :  00:52:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Skal høre med min når han kommer til uka, bare for moro skyld...

Mine hester hadde jeg iallefall nektet at skulle fortsette!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 24/06/2006 :  00:54:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Skal høre med min når han kommer til uka, bare for moro skyld...

Mine hester hadde jeg iallefall nektet at skulle fortsette!

Opprinnelig postet av Roxira



ja det skjønner jeg

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway
Innlegg: 451

Skrevet - 24/06/2006 :  00:55:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
ikke at jeg har noe spesiell kjennskap til MG, men det er vel en fordel at hesten fungerer optimalt? Og da bør den vel ha fire sko, fremfor tre sko? Jeg går fra at sekundene teller her, like mye som de gjør i andre grener?
Ferrari & Miriam



Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 24/06/2006 :  00:56:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ikke at jeg har noe spesiell kjennskap til MG, men det er vel en fordel at hesten fungerer optimalt? Og da bør den vel ha fire sko, fremfor tre sko? Jeg går fra at sekundene teller her, like mye som de gjør i andre grener?

Opprinnelig postet av Ferrari & Miriam




jo da men nå er det bare snakk om og fullføre da!
ikke hele konkurransen!

men uansett så kommer dette av noe som roxira har sett en gang!

1 gang


Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway
Innlegg: 7634

Skrevet - 24/06/2006 :  01:00:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kjapp sms til hovslageren min:

Han ville ikke ha satt hesten til å fullføre heller, bare hvis det var skritt. Han sa at sjansen for skader var stor. Men man kan være heldig, og lose hesten gjennom en MG løype i full fart med 3 sko uten å få skade på den.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 24/06/2006 :  01:01:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kjapp sms til hovslageren min:

Han ville ikke ha satt hesten til å fullføre heller, bare hvis det var skritt. Han sa at sjansen for skader var stor. Men man kan være heldig, og lose hesten gjennom en MG løype i full fart med 3 sko uten å få skade på den.

Opprinnelig postet av Mari^_^




dette roxira så skjedde 1 GANG !


Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway
Innlegg: 7634

Skrevet - 24/06/2006 :  01:08:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg aner ikke hvor ofte sånt skjer rundt om, men jeg regner med at folk tar hensyn til hesten sin og ser ann hva som er best for den. Det skjer sikkert innimellom. Ikke vet jeg hva folk vil gjøre når slikt skjer, men jeg ville ihvertfall ha avbrutt, fordi jeg mener at det er til hestens beste. 1 gang er 1 gang for mye. :)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 24/06/2006 :  01:11:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg aner ikke hvor ofte sånt skjer rundt om, men jeg regner med at folk tar hensyn til hesten sin og ser ann hva som er best for den. Det skjer sikkert innimellom. Ikke vet jeg hva folk vil gjøre når slikt skjer, men jeg ville ihvertfall ha avbrutt, fordi jeg mener at det er til hestens beste. 1 gang er 1 gang for mye. :)

Opprinnelig postet av Mari^_^



ja en gang er en for mye

samme sier jeg om andre ting!

og se en hest med 3 sko på et stevne er jo for hardt til at noen kan god ta !

klart det er!

alle de som så dette må til psykolog enda!


Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

janickeogspadi

» VIP

Innlegg: 23

Skrevet - 24/06/2006 :  01:13:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ville heller ikke ridd med tre sko... Er jo selfølgelig forskjell på å ri på en myk ridebane enn å ri på gress ( som veldig ofte er fuktig, og dermed glatt!)... Ville nok heller latt hesten stå jeg, eller fått en reserve til å ri for meg...

Også er det mye sliting i hestene i games, mer enn du kan se i andre sporter, og derfor blir de nok irritert... Du ser jo aldri en sprang og dressur- rytter som kaster seg hit og dit, og vrenger hesten voldsomt rundt....

Og du tigull Skriver veldig mye mot alle andre.. Burde du ikke kanskje prøve å ta litt til deg og lære av det, enn å motsi alle andre... Ikke slemt ment, men bare et lite tips

God St. Hans, som snart er slutt!
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway
Innlegg: 2272

Skrevet - 24/06/2006 :  01:14:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Hmmmm.... Nå skiftet låten til en annen tone... Er ikke noe jeg har sett men hørt...

Under det stevnet hvor jeg ble veldig upopulær etter å ha reist hjem midt på natten pga en rekke årsaker.

