hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - det med mensen.....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 det med mensen.....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

sannejento
» VIP

Skrevet - 12/06/2006 :  20:07:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg lurte på... hva gjør dere når dere rir, og ha mensen??jeg bruker vanlige bind, men, det blør alltid igjennom.. jeg vet det er ett flaut tema, men alle har det jo, hehe. bruker dere tampong? jeg hater det selv, hehe.. kan ikke fordra det.. menmen.. det er no meg..
håper på svar, selvom det er flaut.....

ulldotten

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  20:17:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe mojjo tema!!
Du kan jo bruke et tykkere bind da, tenkt på det eller? Eller kanskje du kan skifte oftere??
Bruker da egentlig en tampong jeg da,, enklest det da.. hehe

www.ylli.piczo.com |
ulle kan tulle :P
Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  20:19:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Har så svake blødninger så det holder i bøtter og spann med vanlig bind eller bare truseinnlegg for meg. Heldigvis!
Siden du ikke liker tamponger kan du prøve med nattbind. De er mye tykkere.

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

sannejento
» VIP

Skrevet - 12/06/2006 :  20:22:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe! overraskende med svar:) Tusen takk for at dere var så ærlige, kan prøve nattbind:)
Nok en gang, tusen takk:) Og speedy as a bullet, du aner ikke hvor heldig du er...
Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  20:28:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Nei tror ikke jeg egentlig vet "hva jeg går glipp av" for å si det på den måten.. Men glad for det, DET er jeg :)
Har ikke menssmerter og PMS heller :)

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  21:04:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg er så "heldig" å alltid få mensen til jeg skal på stevne jeg!
Men det går alltid bra, gjør som normalt, men er litt redd siden jeg har hvit bukse hele dagen..! Det har gått bra til nå, bank i bordet!!!

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  21:13:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men det går alltid bra, gjør som normalt, men er litt redd siden jeg har hvit bukse hele dagen..! Det har gått bra til nå, bank i bordet!!!

Opprinnelig postet av Ingvild og Kenzo

Flaks:P Den dagen jeg får det klarer jeg ikke å ri, for jeg slukner fullstendig pga høye mens-smerter. Tar en halv ibux 200mg og god natt til sent på ettermiddagen. Da jeg så våkner er jeg alt for trøtt og sliten til å gå ut å ri, så disse dagene får Daytona fri. Heldighvis har smartene borbedret seg mye så er ikke fullt så plaget lenger, men PMS'en slår inn, og da er det like greit å la hesten få vile i stede for å leve med mitt ustablie humør

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  21:16:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

hehe, har vært der jeg også, og siden jeg konkurrerer i distanseritt er det ikke alltid like greit å bare stikke innom nærmeste dass ved behov

Det endte med litt triksing med disse søte små (p)-pillene, så fikk jeg fikset litt på syklusen, så nå er helgene mensfri

tilbake til det tråden handler om, hvis du ikke liker tampong (det er vel en vanesak), så er vel det bare å hive på seg større bind. selv syns jeg tampong er veldig enkelt og greit.

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

amadeus+

» VIP

Skrevet - 12/06/2006 :  21:18:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mens-smerter er jo det verste som finnes. Jeg var sengeliggende 2-3 dager i mnd før jeg begynte på p-piller
(Tidligere Line Kristine) Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  21:53:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Mens-smerter er jo det verste som finnes. Jeg var sengeliggende 2-3 dager i mnd før jeg begynte på p-piller

Opprinnelig postet av Line Kristine

Venninna mi gikk på p-piller en stund og da hun slutta fortalte hun at hun blødde i 40(!) dager i strekk. Er dette mulig i det heletatt? Personlig ville jeg ha blitt tom for blod innen 40 dager var omme.

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  22:08:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Må passe på så dere ikke legger ut for mye om dere selv nå, MIX kan jo få fnatt og mene at folk kan finne ut via nett at dere har mensen, jenter! GOSHJ, det er jo skikkelig personlig og greier. Man bør holde tett om at man har mensen ja. Fy og fysj. ;-) Kunne ikke dy meg. Gå til toppen av siden

Elenion

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  22:33:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElenion  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElenion  Svar med kopi av melding
hvorfor liker du ikke tampong? om du gjør det riktig skal du ikke kjenne at den er der i det hele tatt. synes du det er ekkelt/vondt å putte den inn så finnes det noe som heter tampax. de har sånne innføringshylser som visstnok skal gjøre alt lettere:) ellers anbefaler jeg å starte med den minste tampongen og venne deg til det, det er veldig veldig mye mer praktisk og behagelig enn bind når man skal drive med ting som ridning.
...:: ::.. Gå til toppen av siden

MagicHoneyEye

» VIP

Skrevet - 12/06/2006 :  22:34:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

hihi, vi er 2 ;) nesten blitt sånn standar her...like skummelt hver gang, men det går jo somregel bra..hehe...

