hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Øvelseskjøre med henger
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Transport av hest
 Øvelseskjøre med henger
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Lucinda:

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  23:19:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Du kan komme under 3500 kg med B lappen om du kjører en enakslet dobbel Gaupen henger. De har tillatt total vekt på 1300 kg og veier selv 680. Bilen min har tillatt totalvekt på 1450 kg. Dermed kan jeg altså kjøre med to hester i denne hengeren:) Forutsatt at hestene ikke er så store da!!

Opprinnelig postet av Tinga

Så sant bilen du skal dra med veier over den tilatte totalvekta på 1300 kg ja så kan du det. Men om bilen f.eks er 1200 kg så kan du ikkje dra henger med tillatt totalvekt på 1300 kg.

Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  23:27:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Poenget er som Lucinda har nevnt her tidligere, hvis du kun har B lappen er det helt uvesentlig om du har henger`n full av hest eller helt tom hvis TOTALVEKTA på henger`n (i vognkortet) blir for høy.. Altså, bilens EGENVEKT (altså tom) må være høyere enn hengerens TOTALVEKT og bilens TOTALVEKT og hengerens TOTALVEKT må IKKE overstige 3500kg..
Hvis du derimot har BE så har du lært å regne og kan ha en henger med høyere totalvekt enn det bilen kan dra, så lenge ikke aktuell vekt på hengeren er tyngre enn det bilen kan dra.. Var hvertfall dette jeg ble fortalt når jeg kjørte opp til BE ifjor..

Ang øvelseskjøring.. Trente litt på å rygge og sånn inne på lukket område, kjøring i trafikk er jo igrunn likt - må bare ta større svinger og beregne litt mer tid når man skal ut i kryss, krysse veier o.l. Og for oss som kjører hest - kjøre mykt, fikk prøve å kjøre med ei bøtte grus bak i hengeren, hvis denne stod ennå da jeg parkerte, ja, da hedde jeg kjørt mykt nok..:)

We`re just out of controll Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.12 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.