Nr. 1 Vi måtte over en myr for å komme til beitene.
Nr. 2 Da vi slapp hestene på beite lå det gammel silo der som Norlandshesten min overhodet ikke tåler og som han spiste av.
Nr. 3 Beite vi fikk tildelt var så sølete at shettisen vi hadde med sto med gjørme på knærne så hun ene på laget funderte på om han kom seg løs selv eller om vi måtte løfte han ut. Og denne Shettisen er også nederst på rangstigen og blir jaget en del av andre og da kunne det fort skje en ulykke.
Nr. 4 Veldig dårlig tilrettelagt ting på stevnet. Det burde vært avlyst siden det var et utendørs stevne og hester og folk skulle sove ute i sånt regnvær og gjørme hav. Og jeg sto der med 3 små jenter jeg hadde ansvar for som ikke visste hvor de skulle telte eller gjøre av hest eller noe, og de var gjennomvåte, kalde og sultne stakkars og jeg måtte tilbake og hente de to siste hestene, og etterlate de der, og det var jo ingen voksene til stede som viste oss noe.
Nr. 5 Da vi ankom stevne plassen blir vi med Volvo 240 med bakhjulstrekk og henger anvist ut på en våt gressplen i oppover bakke for en brusbil må forbi... Og gjett hvem som ble sittene fast?? Jo vi... Gadd de som hadde jaget oss på jodet å hjelpe, neeeii...

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway
Innlegg: 7634

Skrevet - 24/06/2006 :  01:16:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Jeg aner ikke hvor ofte sånt skjer rundt om, men jeg regner med at folk tar hensyn til hesten sin og ser ann hva som er best for den. Det skjer sikkert innimellom. Ikke vet jeg hva folk vil gjøre når slikt skjer, men jeg ville ihvertfall ha avbrutt, fordi jeg mener at det er til hestens beste. 1 gang er 1 gang for mye. :)

Opprinnelig postet av Mari^_^



ja en gang er en for mye

samme sier jeg om andre ting!

og se en hest med 3 sko på et stevne er jo for hardt til at noen kan god ta !

klart det er!

alle de som så dette må til psykolog enda!



Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life



*Rister på hodet* Du skjønner nok ikke hva jeg mener du. Alle meningene mine er forgjeves. Jaja, håper noen kanskje skjønte litt av det jeg skrev.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 24/06/2006 :  01:16:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hmmmm.... Nå skiftet låten til en annen tone... Er ikke noe jeg har sett men hørt...

Under det stevnet hvor jeg ble veldig upopulær etter å ha reist hjem midt på natten pga en rekke årsaker.

Nr. 1 Vi måtte over en myr for å komme til beitene.
Nr. 2 Da vi slapp hestene på beite lå det gammel silo der som Norlandshesten min overhodet ikke tåler og som han spiste av.
Nr. 3 Beite vi fikk tildelt var så sølete at shettisen vi hadde med sto med gjørme på knærne så hun ene på laget funderte på om han kom seg løs selv eller om vi måtte løfte han ut. Og denne Shettisen er også nederst på rangstigen og blir jaget en del av andre og da kunne det fort skje en ulykke.
Nr. 4 Veldig dårlig tilrettelagt ting på stevnet. Det burde vært avlyst siden det var et utendørs stevne og hester og folk skulle sove ute i sånt regnvær og gjørme hav. Og jeg sto der med 3 små jenter jeg hadde ansvar for som ikke visste hvor de skulle telte eller gjøre av hest eller noe, og de var gjennomvåte, kalde og sultne stakkars og jeg måtte tilbake og hente de to siste hestene, og etterlate de der, og det var jo ingen voksene til stede som viste oss noe.
Nr. 5 Da vi ankom stevne plassen blir vi med Volvo 240 med bakhjulstrekk og henger anvist ut på en våt gressplen i oppover bakke for en brusbil må forbi... Og gjett hvem som ble sittene fast?? Jo vi... Gadd de som hadde jaget oss på jodet å hjelpe, neeeii...

Opprinnelig postet av Roxira



har man ikke sett det hvordan kan du da si det er sånn som du skriver!

hvorfor gidder du ta opp denne saken igjen?

var ikke bare du som hadde det dritt på det stevnet!
tenk om alle skulle skrike ut hvor jævlig det var på stevne kl 3 om natten?


Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden
Side: av 10 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.61 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.