hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sykkelhjelm.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Sykkelhjelm.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bustetrollet

Skrevet - 11/06/2006 :  20:32:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Går det fint å ri med sykkelhjelm?

2 hester, 2 personer og 1 ridehjelm går jo ikke.

Lopke

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  20:34:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
gjør vel det?? om du styrter på sykkel eller detter av hesten er vel det samme i mine øyne..
Men tror ridehjelmen er sterkere..
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 11/06/2006 :  20:36:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, det var det jeg stusset på; en ridehjelm virker stødigere og er mer "klistra" til hodet. Mens sykkelhjelmen "henger der mer og dangler". Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 11/06/2006 :  20:37:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sykkelhjelm er faktisk en bedre hjelm enn ridehjelm, sånn utformingsmessig. Er du skikkelig uheldig i fall fra hest med ridehjelm så knekker du nesen med "skyggen" på ridehjelmen. Så bare ri med sykkelhjelm dere, det går sikkert bra Gå til toppen av siden

Elenion

» VIP

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  20:44:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElenion  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElenion  Svar med kopi av melding
ridehjelmen jeg har er laget akkurat som en sykkelhjelm, men den er sort med "fløyel" uttapå + litt skygge...:) den er sikkerhetsgodkjent og sånn den, så vanlig sykkelhjelm funker sikkert fint det og.
...:: ::.. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 11/06/2006 :  20:56:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok, da vet jeg det.

Men det ser litt tåskete ut da. Akkurat sånn som at vi sykler rundt med ridehjelm på hodet.
Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  20:57:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
De fleste billige sykkelhjelmer er elendige, og tåler knapt nok fall fra sykkel. Jeg ville ikke falt fra en hest med en slik hjelm. Husk at hester ofte er mye høyere enn en sykkel, og de vanligste hjelmene er ikke beregnet på fall fra så stor høyde.

Bruker du derimot en hjem av typen Ked Spirit, eller Giro Encinal, tror jeg du er sikrere.

Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 11/06/2006 :  21:03:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tolker det slik at det var for å ha en hjelm der og da i mangel av noe annet. Klart at en ridehjelm egner seg bedre enn en sykkelhjel, men noen ganger "tager man hva man haver..."

Blås nå i hvordan det ser ut da! Spiller vel ingen rolle det så lenge sikkerheten kommer først. Ellers så har jeg en halvhjelm du kan få låne. DEN tåler fall fra hestehøyder!

Redigert av - nn den 11/06/2006 21:04:59 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  21:05:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg har ridd både med mopedhjelm og sykkelhjelm de gangene vi har hatt 2 hester, 2 ryttere, men bare 1 ridehjelm. Ikke noe problem :)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  21:06:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Ja, det er selvsagt bedre å ri med sykkelhjem, enn ingen hjelm! :)
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 12/06/2006 :  01:01:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da jeg drev med terapiridning, hadde jeg innkjøpt en del hjelmer som rytterne kunne få låne, men ikke "alle størrelser og fasonger".

Men så var det noen foreldre som ikke ville at deres barn skulle bruke en hjelm "som alle andre også brukte" - og så kom med neste "problem": "Vi gidder ikke spandere hundrevis av kroner på en egen ridehjelm, altså!"

Kunne da løse problemet ved å spørre om barnet kanskje hadde en sykkelhjelm - jo da. Enkelt og greit.

Måtte dra litt på smilebåndet da noen også brukte motorsykkelhjelm, med tanke på synet av en slik rytter - MEN en slik hjelm er vel noe av det sikrste man kan bruke - så fornuftsmessig er det helt flott.

Det er vel bare at vi er blitt vant til å se en syklist med sykkelhjelm, en motorsyklist med solid hjelm og en rytter med ridehjelm.

Hensikten er den samme.
Gå til toppen av siden

Elenion

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  16:46:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElenion  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElenion  Svar med kopi av melding
attn. silje-og-tindra: link det kule bildet av han gutten på den store hesten som du sendte meg på msn...:D

JeanetteMari

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  18:14:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJeanetteMari  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJeanetteMari  Svar med kopi av melding
Jeg har også en sånn hjelm som Elenion fortalte om.. De likner egentlig veldig mye på ridehjelmer, så kan det være noen veeldig stor forskjell?
Sånn midlertidig så funker det nok fint:D

*Jeanette & Siborino*
www.weeitsme.piczo.com
Gå til toppen av siden

Elenion

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  22:40:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElenion  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElenion  Svar med kopi av melding
har hatt min i mange år jeg, det er jo en ridehjelm, bare mye mer behagelig enn de potte-hjelmene som er vanlige:) kjøpte den i en hesteutstyrbutikk for lenge siden.

her er det bildet jeg ba silje finne..hehe, veldig tøft rideantrekk da:

Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.