hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er jeg bare i veien?...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Er jeg bare i veien?...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 17/06/2006 :  00:00:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvis du møter noen som ser surt på deg, Bente... Så får du bare smile og si :"hyggelig og se deg også" :)

Opprinnelig postet av Krogstad

eller spørre om joggeskoene gnager

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 17/06/2006 :  00:11:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ha ha, den var god, Tigull
- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  10:51:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Må bare ta denne tråden opp littegranne. Må bare få ut litt frustrasjon...

I bygden her har innbyggerne (3500 innbyggere her) tatt fra oss hestejenter alle badeplassene vi har hatt opp gjennom årene. Til nå har "badenymfene" ikke mindre enn hvertfall 5 offentlige og "offentlige" badeplasser, mens vi ryttere har 0 plasser og bade med hestene...
Med "offentlige" mener jeg slike plasser hvor folk bare har invadert plassene våre, ser iiilstygt på og fæle ryttere som plutselig kommer brælende med de fæææle stooore nifse illestinkende dyra våre og liksom har planer om og bade der??!!!! Ser vi ikke at der er normale folk og bader der`a???

Altså; de dukker opp som fluer overalt!!
Så til poenget mitt her.. Nedenfor hvor jeg bor har vi ei elv, passe bred og med godt driv i strømmen. Her har altså jeg og min datter badet med hestene våre i 6 år nå, og jeg bruker elva til og kjøle ned Etanec sine ben etter trening. èn gang på de 5 årene jeg har hatt ham har han bæsjet i elva.

I går vasset jeg uti som jeg pleier (de som er og bader er da nedenfor der jeg er, vi er liksom på hver vår side av brua), Etanec vasset, gravde masse med bena sine, stakk halve hodet under vannet og koooste seg
Etter 5-10 minutter går jeg opp og møter da en liten jente og hennes mor.
"Hesten din tisset i vannet" sa denne vesle jenta, jeg smiler bare og forklarer at neida den gjorde ikke det. Og forklarte på barnepråk til jenta hvorfor hesten var der nede og at han ville bare bli litt god og kald slik som andre som badet.
Sa til moren at jeg håpet inderlig at jeg kunne fortsette og kjøle ned bena hans i elva, selv om andre bader der nå.
"Jooodaaa, den kan nok kanskje det da... Om den ikke tisser eller bæsjer i vannet da??!!!"

Såklart kunne jeg ikke love det da!! Så jeg svarte bare at "Det kan jeg jo ikke love, men siden det er rennende vann så skulle jo ikke det ha så mye og si da?? Folknene i bygda har tatt fra oss hestefolk ALLE badeplassene våre med hest, så vi sitter igjen med ingen badeplss som hestene våre kan få kjøle seg ned på!
Siden dette er ei elv med en ganske sterk strøm og ingen offentlig badeplass ser jeg ikke noe i veien for at jeg vasser med hesten min etter ei hard treningsøkt med ham?!
Dere andre har minst 5 andre plasser og bade på (ramset opp navnene på dem alle), så jeg syntes jeg kunne tussle ned her med hesten utpå kvelden".
(Jeg passet på og IKKE virke sinna eller noe da jeg snakket med henne, for såklart blir jeg mindre populær da.. Så jeg snakket rolig og kontrollert hele tiden).

Jeg formelig kokte da jeg red de 2-3 minuttene hjem!!
Altså folk kommer nå kjørende for og bade i elva jo...

Jeg har planer om og ri litt lenger opp langs elvebredden (som jeg gjorde før) og vasse/bade med ham der Da ser de oss ikke, og vi slipper og ri tilbake siden jeg da kan vasse rett over elv og klatre opp på andre siden og ri hjem.
Pleide gjør dette før, før "badenymfene" begynte og erbre elva!
(Forstår bare ikke at det er så atraktiv plass, der ligger jo glasskår over det hele stort sett...)
Jeg vet hvor det er trygt og ri, hvor der ikke er glasskår men så har jeg jo vanket der i 6 år da..

Dette er jo privateid grunn, en bonde som eier det.. Ingen skilt er satt opp eller noe??!! Åååårh, jeg blir så leiii!! Å snakke om hest er vel snart det samme som og banne i kirken!!

Huff, dette ble et kjempelangt innlegg... Og jeg tviler på at så mange har giddet og lese det, men det hjelper på og bare få skrive det ned... Få det ut, for jeg er så sinna, frustrert, fortvila og trist...

