hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - beskyttelse på hesten under transport!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Transport av hest
 beskyttelse på hesten under transport!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Katrine_Sandore

Skrevet - 19/06/2006 :  22:40:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKatrine_Sandore  Svar med kopi av melding
Bare en liten ting jeg lurte på..
Hva har dere på hesten når den transporteres ?
Bandasjer eller transport beskyttere ?
Dekken, eller uten ?

Og det med dekken, de som gjør det:
er det uansett vær ?
Både når det er iskaldt, og når det er glovarmt ?

Jeg Liker Smileys, Jeg

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 19/06/2006 :  22:44:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Pleier alltid å ha på solide og høye transportbeskyttere, og et tynt dekken om det er kaldt. Er det varmt, blir hesten bare svett.
Hege Gå til toppen av siden

TahiaPiken

» VIP

Norway

Skrevet - 19/06/2006 :  22:55:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTahiaPiken  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTahiaPiken  Svar med kopi av melding
Du ser enkelt om hesten din trenger noen form for transport beskyttelse i det hele tatt! mange hester står så pent og rolig og tråkker ikke på seg i det hele tatt! Men et dekken bør man ha om man kjører om vinteren for det kommer mye vind og kald luft inn i hengeren, kanskje ikke om man har den øvereste luka oppe, men da er det mange hester som føler seg litt innesperret og eksosen fra bilen kommer inn i hengeren men ikke ut. derfor mange hester blir bilsjuke og ikke liker hengeren. men tilbake. Hale bandasje kan være lurt, fra øverst i halerota til så langt ned du kommer så hesten ikke står og knugger av seg hele halen. men nå finnes det jo også haletransportbeskyttelse. Hehe. Om vinteren om hesten har brodder kan det være god idee og bruke transportsokker eller kopper, de har en tendens til å tråkke seg på koden! men det kommer også selvfølgelig helt ann på hesten!
sooove ja takk Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 19/06/2006 :  23:49:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg er hysterisk, så hesten står med kopper på alle beina, hvite stevnebandasjer (hvis jeg skal starte), og tykke bandasjeunderlag og fleecebandasjer utenpå der igjen. Dekken ser jeg litt an på været, er det sommer pleier jeg å kjøre uten, ellers setter jeg på stalldekkenet.
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Katrine_Sandore

Skrevet - 19/06/2006 :  23:50:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKatrine_Sandore  Svar med kopi av melding
Ok, tusen takk for hjelpen :D
Jeg Liker Smileys, Jeg Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 20/06/2006 :  00:00:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eneste ganger jeg har kledd på hester på transport, er hvis de skulle på utstillinger eller stevner.
Hale og bakbein surret inn for å unngå "kjørebæsj" - av ren latskap - for å slippe å vaske en gang til, når man er stresset nok ved ankomst.
Hjemturen fikk de kjøre "nakne".
Og jo, de få gangene det har vært vinterstid, så har de fått et gammelt ullteppe over ryggen, festet med en strikkrundgjort.

For å si det sånn: Mitt "klesbudsjett" til hest er ytterst minimalt.
Gå til toppen av siden

marte+quicky

Skrevet - 20/06/2006 :  21:11:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bruker som oftest bandasjer (alltid noe på beina da, men evt transportbeskyttere), og dekken hvis det er kaldt. Hvis det er varmt blir dekken bare plagsomt og varmt for hesten. Mener at man bør ha noe på beina uansett om hesten stå pent eller ikke, for uhell kan skje!!
Du finner meg på ForumHest!

www.hestene.no
Gå til toppen av siden

Hedda&Junita

» VIP

Skrevet - 22/06/2006 :  10:56:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
gidder ikke lage en ny tråd for dette,men jeg lurer på: hva slags bandasjer bruker dere til transportering? fleece..? Jeg har høye bakbeinsbeskyttere til hesten min,men da vi skulle transportere han sist,falt de ned,og hesten ble helt vill :P Så neste gang må jeg ha vanlige transportbeskyttere fremme,og bandasjer bak.
og en ting til; bandasjerer dere helt ned til kodeleddet,eller bare til koden?
Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  23:32:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Helt ned til kodeleddet, da det er der de som oftest tråkker på seg, om de skulle gjøre det..
Og jeg bruker fleece bandasjer, med tykke gode bandasje underlag, som også går ned over kodeleddet:)

Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

Masterpiece

» VIP

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  00:22:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMasterpiece  Send %s1% en ICQ meldingMasterpiece  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMasterpiece  Svar med kopi av melding
Jeg har hele transportbeskyttere, nedenfra kode og opp over kne + hale... Festes fort med borrelås... Kjempekjekke Gå til toppen av siden

Masterpiece

» VIP

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  00:25:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMasterpiece  Send %s1% en ICQ meldingMasterpiece  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMasterpiece  Svar med kopi av melding
Hmfh... Mente hase, ikke hale... Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  00:45:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
Ingenting!

kanskje en halebeskytter

kNeGg KneGG

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  02:01:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Bruker transportbeskyttere, stalldekken om det er vinter. Halebeskyttelse må jeg alltid ha på hoppa da hun er en mester til å ødelegge halen sin.. :p
Speedy har heldigvis ikke arvet "ødelegge-halen-genet" :)

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 25/06/2006 :  02:56:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Bruker kopper, transportbeskyttere som går helt opp over kne/hase, og halebeskytter. Dekken etter behov.
Tilda står ganske godt på henger. Men vil alikevel ha god beskyttelse på. Man vet aldri hva som kan skje.
Har hendt at hengere har veltet. Så da er det fint med litt polstring.

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

cecilie_stormur

Skrevet - 27/06/2006 :  23:44:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Høye transportbeskyttere. Halebeskytter av og til, har ikke problem med ødelagt hale lenger.
Synes transportbeskyttere er en billig forsikring, men finnes selvsagt unntak. Er noen hester som står mer urolig med transportbeskyttere, og da er det ikke noe sikkerhetstiltak lenger. Finnes også hester som er eksperter i å få transportbeskytterne halveis av, og jah...da har det heller ingen hensikt.
Etter min mening da :)
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  01:14:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
er det ikke blitt ganske mange tråder om dette her??
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.