hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - There is no DIS in ABILITY
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 There is no DIS in ABILITY
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 14/06/2006 :  19:12:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Denne filmen MÅ sees! Er helt rørt jeg... Det er helt fantastisk hva disse rytterne får til.
Og for en glede og harmoni, ikke bare hos rytterne, men se hvordan hestene stråler..
Og en sjenkelvikning er virkelig imponerende, spesielt når rytteren verken har arm eller sjenkel..

"This video was commissioned by the I.P.E.C. to promote Paralympic Dressage to the F.E.I. Congress prior to PARA-EQUESTRIAN being accepted as an F.E.I. Discipline. It proved so successful that following numerous requests it was offered for sale. The video is now offered free to let as many people appreciate the skill of the riders. The video shows the four competing grades in the sport starting at Grade IV the least disabled ending with Grade I the most disabled. Most of the riders shown have won international medals at European, World or Paralympic level. Inset frames on some riders show the aids they use to control the horse"

There is no DIS in ABILITY

Renate

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  20:00:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Det er helt fantastisk. Jeg har ikke ord.

Den første rytteren på grad 1 er norske Jens Lasse Dokkan, og hvis jeg ikke tar helt feil så er hesten han rir Profit. Som nå er skolehest på Atlungstad, og hesten jeg kom på 2 plass i kretsmesterskapet med! Det var gøy å se

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  20:07:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
WoW! Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  09:50:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
WoW!

Opprinnelig postet av Silje-og-Tindra

henger meg på den! utrolig rørende... utrolig å se hva noen faktisk kan få til!

de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com

Redigert av - **sofie** den 16/06/2006 13:46:44 Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 15/06/2006 :  10:19:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Digger å se på slik dressur, Hestene ser ofte mer happy ut synes jeg.
I tillegg har mange av disse ikke styrke til å være hardhendt med hesten. Så de må gå den lange veien om å få en selvgående hest som lyder små signaler.
Blir alltid rørt når jeg ser slike ryttere. Ikke bare får de til mer enn man trodde, men ofte synes jeg det er bedre enn de "friske" proffene. Iallefall mer harmonisk og avslappet

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  13:28:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes også hestene ser mer harmoniske ut. Synes det er slående å se forskjellen på halen. Ikke mye halepisking i handikapdressur...

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  14:04:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har tårer i øya, jeg... Gå til toppen av siden

Hanne_N

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  14:07:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes det er veldig hyggelig å lese deres reaksjoner på denne videoen. Det er godt for oss som driver med handikapridning at andre er så positive til det vi driver med. Kan informere om at videoene er fra 2002 og at nivået har hevet seg mye de siste årene. Det finnes utrolig mange gode hester og ryttere i dette gamet.
Mvh Hanne. Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  14:49:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
WoW!

Opprinnelig postet av Silje-og-Tindra

henger meg på den utrolig rørende...

Opprinnelig postet av **sofie**

Henger meg på denne jeg også. Flott å se på!

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  14:56:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg synes kvadriljen på slutten av filmsnutten var veldig rørende. Klippes sammen med at de rir, og at de går/løper programmet til fots. Man ser hvilken glede, harmoni og bevegelsesfrihet rytterne opplever når de kommer til hest. Som om de "overvinner" sine egne handicap.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 15/06/2006 :  16:06:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Utrolig flott og rørende film...!

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  19:27:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hester er heldigvis noen vesener helt frie for fordommer, det er utrolig hva samarbeid kan gi av resultater. Spesielt liker jeg han første på den borket hesten (husker ikke navnet hans i farten) men han har jeg sett på tv opptil flere ganger. Han er såå søt!! Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  19:50:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hester er heldigvis noen vesener helt frie for fordommer, det er utrolig hva samarbeid kan gi av resultater. Spesielt liker jeg han første på den borket hesten (husker ikke navnet hans i farten) men han har jeg sett på tv opptil flere ganger. Han er såå søt!!

Opprinnelig postet av Lopke

Heter ikke han Lee (+ noe mer) eller noe?

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  19:59:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
jo!! Gå til toppen av siden

Aquila&Ingvild

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  20:15:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAquila&Ingvild  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Heter ikke han Lee (+ noe mer) eller noe?

Opprinnelig postet av Ingvildog Kenzo

Lee Pearson på Blue Circle Boy?

Men til filmen, hver gang jeg ser en slik film blir jeg bare sittende å se på. Snakker ikke, merker ingenting rundt meg, bare ser. Og sitter og smiler. Elsker å se på hvordan menneske og hest sammarbeider.
Veldig enig med Spoff om kvadriljen!
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  20:48:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Men dere, se på den første grad IV rytteren. Hvem tror dere det er? Noen som har peiling?
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.