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 05/07/2006 10:58:12 Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  11:40:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Jeg gadd å lese Og skjønner godt at du blir sinna, frustrert, fortvila og trist.
Kan du ikke spørre denne bonden om lov til å bade med hestene der da? For siden det er hans eiendom og hvis du får lov av han til å bade der kan jo ikke disse andre folka si noe.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  12:00:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg gadd også å lese. Synes dette rett og slett er latterlig...
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  12:42:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ååå, så snille der er
Jeg har tenkt litt på om jeg skulle spørre bonden, men så er det det at min tidligere hestepasser "spolte" opp det ene jòrdet hans tidligere, før jeg fikk stoppet henne... Og han liker ikke hester generelt. Etter dette hilser han ikke lenger på meg, og tar heller ikke hensyn når han kommer kjørende med traktoren sin slik han gjorde før.
Så jeg tipper jeg er lite populær.. Ingen utenom hestefolk ser forskjell når jeg rir og når det var min tidligere hestepasser som red.

Men jeg skal tenke på om jeg skal spørre ham.. Kanskje ved litt hjelp av min mann at det kunne hjulpet?.. Skal tenke på det..

Og ja, enig Mari, det er rett og slett latterligt!!!

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  13:04:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg synes det er fælt at "vanlige mennesker" ikke forstår hvor mye hesten betyr for oss, og at vi faktisk gjerne vil bevege oss litt rundt i nærområdet vi også. Det er leit å lese at det er sånn hos deg Bente. Jeg er veeldig heldig, da min far eier en veldig stor eiendom, med både innmark, utmark, strand, elv, vann.... Vi har ingenting imot å dele den med andre folk, både turgåere, ryttere osv.

Håper det ordner seg for deg!

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 05/07/2006 :  13:06:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes du burde spørre :-)
Det verste du kan få er nei..

Og så synes jeg også at dette her er helt latterlig! At det går an!
Kjenner jeg blir irritert i hver eneste nerve når jeg leser dette her.
All ære til deg som klarte å være så kontrollert og konstruktiv i denne situasjonen!

Renate
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  13:24:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja, jeg burde nok spørre men er så redd han sier nei... Da har jeg ikk enoen plasser what so ever og kjøle ned hestebena eller svømme litt med dem en sjelden gang (svømmer egentlig ikke med dem lenger pga sykdom)...

Jooo, kontrollert greier jeg og være til en viss grad, men begynner de og kødde fucker jeg opp med en gang

Prøver og forholde meg rolig og "snill" slik at ikke folk skal få så mye og sette fingeren på, siden vi hestefolk lett får pez pga hestene..

Jeg er jo aldri der og vasser med hesten på dagtid, det er aldri før etter kl.19 at jeg går ned der. Og da burde vel disse bleieungene og deres overfølsomme forldre ha dratt seg hjem for og legge disse vrælende irriterende ungene sine???

nn

Afghanistan

Skrevet - 05/07/2006 :  15:46:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes du er en meget diplomatisk dame Bente, som er ydmyk og legger deg flat for mennesker som tror de har enerett på enkelte friområder.

Når jeg møter slike mennesker, så får jeg lyst til å spørre om de har hund. (Det er en stor sjangse for at de har en...) Så, for videre å spørre om de lufter hunden sin på friområder hvor det oppholder seg barn? Svarer de ja på disse to spm kan de bare ti still. Da driver de med akkurat det samme som deg, meg og mange andre som har hest. Forskjellen er bare at hesten er større enn hunden...

Jeg er også nøye på å være høflig når jeg kommer opp i slike situasjoer, fordi vi med hest er alltid den tapende part i konflikter, og vi tjener ingen verdens ting på å bli ufine. Men er jeg på tur i områder som defineres som utmark og møter frekke mennesker, da koster det meg ikke fem øre å si hva jeg mener.

Jeg MÅ fortelle en historie mens jeg er i farta, dere får være overbærende med meg, og jeg skal fatte meg i korthet:

For noen år tilbake, jeg var 18, hadde jeg en stor og dydelig svensk halvblods på fòr. Han var 170 på manken og en staselig fyr. Jeg var på ridetur og red igjennom et gårdstun på grusveien. Da jeg hadde snudd og var på vei hjemover kommer jeg til gårdstunet, veien var smal, og jeg ser det kommer en drosje mot meg på veien. Smal vei og stor hest, så jeg stoppet pent innpå gressplenen til et lite hus på gårdsplassen, helt ut i kanten for ikke å tråkke for mye på plenen.

