hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bli med å redde dyr!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Bli med å redde dyr!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Lopke

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  21:36:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
WSPA indleder en global underskriftsindsamling

Pressemeddelelse:

Hundredvis af dyrebeskyttelsesorganisationer verden over har d. 8. juni påbegyndt den enorme opgave at indsamle ti millioner underskrifter under navnet Animals Matter to Me.

Underskriftsindsamlingen har til formål at opfordre FN til at godkende WSPAs forslag til en international erklæring til beskyttelse af dyr verden over, og den bliver skudt i gang ved en WSPA-kongres i London i juni, hvor mere end 300 dyrebeskyttelsesorganisationer fra over 110 lande deltager.

Om underskriftsindsamlingen siger WSPAs generaldirektør Peter Davies: "Dette er verdens største initiativ for dyrevelfærd. Det er en vigtig milepæl i vores arbejde for at skabe en verden fri for mishandling og lidelser for milliarder af dyr verden over."

Bag Animals Matter to Me-kampagnen arbejder en styringsgruppe på fem nationer (Costa Rica, Kenya, Indien, Tjekkiet og Filippinerne) på at overtale FN til at tage imod en international erklæring til beskyttelse af dyr på samme måde, som det er set med erklæringer for menneskerettigheder og miljøbeskyttelse.

Verden over er milliarder af dyr afhængige af menneskers omsorg, men der findes stadig ingen internationale retningslinier til beskyttelse af dyr de steder, hvor denne omsorg ikke findes.

I landbruget opdrættes ca. 4 milliarder pattedyr og 55 milliarder fjernkræ til billig produktion af kød, mælk og æg. De fleste landbrugsdyr lever under sundhedsskadelige og helt uacceptable forhold.

Man mener, der findes næsten en milliard herreløse hunde og katte på verdensplan, som lider af sult, tørst og manglende pleje. Det samme er situationen for næsten lige så mange arbejdsheste verden over, hvor 80% leverer den livsnødvendige arbejdskraft til landbrug og transport for mennesker over hele verden.

Store velfærdsproblemer finder man også blandt vilde dyr, som hver dag indfanges, sælges eller dræbes til den illegale handel med vilde dyr eller deres kropsdele. På det sorte marked er denne handel over $10 milliarder værd hvert eneste år.

WSPAs generaldirektør Peter Davies siger: "Dette er et globalt problem, og det kræver en global løsning. En global anerkendelse af dyrs velfærd vil ikke kun etablere et grundlag for deres beskyttelse, men vil også bidrage til en forbedring i menneskelig sundhed, social udvikling og miljørigtig bæredygtighed."

"En international erklæring til beskyttelse af dyr vil medvirke til en større hensyntagen til dyrs velfærd i flere lande, som, selvom erklæringen ikke er bindende, ville blive opfordret til at respektere dets principper."

Du kan være med til at gøre en forskel ved at deltage i Animals Matter to Me-kampagnen i dag.

http://www.animalsmatter.org/ klikke her!

Mari^_^

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  22:31:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Da har jeg deltatt... ;)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Masterpiece

» VIP

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  22:46:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMasterpiece  Send %s1% en ICQ meldingMasterpiece  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMasterpiece  Svar med kopi av melding
Me to Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  23:11:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Eg også..
Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  00:16:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Og jeg
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  00:47:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
Meg og mamma og=) og eg sendte det videre til noen venner;-)
Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  00:51:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Og meg :) Gå til toppen av siden

jameho

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  01:40:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
I`m on. :)

Hjemmeside: http://www.freewebs.com/kajaroma/
http:/www.freewebs.com/lardalhesteforening/
Gå til toppen av siden

.Anne-Lise.

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  11:27:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside.Anne-Lise.  Svar med kopi av melding
Jeg også.. :)
Mvh. Anne-Lise Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  14:08:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Da var jeg også med ;-D
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Martine:o)

Skrevet - 16/06/2006 :  16:44:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg og;) Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  18:06:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke glem meg! :-D
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  18:26:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
Og meg :)
R.I.P. Mr Pilot!

Vil alltid elske deg gutten min! *Borte gjemt, men aldri glemt*
Gå til toppen av siden

Blesapiami

» VIP

Skrevet - 21/06/2006 :  15:33:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skrev under jeg oxo.... pluss at jeg sendte den som mail til alle mine kjendte....

Viktige greier dette!
Gå til toppen av siden

Lukka, Solfari og Greta

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  19:32:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
da har jeg og skrevet under, og sendt til noen venner ;-)
Greta Lind, Lukka og Solfari<3 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  19:42:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
da har jeg og skrevet under, og sendt til noen venner ;-)

Opprinnelig postet av Lukka, Solfari og Greta

... deriblant meg, hehe Sendte inn navnene på alle i familien +++ ;)

www.hestene.no Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.