hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - trenger svar! fortfort!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 trenger svar! fortfort!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  20:40:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
vet at dette ikke er rett forum, men her er det flest folk.

jeg sendte salen min i oppkrav. hun hentet den ut i dag.
hun sa at den absolutt ikke var bra i stoppen. (siden jeg ikke er så flink på dette, fikk jeg en annen til å se på den og hun sa at stoppen var ok) så nå har jeg fått valget om å ta salen i retur, eller gi like mye i avslag i prisen som omstopping koster...
hva koster omstopping?? må vite hvor mye jeg skal gi i avslag...

og en ting til... pengene har ikke kommet inn på konto ennå... hvor fort gjør de det...? trodde de skulle komme med engang jeg...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:)

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  21:21:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan ikke svare deg på det med stoppen.
Men det med pengene kan jeg hjelpe deg med.
Solgte for en tid siden et showhodelag som ble sendt i oppkrav.
Fulgte med sendingen på www.posten.no så jeg viste når den ble henta ut.
Syntes et gikk lang tid før pengene kom, da jeg før har fått de dagen etter.
Så etter ei uke mailet jeg posten og spurte.
Fikk til svar at det kunne ta opp til 5 VIRKEDAGER altså ikke helg og helligdager.
Latterlig lenge, overføring via andre banker tar ikke 5 virkedager!

Anette Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  21:33:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
oi... det var lenge...

men dette med pris har jeg kjempeproblemer med å finne ut...
hun sier at hun mest sannsynlig må ha 1500 i avslag i prisen... jeg skulle selge salen for 3000, men hun fikk den for 2700... om jeg må slå av 1500, sitter jeg igjen med 1200 for den...!
er helt rådvill jeg nå...
huff...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  21:34:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
og med tanke på streik så... treegt..

Men i DK koster en omstopping rundt 1000,- kr mener jeg. Kanskje det er blitt dyrere nå.
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  21:41:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmmm, da bør du kanskje ta imot salen igjen eller bli enig om at du betaler halve prisen av omstoppinga... Ellers kunne du jo like gjerne gitt bort salen(nå aner ikke jeg hvordan "tilstand" denne salen er i og hvilket merke da men).

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  21:56:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
salen er i bra stand... Stubben CS flatseat.... (bilde på vipen min...) det vises jo at den er godt brukt, men det er ingen skader, den er også fantastisk å ri i...
så jeg blir litt satt ut nå... salen er jo verdt langt mer enn 1200 kroner... uansett om den trenger å stoppes om...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  23:17:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
huff... jeg leser og leser... men finner ikke priser noen plass jeg... ingen som vet ca pris...?

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  00:21:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
huff... jeg leser og leser... men finner ikke priser noen plass jeg... ingen som vet ca pris...?

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

hei
hva med og ringe løvenborg!
han kan sikkert si noe mer om priser og sånt!

og ta evt med salen til han og få satt en sikkelig pris og si til dama det er det eller ikke no

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 09/06/2006 :  00:36:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde tatt den i retur jeg. Så hadde jeg heller lagt ut en ny annonse, hvor jeg skrev at salen skulle selges, men bør stoppes om, og derfor selges noe billigere. Men jeg hadde ikke solgt den under 2000,- iallefall....
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  00:45:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
takk for svar:)
jeg har tenkt litt, og tror nok jeg kan finne en plass som tar under 1500 for omstopping...
en ny-stoppet sal er vell også mer attraktiv på markedet?
eller selger den litt billigere, med tanke på at den trenger omstopping...

huff... og jeg som virkelig hadde trengt å fått de pengene nå...

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  08:40:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei
jeg fikk stoppet om min sal for noen måneder siden, og dette betalte jeg 1800kr for (inkl frakten tilbake til meg).

Jeg syns du skulle ta tilbake salen, stoppe den om for så å selge den igjen for en tusenlapp(ca ?) dyrere?

