hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hopper over gjerdet...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hopper over gjerdet...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  11:30:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
Gamle dritt hest.. helt siden hun var føll har hun hoppet over gjerdet..

i det siste har det gått veldig bra, hun er jo ikke dum heller hopper bare om hun ikke gidder og gå dit det er gress.. dette førte da til nedrevet gjerde to ganger i går fordi de andre neka ikke kan leve uten henne...

så i dag da jeg skulle fylle på med vann stod hun på andre siden igjen, og hoppet elegant tilbake for og drikke..

jeg har prøvd alt.. men jeg orker ikke og ha gjerde på to meter som er det eneste som virker..

er det noen som har noen tips??

mvh Mia.....

nn

Afghanistan

Skrevet - 13/06/2006 :  11:31:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heller? Da får hun ikke hoppet i alle fall... Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  11:35:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
hmm kanskje det??? da får hun vel helt hetta.. litt redd hun skal falle og trille hele veien ned til hylen da.. vi bor nemlig litt bratt til på deler av beite er det rasfare om vinteren... he he

men det skader ikke og prøve..

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 13/06/2006 :  11:38:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
De er flinke til å sette bena der de skal, så jeg tror ikke hun kommer til å ramle. Men er hun ikke vant til å gå med heller så er det kanskje lurt med en tilvenningsperiode.

Du har jo også gamlemetoden med tau/lenke festet i ene benet og en påle i bakken. Men da får hun igjen et begrenset område å bevege seg på... Kanskje ikke helt heldig.
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  11:58:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Eh, er jeg litt dum kanskje? Men kan noen forklare meg hva heller er?
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  12:00:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
heller er som håndjern for hest.. he he....

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  12:06:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Åja..
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  01:17:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Du har jo også gamlemetoden med tau/lenke festet i ene benet og en påle i bakken. Men da får hun igjen et begrenset område å bevege seg på... Kanskje ikke helt heldig.

Opprinnelig postet av BirreogVickie

Er ikke det litt risikabelt da?

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  01:46:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av BirreogVickie

Er ikke det litt risikabelt da?

Opprinnelig postet av Speedy As A Bullet

En som ikke har peil på hest (en av naboene til stallen) fant ut at dette var mindre lurt å gjøre da en av shettisene stakk av. Han bandt henne fast med et langt tau, noe som resulterte i at shettisen fikk tauet rundt beina og bompa i bakken, opptil flere ganger. Heldigvis hadde mannen vett til å løsne henne og leie henne ned til oss. Så hest i langt tau er ikke å anbefale, nei.
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  06:36:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hva er grunnen til at hun hopper over da?
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  07:18:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hestene her har hoppet gjerdet i evigheter. Løsning: Høyt (!) gjerde med kraftig strøm.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 20/06/2006 :  07:38:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Jepp, har det samme problemet med den ene hesten min. Høyere gjerde med flere tråder virker somregel, ellers må du kanskje sette opp plankegjerde? Å la hestene gå med heller hele tida er jeg ikke for, selv om jeg kjenner noen som gjør det. De får ikke bevege seg naturlig med disse på. Tjor er vel heller ikke å anbefale da de fort kan surre seg inn og skade seg.

http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  07:44:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
strøm er ikke akkurat noen løsning når hesten aldri er nær gjerde, jeg har skaffet heller men skal ha dem som straff når hun hopper.. som sagt orker jeg ikke og ha 2 meter høyt gjerde når det stadig må flyttes på..

jeg hadde ingen planer om og la henne gå konstant med heller, så lenge hun holder seg der hun skal vil hun slippe..

BirgitteG

Skrevet - 20/06/2006 :  11:35:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det dumme dyret mitt hopper også over diverse gjerder. I allefall hvis hun går alene, og det ikke passer madammen den dagen. Hun er ikke så ille når hun går med noen andre Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  19:19:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
kan du skjønne hva som er så flott med og hoppe over??? jeg ville tro det var mer anstrengende enn nødvendig.. men neeei da..

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  19:19:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
kan du skjønne hva som er så flott med og hoppe over??? jeg ville tro det var mer anstrengende enn nødvendig.. men neeei da..
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.