hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Temperaturen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Temperaturen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

marte+quicky

Innlegg: 350

Skrevet - 21/06/2006 :  20:51:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! Bare et lite generelt spørsmål; hvor ofte tar dere tempen på hesten deres?
Hilsen Marte

Du finner meg på ForumHest!

www.hestene.no

Hege J

» VIP

Norway
Innlegg: 1964

Skrevet - 21/06/2006 :  21:09:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror jeg aldri har gjort det på noen av mine hester. Men vet jeg burde ha gjort det, fordi det er greit å vite hva som er normaltemperaturen på hesten sin, og hva som er normalt etter årstider.
Hege Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway
Innlegg: 2077

Skrevet - 21/06/2006 :  22:07:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Det sies vel at man bør ta hver dag, sånn for å vite hva den ligger på, men dette er det vel et fåtall som gjør. Ved en stevnepåmelding jeg så for noen år tilbake skulle man skrive tempen tatt to dager i forveien og dagens, sånn for å se om det var noe forskjell. Løsningen på det var å ta tempen stevnedagen og skrive 0,1 grad under og over de to andre dagene. Så jeg veit ikke jeg.. Man burde ta hver dag, men på en annen side er det masse man burde her i verden.. Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Innlegg: 1752

Skrevet - 21/06/2006 :  22:27:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg gidder ikke ta temp. hver dag, men jeg vet normaltemperaturen hennes om vinteren og om sommeren. En periode trodde vi det var kverke på nabostallen, og da tok man temp. hver dag.
Men det er unødvendig å ta temp. hver dag, så lenge man kjenner hesten sin godt nok til å se om den fraviker fra normalform.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Norm Rigel

» VIP

Innlegg: 543

Skrevet - 21/06/2006 :  23:23:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vet at normal temp på min gutt er 37,3., dette vet jeg for jeg tok den hver dag over en 7 dagers periode. Syntes det var kjekt å vite. Tar ikke tempen på han hver dag, men sånn av og til, bare for å følge med..
Ingen ting er ikke så galt at det ikke er godt for noe:)

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway
Innlegg: 2077

Skrevet - 21/06/2006 :  23:38:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kan ikke normaltemperaturen forandre seg da? Tenker da ikke pga. årstider, men sånn generelt. Kanskje pga. annen trening, bedre muskler eller noe? Har ikke peiling selv, bare spør :) Gå til toppen av siden

MagicHoneyEye

» VIP

Innlegg: 282

Skrevet - 21/06/2006 :  23:41:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
da vi hadde kverke på stallen tok vi tempen hver dag...egentlig veldig greit, for da vet jeg hva som er normalt for min hest...Tar den ikke hver dag nå, bare hvis jeg syns hun virkelig litt slapp osv...
camilla & Honey <3
vip.hestemarked.no/vip.asp?id=53
Gå til toppen av siden

Norm Rigel

» VIP

Innlegg: 543

Skrevet - 21/06/2006 :  23:46:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kan ikke normaltemperaturen forandre seg da? Tenker da ikke pga. årstider, men sånn generelt. Kanskje pga. annen trening, bedre muskler eller noe? Har ikke peiling selv, bare spør :)

Opprinnelig postet av Ragnhild E

Jeg tok den kl 0700 på morgenen, samme tid hver dag.

Ingen ting er ikke så galt at det ikke er godt for noe:)

Gå til toppen av siden

rohna

» VIP

Norway
Innlegg: 115

Skrevet - 22/06/2006 :  16:28:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderohna  Svar med kopi av melding
Jeg har en hest med normal temp på ganske presis 37 grader uansett når på dagen (sikkert ikke etter trening men jeg har aldri tatt tempen etter trening) samme når på året. Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Innlegg: 1752

Skrevet - 22/06/2006 :  18:49:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kan ikke normaltemperaturen forandre seg da? Tenker da ikke pga. årstider, men sånn generelt. Kanskje pga. annen trening, bedre muskler eller noe? Har ikke peiling selv, bare spør :)

Opprinnelig postet av Ragnhild E


Jo, akkurat som med oss mennesker. Dermed lønner det seg å finne ut normaltemp. sånn ca en gang i året.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway
Innlegg: 1117

Skrevet - 22/06/2006 :  19:43:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Da jeg fikk Kenzo tok jeg tempen på han minst 3 ganger om dagen i en uke, men det var jo fordi han var syk. Stakkarn hadde 40,4 i feber da han kom, ikke så rart han la seg rett ut i boksen med en gang!

Etter det har jeg tatt tempen litt i ny og ne, så normalen ligger vel på rundt 37,5.. Den kan nok gå opp i mot 38 også, uten at det betyr noe.

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway
Innlegg: 611

Skrevet - 22/06/2006 :  21:09:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
På stallen hos oss tar vi tempen hver fredag, målingen føres inn på en liste.. Dette fordi mange av oppstallørene er mye ute og konkurrerer, og er da greit å være føre vàr..
Hesten min er utrolig jevn i tempraturen, men har nå vært litt høyere disse ukene det var så varmt (er vel igrunn ikke så rart ;))

We`re just out of controll Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway
Innlegg: 2627

Skrevet - 23/06/2006 :  03:34:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
har tatt den så jeg vet den vanlige.så blir den ellers tatt nå og da,å når de kansje er litt pjuske
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Norm Rigel

» VIP

Innlegg: 543

Skrevet - 23/06/2006 :  08:47:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
På stallen hos oss tar vi tempen hver fredag, målingen føres inn på en liste.. Dette fordi mange av oppstallørene er mye ute og konkurrerer, og er da greit å være føre vàr..
Hesten min er utrolig jevn i tempraturen, men har nå vært litt høyere disse ukene det var så varmt (er vel igrunn ikke så rart ;))


Opprinnelig postet av picazzo

Det var jo kjempe lurt:) sånn skulle vi hatt det hos oss også!

Ingen ting er ikke så galt at det ikke er godt for noe:)

Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway
Innlegg: 700

Skrevet - 23/06/2006 :  14:17:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Er det 37 +/- som er vanelig?
Iiiihaa! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.