hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Trening på henger!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Transport av hest
 Trening på henger!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

_Frizzie-Jenta_

» VIP

Skrevet - 28/06/2006 :  14:26:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er oxo problemet hennes dah at lemmen er farlig. Har ingen annelse hvhofor da. Men treninga er i gang så får vi se hva tiden bringer. Skal mest sansynelig starte et sprangstevnet med henne straks så får håper hun er trent innen det=D Gå til toppen av siden

Hunter_B

» VIP

Skrevet - 30/06/2006 :  01:01:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
heij, jeg har hørt at man ska stå og se hesten rett i øynene( noen tror dette er feil, fordi da ser hesten på oss som e rovdyr) jeg har aldri prøvd det før, men hørt at d var noen som dreiv på 7 t med og få en hest på henger, og de hadde prøvd ALT., men så kom de ei som kunne derre, og hun sto og såg hestene rett i øynene, så sa hun et annet ord en smatting, bare finn på ette eller anna enn smatting, for smatting er som masing og stressing, da vet hesten at den må gjøre noe. Ja, hun sto og såg den rett i øynen( sto foran hesten) og da gikk han innpå, etter hun!! og det tok 10 min!!!
og hviss du har det travelt så: få hesten innpå, litt, men rygger han så ska du ta ta mange volter med han i trav, rundt deg, og det gjør du hver gang hesten rygger av, helt av. for da forbinder hesten arbeid med og rygge av hengeren, og de fleste hester vil jo slippe arbeid.
dere får prøve. begge disse to alternativene har jeg bare hørt om, men jeg har prøvd den siste, og det funket.=)
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  05:18:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
det spørs vel egentlig hvilke prinsipp du vil trene etter.er ganske mange måter å gjøre det på....
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

sunroad5

» VIP

Skrevet - 30/06/2006 :  22:40:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
prøv å lukk opp døren fremme på hengeren.så hesten kan se at det ikke er bare et trangt rom. ellers ville eg ha begynt på null(som på et føll) å vent hesten til gradvis.gi hesten en positiv opplevelse. sett deg mål.eks: uke 1: få forhovan opp på lemmen.masse kos å skryt,en liten gobit.. å ta tia til hjelp.tålmodighet,forståelse for hestens angst,å vær glad å munter i sinnet når du trener. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.32 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.