camilla & Honey <3
vip.hestemarked.no/vip.asp?id=53
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  23:34:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg klarer ikke tampong selv. Blir helt kvalm jeg. Hadde litt problem før(mange år siden) at det blødde igjennom(med sånne trusebind), men etter at jeg oppdaget stringbindene så har jeg ikke blødd igjennom en eneste gang. Dette synes jeg er helt greit å bruke. Er nok en vanesak. SKAL lære meg og bruke tampong en gang i tida da det sikkert er best og ri i... Og litt mer praktisk i andre situasjoner.
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  19:38:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Må passe på så dere ikke legger ut for mye om dere selv nå, MIX kan jo få fnatt og mene at folk kan finne ut via nett at dere har mensen, jenter! GOSHJ, det er jo skikkelig personlig og greier. Man bør holde tett om at man har mensen ja. Fy og fysj. ;-) Kunne ikke dy meg.

Opprinnelig postet av Silje-og-Tindra

Huff... Tydeligvis ikke her

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  20:32:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
gosh! skal tamponger/bind/mens bli for mye for HM også??
hva skal vi si da...? neida, vi er kvinner, men selvfølgelig har vi ikke mensen! ikke driter vi heller! for all del! jenter gjør da ikke slikt!! og om vi damer skulle finne på å slippe en liten fis, dufter det selvfølgelig blomster!!
(i det tilfellet er jeg ikke mye kvinnelig ihvertfall...;))

over til saken... jeg bruker bestandig tamponger, jeg syns bind er ubehagelig... bruker små, tynne truseinnlegg om natten (de minimini-greiene) siden jeg blør utrolig lite om natten.
i veska har jeg helt vanlige tamponger (siden disse er små, og kan "gjemmes" bort i veska, det er også kjekt å bestandig ha noen i veska i tilfelle jeg plutselig får mensen (også reddet mange panikkslagne venniner med "kriselageret mitt";))
men hjemme på toalettet har jeg tampax (slike med hylster) de er vannvittig lettvinte og de kommer på plass der de skal være med engang. de er absolutt ikke ubehagelige å føre inn, ei heller å bruke.
dette er noe jeg vil anbefale trådstarter å prøve, siden de er veldig lette å føre inn. (fåes i forskjellige størrelser, prøv den minste først) vil også anbefale at første gangen du prøver det, er en kveld du bare skal være hjemme å slappe av... så om du av en eller annen grunn skulle få ubehag, kan du bare springe på do å fjerne den, og evt sette inn en ny.

og om det er noe du lurer på angående slikt (som ofte blir litt for "fy og fysj" for Mix) er det bare å ta kontakt med meg det:) jeg er svært åpen om slikt, og har ingen problemer med å gi tips og råd... jeg mener det er bedre å prate med noen som er åpen og har et greit forhold til det, framfor å prate folk som ikke har det.
f.eks på ungdomskolen hadde vi en snerpete gammel helsesøster som hadde en "fysj og fy"-holdning og som hadde gjort det til sin misjon å innprente alle sine negative holdninger inn i våre hoder.
heldigvis har jeg en mor som bestandig har vært svært åpen om ting, og jeg kunne og kan fremdeles komme og prate med mamma om alt fra prevensjon/mens/sex og gutteproblemer (jeg elsker mammaen min! hun er verdens beste! :) (og det passer jeg på å fortelle henne OFTE!:) ))
til og med venninene mine som ikke har et slikt åpent forhold til sine egne mødre, syns mamma er en supermor! og de kommer til henne for å prate om ting de føler de ikke kan prate med sine egne mødre om...
som f.eks om mamma kommer inn i leiligheten (når jeg og mine to bestevenniner sitter her) kan de spørre om alt fra personlige problemer/spørsmål til ting som jobb, skatt og hagestell. Og venninene mine sier ogte (til både meg og mamma) at jeg er utrolig heldig som har en slik mor! og når de sier det til mamma og samtidig gir henne en klem, har mamma flere ganger blitt så rørt at tårene spretter fram i øynene... hun har også gitt de både mail-adr og mobnr, så om de vil snakke med henne om ting de ikke vil at noen andre skal vite, ikke engang jeg, så er det bare å ringe...:)
en gang ei vennine kom i problemer fordi hun ikke fikk søkt på vgs hun egentlig ville inn på, pga en idiotisk rådgiver på ung.skolen og en mor som ikke kunne hjelpe, pga sykdom, trådde mamma til, ringte rundt for å få tak i alle de rette menneskene og prate med, etter MANGE timer i telefonen fikk vennina mi særinntak på den skolen hun ville inn på...:)

oi... rotet meg laaaangt bort fra tema igjen... i kjent Siv-stil...;)
men måtte skryte litt av mammaen min...:) hun er jo SUPER! er ikke jeg heldig!?!? :)

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.