hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Avstandsforhold.. æsj
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Avstandsforhold.. æsj
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  22:53:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Må bare klage og syte litt jeg og.

Da jeg begynte på folkhøgskole var jeg fast bestemt på å ikke få meg kjæreste, da kom jeg sikkert bare til å ende opp med en som bodde på andre siden av landet og ha det helt fælt når skolen var slutt. Tross mine forutanelser, endte det nettopp slik. Og det er fæææælt.

Typen bor langt i nord og jeg langt i sør, så å drive å reise er dyrt. Jeg var nettopp på besøk, men nå som jeg er hjemme igjen savner vi hverandre bare ennå mer. Begge jobber i sommer så det er lite med ferie, men forhåpentligvis får han seg en tur ned til meg også før sommeren er slutt.

Etter sommeren skal jeg liksom være så voksen og drive å studere, så jeg ender nok opp i Lillehammer. Typen har bodd to år hjemmefra og vil gjerne bo der i år, dessuten har han fått jobb som han veldig gjerne vil ha og som er litt vanskelig å få andre steder (sirkusinstuktør :P). Vil jo egentlig flytte opp til ham, men det blir litt vel risky, i og med at jeg har ingenting å studere der, har ingen jobb der, kjenner bare ham, har ingen bolig der, osv. Det må jo bli noe av meg og.

Burde vel ikke klage, de fleste par i min alder opplever noe av det samme i forbindelse med studier, militæret, folkehøgskole osv, men æsj, det er ikke gøy for det.

Hvis det er noen andre som vil syte med meg, eller som har erfaringer med avstandsforhold å dele, så fyr løs!

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  22:57:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke klag - X`n var i Kosovo når vi ble sammen.. Møtte han på leave.. Det er avstand det
Funka igrunn greit, hadde jo alltids noe å se fremimot da - når vi skulle møtes igjen.. Ellers så er vel skyhøye mobilregninger et stikkord..

We`re just out of controll
Redigert av - picazzo den 20/06/2006 22:59:17 Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  23:18:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Ja, huff, stakkars gutten ender alltid opp med de lengste samtalene, blir dyrt for ham dette. Får prøve å være førstemann til å ringe neste gang. Nå driver jo netcom eller telenor å averterer for abonnenment der man ringer til familiemedlemmer gratis; jeg syntes de burde komme med et slikt tilbud til par også

Kopi av melding:
Ikke klag - X`n var i Kosovo når vi ble sammen.. Møtte han på leave.. Det er avstand det

Hehe, ja jeg burde vel holde kjeft :P. Leser faktisk Jan Guillous trilogi om Arn, hvor helten blir sent til å tjene i korstogene i 20 år og heltinnen blir sendt i kloster i 20 år og trøster meg med at så gale har vi det ihvertfall ikke

Redigert av - Eva V den 20/06/2006 23:19:40 Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  23:47:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
klarte å finne mannen med stor M i oslo jeg da.å på den tiden hadde ingen av oss lappen,så da var tog eneste mulighet.det varte et par mnd.så bestemte vi oss for å skilles som gode venner.da både jeg og han er avhengi av å ha dama/typen rundt oss.å ikke ørti mil unna.men jeg har virkelig respekt for dere som får det til:)
stå på folka

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Kristine og Sabina

» VIP

Skrevet - 20/06/2006 :  23:58:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine og Sabina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine og Sabina  Svar med kopi av melding
huff og huff..neida..
For å si det sånn har jeg ikke så veldig peiling:P hehe

Sabina 4-ever In My Heart<33 Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  00:26:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Jeg har bodd med typen ett år nå, og flytter rundt åtte timers biltur unna (Tønsberg --> Volda, Bergen, Stavanger) til høsten. Det blir rart.. Hadde avstandsforhold før, men det var Oslo --> Tønsberg, noe som gikk helt greit. Men så langt som det blir nå, så blir det rart.. Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  01:51:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Har hatt avstandsforhold en gang før,det gikk greit i begynnelsen,men ble jo litt slitsomt i lengden...
Men akkurat nå er det avstandsforelskelse som plager meg da...ekki no lett;)

