hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Snur rumpa til meg og glefser
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Snur rumpa til meg og glefser
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  20:06:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Noen av hestene jeg steller innimellom glfser og snur rumpa til meg når jeg kommer med salen, og det syns jeg ikke er så moro... Det er jo ikke mine hester, og noen av dem er skolehester, så hva skal jeg gjøre får å få dem til å slutte? En av dem glefser når jeg tar på forbeina og rører meg mens jeg har salen... Hva skal jeg gjøre for å få dem til å slutte?
Iiiihaa!

marte+quicky

Skrevet - 12/06/2006 :  21:20:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis de gjør det må du snakke strengt/kjefte på dem, og evt gi dem et lite rapp hvis de glefser.. Har ikke noen bedre råd enn det, er sikkert noen andre her inne som kan sånt bedre
Du finner meg på ForumHest!

www.hestene.no
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  21:26:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Hvor mye gjør rideskolen for å sikre seg at salene passer til de forskjellige hestene?
Dette er en type adferd som kan komme av BÅDE manglende respekt OG som et signal om at hesten påføres ubehag/smerter av utstyret.

Mvh Line.
Gå til toppen av siden

sivkjersti

Skrevet - 17/06/2006 :  12:07:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
typisk rideskole hester!
de blir gjerne ridd med saler som ikke lar ryggen jobbe riktig, og som fordeler tyngden feil.
rideskole ryttere er kanskje ikke så flinke til å legge salen på riktig alle sammen. kanskje noen slenger salen opp, jeg ville iallefall få vondt av det.
og alt for mange glemmer at det gjør vondt å få gjorden strammet med en gang, man skal bruke minst 4ganger med stramming for gjorden er stram nok.

om det ikke er dine hester er det lite du kan gjøre, utover å snakke med eierene.
Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  22:51:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Ok... Har sett at noen hester på rideskolen bruker andre sine saler, når dens egen sal henger på plass, og en har ikke eget utstyr, og han er mega treig, og kan steile... Vet ikke om det har noe med utstyret å gjøre eller hva..
Iiiihaa! Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 12/07/2006 :  18:58:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Til Marte: Jeg ville ikke ha kjeftet på hestene. Det er bare dumt og umodent. Når den kun gjør det når man kommer med salen....ja, da må det jo være noe galt med salen. Dem ville ikke ha gjort det for moro skyld. Og når dem ser deg komme....ja, det er fordi dem assosierer deg med den som legger på de vonde salene. Værre er det ikke. Hestene prøver å fortelle deg noe med en slik adferd. Dem kan ikke prate, så derfor bruker dem kroppen sin i stedet. Det er opptil deg hvordan du vil tolke det. Hvis du begynner å straffe dem pga det, hvordan tror du hesten tenker?

"gir du meg kjeft fordi jeg prøver å si deg noe"?

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.