hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Keratex hovpleimidler.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Keratex hovpleimidler.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

oleo

» VIP

Skrevet - 13/06/2006 :  22:37:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har nå gått til anskaffelse av 2 Keratex produkter. Den ene heter Nail Hole Disinfectant og den andre heter Frog Disinfectant.

Den første skal hjelpe mot råte, whit line deasice..vanskelig ord..og den andre skal hjelpe mor sur stråle og type sopp.

Jeg kjenner til at noen er veldig kritiske til produktene mens andre berømmer de opp i skyene. Da hesten min har litt sur stråle og råte så tenkte jeg å prøve..

Før jeg kliner guffa på så vil jeg høre om noen har erfaringer med Keratex..vil ha begge deler..for og imot.

Noen???

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen.

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  23:11:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei. Masterpiece har erfaring med disse produktene, se bilde under "sur stråle". Fantastisk...
Jeg har i alle fall bestillt disse 2 jeg også. Har ikke problemer enda men når høsten kommer kan jeg jo være klar (-: Hun har i alle fall positive resultat, vakre hover!

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Masterpiece

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  23:15:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMasterpiece  Send %s1% en ICQ meldingMasterpiece  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMasterpiece  Svar med kopi av melding
Jeg er jo den "gale" Keratex entusiasten som har kvekket om disse produktene til stadighet... Har erfaring med både Frog Desinfectant og Nail Desinfectant. Resultatet er per i dag at på 4 måneder er ponni blitt kvitt WLD, sur stråle og sopp på alle bein! Jeg har jo selvfølgelig verket og skåret bort det jeg kunne av råtten og infisert hov! Har også lagt til rette for så opptimale hovforhold som mulig med daglig rengjøring og oppfølging... Allikevel var det ikke før jeg begynt på keratex at hoven ble skikkelig sunn og stabil!
Uansett kan man jo ikke regne med å drite i vanlig hovstell så ordner produktene resten... Alt henger sammen og er en del av sunn hovrøkt Det jeg liker best er at man kun bruker produktene ved behov, forebygging eller behandlig! Hesten blir ikke avhengig dvs. mister glasurlag, hindrer porene i hoven etc. De styrker og reparerer slik at man får et bedre utgangspunkt!
Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 13/06/2006 :  23:45:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Flott....takk for svar. Hvordan forberedte du hoven før du påførte midlene? Hoppa mi har en fure/seperasjon rundt hele hoveggen på ene bakbenet. Når jeg skraper nedi der så løsner det slikt hvitt, hov, pulver av noe slag.. Hjelper mot dette og den da? Hvordan ville du påført dette?
Og her om dagen skulle jeg skjære av litt på kråka, under en flik kom det plutselig frem en sort leire aktig guffe som luktet helt jævlig. Den skal vel ta knekken på dette å da eller? Må bare grave å spørre... Litt nytt for meg dette..

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Masterpiece

» VIP

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  15:25:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMasterpiece  Send %s1% en ICQ meldingMasterpiece  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMasterpiece  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Flott....takk for svar. Hvordan forberedte du hoven før du påførte midlene? Hoppa mi har en fure/seperasjon rundt hele hoveggen på ene bakbenet. Når jeg skraper nedi der så løsner det slikt hvitt, hov, pulver av noe slag.. Hjelper mot dette og den da? Hvordan ville du påført dette?
Og her om dagen skulle jeg skjære av litt på kråka, under en flik kom det plutselig frem en sort leire aktig guffe som luktet helt jævlig. Den skal vel ta knekken på dette å da eller? Må bare grave å spørre... Litt nytt for meg dette..

Opprinnelig postet av oleo

Når du beskriver at det kom illeluktende "guff" fra kråka kan dette tyde på en betennelse som enten er kommet av sopp eller bakterier! Høres også ut som hesten kan ha antydning til sopp i hovveggen... Vanskelig å bekrefte noe jeg ikke har sett da... Men jeg ville gjort følgende:

Vask alle høvene med lunket vann. Skrubb undersiden så ser du strukturen på hoven svart/lys, bløt/hard etc.. La vannet renne av. All smuldrete og svart belegg bør fjernes! Denne er død, infisert og har derfor ingen funskjon! Skjær strålen rein! Påfør middlene, den ene på stråla, og den andre på furene i draktene. Hold hoven oppe noen sekunder til de tørker inn

Slik har ihvertfall jeg gjort det med god effekt...

Redigert av - Masterpiece den 14/06/2006 15:26:18 Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 14/06/2006 :  21:48:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av oleo

Ja, i dag ringte jeg til Happy Horse å fikk forhørt meg litt. Det er riktig som du sier, Frog'en skulle på strålen og den Nail greia skulle i furen.

Hun mente jeg ikke skulle vete hoven, at det var best å påføre mens hoven var helt tørr. Spurte om jeg skulle vaske den men hun sa nei, best om den var tørr. Skulle grave ut og få opp så mye som mulig av smusset også påføre gøgga. Jeg raspet av litt av ny vekst på hoven samtidig. Den sorte gørra i strålen var nok en betennelse ja, trimmern min sa det samme. Siden den var svart så tydet det på at hun kanskje kan ha hatt en lukket knusning, slik at verken ikke kom ut. Det skal vi få orden på nå...med Keratex. Nå få vi se da, skal gjøre det 2-3 ganger i uken foreløpig...senere forebygge 1 gang i uken. Spenende..

Når du beskriver at det kom illeluktende "guff" fra kråka kan dette tyde på en betennelse som enten er kommet av sopp eller bakterier! Høres også ut som hesten kan ha antydning til sopp i hovveggen... Vanskelig å bekrefte noe jeg ikke har sett da... Men jeg ville gjort følgende:

Vask alle høvene med lunket vann. Skrubb undersiden så ser du strukturen på hoven svart/lys, bløt/hard etc.. La vannet renne av. All smuldrete og svart belegg bør fjernes! Denne er død, infisert og har derfor ingen funskjon! Skjær strålen rein! Påfør middlene, den ene på stråla, og den andre på furene i draktene. Hold hoven oppe noen sekunder til de tørker inn

Slik har ihvertfall jeg gjort det med god effekt...

Opprinnelig postet av Masterpiece

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.