Ut av drosjen kommer en illsint krokrygget gammel gubbe, hytter med stokken i været og ber meg se til helvete å komme meg vekk fra gressplenen hans, ellers så skal han rompekjøre både meg og hesten. Ikke særlig smart å snakke til en 18 åring på den måten...

Bra dressurhest som han var, jeg lirker litt i tøylene og ber hesten rygge et par skritt bakover opp i ansiktet på gubben, gammel og skjelven og reaksjonstid lik 0, så han så ikke det komme. "Vær so god, da kan du starte med hesten - hvis du rekker opp..."

Han skvatt jo unna, sikkert redd for å bli rygget ned, og ble enda sintere enn det han var. Drosjesjåføren hadde vinduet nede og satt og flirte av situasjonen. Jeg skulle være hyggelig jeg og slippe frem bilen. Men så feil kan man altså ta...
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  19:20:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ha ha ha, den var jaggu meg god, Birre Nå fikk jeg meg en ordentlig god latter, hi hi.
Hadde nok ikke vært lett og kommet til om mannen var krokbøyd nei Gamle grisen, hi hi

Dessverre har de ikke hund disse folka, de er så "perfekte" at de knapt har hypelkaniner!!!... Jeg ble faktisk litt overasska da damen kunne si "drite" og ikke bæsje eller bommelomme o.l., hi hi

Ja, jeg prøver og legge meg flat og komme til en enighet hvor det gagner alle sammen, men det er jammen meg ikke like enkelt bestandig...
Teknikken med og glise bredt og si hei har hjulpet betrakteligt på turene, hver eneste gang jeg smiler så får jeg bestandig et smil tilbake. Men hva jeg skal gjøre i denne situasjonen?? Aner ikke...
Men og gi meg, nei det kan jeg ikke gjøre

Hjelper faktisk og høre deres støtte og høre at noen forstår situasjonen..

Men jeg må bare få med en aldri liten men hyggelig situasjon jeg kom opp i her på lørdag.
Var ute og trente Etanec og var på vei hjem. Da jeg plutselig møtte lokomotivet "Labb & Line", et blått langt tog som kjører rundt i kommunen her med passasjerer som ønsker en liten opplevelse

Jeg red godt ut i kanten og slapp toget forbi, sjåføren smiler pent og hilser på meg og gjett hva??! ALLE passasjerene smiler, vinker og roper koselige kommentarer til meg (*kremt* om hesten min da, og DA blir Bente stolt da, hi hi )
Jeg vinket tilbake og smilte fra øre til øre og tenkte : "jaja, så bodde der visst snille folk på Haua alikevel da!!"
Men det hører med til historien at jeg er overbevist om at samtlige var drita fulle eller passe fulle tror jeg da.. Men so what, kjempehyggeligt var det uansett

Jeg satt og smilte fra øre til øre helt til jeg kom hjem faktisk, he he. Og det var en tur på 3 km, så de som møtte meg på den strekningnen der så hvertfall en lykkelig rytter, ha ha

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 05/07/2006 19:52:42 Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 05/07/2006 :  22:18:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det finnes hyggelige mennesker som er fulle også... Hi, hi!

Men du Bente, jeg er bombesikker på at disse småbarna tisser i vannet de også. Så neste gang kan du bare si det samme: Det gjorde du også - i sted. jeg så det nok!" Jeg er sikker på at mamman også tisser i vannet...
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  01:08:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Det er jeg også sikker på!!!
Skal nok lire utav meg noe mer passende om de sier noe mer om Etanec og hva han gjør i elva

He he, ja der finnes mange koselige fulle folk, det er helt sant det. Heldigvis at der ikke bare finnes ekle gamle fulle gubber

nn

Afghanistan

Skrevet - 06/07/2006 :  01:20:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, ærlig talt... Helt naturlige ting. Må man så må man, selv om man er en hest...! Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  01:48:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja sant det!

Hadde det ikke vært for alle de farlige "eledillene og krokofantene" som dukke ropp nattestid i vannet, og jeg ikke hadde vært så redd for og bli stivere og vondere i revmatismen, skulle jeg ha klatret oppå Etanec og tatt meg et nattbad i elva sammen med ham nå

For jeg holder på og renne bort i denne varmen i natt...

Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.