hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bukking og Kjøring.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Kjøring
 Bukking og Kjøring.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

hilsnin

» VIP

Skrevet - 16/06/2006 :  20:01:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vurderer og kjøre inn hesten min, men har noen tanker rundt om bruken av slagreim eller ikke...? Han har en tendens til og bukke, grunnen til at han bukker TROR jeg kommer av at han har gått med feil sal i flere år før jeg kjøpte han og har lagt seg til den uvanen at sal gjør vondt i spesielle situasjoner. Nå har han tilpasset sal og er undersøkt av equiterapeut, ikke noe galt med ryggen hans... Han kan også finne på og bukke hvis han har mye energi som vil ut... Overskuddsenergi m.a.o. Og han bukker KJEMPEHØYT!

Han er kjempeflink og tømmekjøre og neste skritt nå er og venne han på roadcarten og ta han med på tøm bak/ved siden av roadcarten. Deretter blir det og spenne han for vogna og prøve og kjøre litt med han.
Derfor lurer jeg på hvordan fungerer egentlig en slagreim, og tror dere slagreim er en god ide?

Mvh Nina

Løkki

Norway

Skrevet - 17/06/2006 :  00:56:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Slagreima vil stoppe hesten i det han bukker. Meiner det er eit godt hjelpemiddel. Det er mogleg at du kun trenger å bruke den nokre få gonger, for hesten synest vanligvis det er svært ubehagelig å bukke med slagreima på, og lærer å la vere.
Skal begynne å bruke slagreim på hoppa mi, ho synest nemlig at det er så gøy av og til at bakbeina fyk til værs.. Da er slagreima ei billig forsikring, da det kan gå alvorlig gale om hesten får beina over sjekene, eller enda verre; treffer deg!

ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 18/06/2006 :  22:08:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Jeg har brukt slagreim på hesten min to ganger nå, etter at hun sprang ut i banen og knuste langvognen vår til pinneved (Fyrte ut bakbeina)..
Har ikke løftet på en fot siden, men har den på for sikkerhetsskyld.

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

:o)

Skrevet - 22/06/2006 :  16:48:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bruker bestandis slagreim på pånniz.. Fordi det som nevnt er en billig forsikring.. og fordi pånniz har en tendens til å "ta litt av" når det går fort i svingene.. =)
Det tar 20 sek ekstra å ta den på,så hvorfor ikke.. Man vet aldri når hesten slår el ikke SELV om den aldri har gjort det før...
Gå til toppen av siden

hilsnin

» VIP

Skrevet - 23/06/2006 :  01:02:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg må ærlig innrømme at jeg har aldri sett en slagreim før.... Driver mest m islandshest, derav sjelden kjøring. Men gammelhesten min var innkjørt, så moro er det og fin trening for ponnisen. Men hvordan fester jeg selve reima? Hva kan jeg bruke til slagreim... Vanlig tau eller en lærreim, eller er det best og kjøpe en ordentlig slagreim?

Mvh Nina
Gå til toppen av siden

Norm Rigel

» VIP

Skrevet - 23/06/2006 :  01:23:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bedre å bruke slagreima en gang for mye enn for lite. Bruk lær reim. Den festes over krysset fast i halereima.
Ingen ting er ikke så galt at det ikke er godt for noe:)

Gå til toppen av siden

:o)

Skrevet - 23/06/2006 :  12:59:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
..og på hver side av vognen(sjekene el hva de heter =)
Koster rundt 300,-
Men går sikkert an å mekke en selv..
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.