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  09:56:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg møtte samboeren min på ferie i norge og jeg bodde i DK. Ble kjempeforelska og reiste hver 6 uke til Norge. Reiste med Nor-Cargo frem og tilbake. hoppa på motorveien fra Randers og reiste ilag med sjåførene hele veien til Haugesund og ble hentet av typen i Aksdal så kjørte vi til Vikedal. Jeg ble kjent med en del trailersjåfører det året :) Gikk kjempefint. De syntes det var koselig med selskap, spanderte turen og mat og lugar på meg (vi delte ikke seng, men lugar ha ha ha.. men det var snille mannfolk med ring på fingeren så det gikk helt smertefritt. Og jeg sparte tusenvis av kroner. Sånn drev vi på et år og til sist måtte en av oss flytte.. Det ble meg da siden jeg egentlig hadde slekt i norge og kunne språket og hadde størst sjanse for å finne jobb her.
Nå har vi vært sammen i 4 år. Jeg reiser ofte hjem til DK, ukependler på jobb pga prosjektstilling på Aker Kværner, så vi er mye fra hverandre og det er en grei løsning. Vi går aldri lei av hverandre..(bank i bordet..)
Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  10:33:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Reiste med Nor-Cargo frem og tilbake. hoppa på motorveien fra Randers og reiste ilag med sjåførene hele veien til Haugesund og ble hentet av typen i Aksdal så kjørte vi til Vikedal. Jeg ble kjent med en del trailersjåfører det året :) Gikk kjempefint. De syntes det var koselig med selskap, spanderte turen og mat og lugar på meg (vi delte ikke seng, men lugar ha ha ha.. men det var snille mannfolk med ring på fingeren så det gikk helt smertefritt. Og jeg sparte tusenvis av kroner.
Opprinnelig postet av Lopke

Ja. Ikke sant!! Billig måte å gjøre det på, for ikke å snakke om at trailesjåførene er overlykkelige for selskap på lange turer! (Men de liker ikke fullt så godt om pasasjeren sitter på sida og sover, er smittsomt og de blir nokså søvnige selv)

Men det er å anbefale Eva! Det går dessuten veldig mye tungtransport fra Lillehammer og nordover.

Har vurdert å slenge meg med en som kommer med litt ekstralass til oss av og til, for han har lass fra stavanger til hamar innimellom, så det er jo helt perfekt å sitte på med ham, og slippe billetter i dyre dommer..

Selv selv sluppet noen avstandsforhold, ble med på flyttelasset..

Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  16:34:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
At dere tør å sitte på med fremmede menn ... også så langt da ! Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  16:37:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
At dere tør å sitte på med fremmede menn ... også så langt da !

Opprinnelig postet av BabyLunah

nå var det ikke sånn at jeg stod på motorveien og haiket!! jeg er ikke helt idiot!!

Disse trailersjåførene er på jobb! jeg kjenner flere av deres kollegaer. Og nei jeg tror heller ikke at alle menn vil voldta meg. De er ikke mer farlige enn en taxisjåfør.. Noen som har tenkt på det?? at taxisjåføren stopper bilen og kan ta deg??
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  16:50:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
lengden på turen har vel egentlig ikke noe å si om du sitter med en gal person? Gå til toppen av siden

TahiaPiken

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  16:52:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTahiaPiken  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTahiaPiken  Svar med kopi av melding
ja jeg tenkte på den den gangen jeg og ei vennine skulle haike 15 minutter med bil hjem. med en bekjent og vi måtte be han stoppe bilen og gå hjem fordi han satt og, ja hva skal jeg si polerte stanga i førersete og bilen begynte å bli svaiete og hakkete. ersj og ikke mer
sooove ja takk Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  17:03:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men det er å anbefale Eva! Det går dessuten veldig mye tungtransport fra Lillehammer og nordover.

Hm, ja det var ikke så dumt, egentlig. Får prøve å skaffe meg kontakter i trailersjåfør miljøet når jeg kommer til Lillehammer. Dumt at Norge er så langt og "skrukkete", det er så krøkkete og dyrt å ta seg frem her i landet. Fra Lillehammer er det vel ikke langt med tog til Gardermoen da, så blir litt nærmere enn Stavanger ihvertfall. Kanskje jeg skal kle meg ut som flyvertinne og henge på flyplassen i håp om at jeg får være med :D

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  17:09:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Har alltid vært i langdistanseforhold, da kvaliteten på menn der jeg kommer fra er så som så. ;-) Har vært sammen med min bedre halvdel i snart tre år (oktober). Først bodde jeg på Otta og han på Gjøvik, hvilket tar 2 timer med buss - en buss som gikk tre ganger i uken. Var der omtrent hver helt. Så flyttet jeg til Oslo, og da ble det 2 timer med tog.

Vi sees hver helg. Blir ikke så mange spontane turer, men det er koslig slik det er. Begynner dog å mislike distansen og håper vi blir boende litt nærmere til neste år ;-)
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 21/06/2006 :  20:30:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Samboeren min reiste rett i millitæret (rekrutten i trøndelag) rett etter vi ble sammen. Gikk egentlig veldig fint det. Ble dyre telefonregninger, men men.. Trodde jo selvsagt at han kom til å bli sendt på en base litt nærmere vestlandet etter han var ferdig på rekrutten, men neida.. Da bare det rett av sted til andøya i nord Men heldigvis så fikk han turnus, så han var hjemme et par dager i måneden, men det var et slit.
Delig den dagen han kom hjem for godt ja
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.52 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.