Eller gjøre som TORHILD foreslår.

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 09/06/2006 :  08:49:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hei
jeg fikk stoppet om min sal for noen måneder siden, og dette betalte jeg 1800kr for (inkl frakten tilbake til meg).

Jeg syns du skulle ta tilbake salen, stoppe den om for så å selge den igjen for en tusenlapp(ca ?) dyrere?

Eller gjøre som TORHILD foreslår.

Opprinnelig postet av Ferrari & Miriam

Helt enig med Miriam, ta salen tilbake. Dette taper du penger på. Skal du ha pris på omstopping må du ta med deg salen og vise den, men du kan være trygg på at du kan sette av 1500,- til det. Som også Tigull nevnte, ta kontakt med Lövenborg, de er flinke.
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  10:43:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
nå har jeg sagt at jeg heller vil ha salen tilbake framfor å slå av 1500 i pris.
hva mener dere salen her er verdt etter omstopping foresten?

men... jeg hadde en ufin drøm i natt, at kjøper var blitt sur og ødelagt salen før tilbakesending (teit drøm ja) men om dette skulle være så usannsynlig at det er tilfelle. hva kan jeg da gjøre? jeg får jo ikke åpne pakken og se før jeg betaler...

eller hva om oppkravet er høyere enn hva jeg sendte for? (jeg er så blakk at da har jeg ikke penger til å hente den ut...)
det kan jo også bli trøblete om banken streiker på mandag... for jeg får jo ikke pengene inn på konto før om noen dager... så jeg kan ikke ta ut for å betale cash i posten heller...

huff... ble en kjip situasjon dette...

nn

Afghanistan

Skrevet - 09/06/2006 :  10:46:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
nå har jeg sagt at jeg heller vil ha salen tilbake framfor å slå av 1500 i pris.
hva mener dere salen her er verdt etter omstopping foresten?

men... jeg hadde en ufin drøm i natt, at kjøper var blitt sur og ødelagt salen før tilbakesending (teit drøm ja) men om dette skulle være så usannsynlig at det er tilfelle. hva kan jeg da gjøre? jeg får jo ikke åpne pakken og se før jeg betaler...

eller hva om oppkravet er høyere enn hva jeg sendte for? (jeg er så blakk at da har jeg ikke penger til å hente den ut...)
det kan jo også bli trøblete om banken streiker på mandag... for jeg får jo ikke pengene inn på konto før om noen dager... så jeg kan ikke ta ut for å betale cash i posten heller...

Men har du avtale på at du skal betale porto for retur om hun ikke vil ha salen, eller av en eller annen grunn, som nå har oppstått at den skal returneres?

Iom at hun ikke er fornøyd med salen og krever omstopping eller prisavslag, og det ender med at det går du ikke med på, burde ikke hun betale returen?

huff... ble en kjip situasjon dette...

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  11:28:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
jeg fikk undersøkt det med en lokal salmaker her tidligere han sa mellom 500 - 800 kr.. alt ettersom.. det var kurrant og stoppe om stubben saler så det var ikke så dyrt..

men jeg vet ikke hvor flink han er da.. han har holdt på lenge.. men alikvel..

jeg ville heller tatt salen tilbake..

skulle tatt den jeg.. he he.. men er blakk dessverre.. hva er bommen?? jeg er veldig optatt av bom str...

mvh Mia.....
Redigert av - Goytil den 09/06/2006 11:37:07 Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  12:16:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Ang. posten, så tar dette lang tid fordi bilagene skal sender postbanken når det ikke registreres med kidnr (iallefall der hvor jeg jobber, på Post i Butikk). Det tar noen dager, grunnet at bilagene sendes med posten dagen etter betalingen mottas, og deretter skal alt sjekkes i postbanken. Dvs: dag 1: betaling mottas, dag 2: bilagene sendes, dag 3: postbanken mottar bilagene osv... Så bare være tålmodig, pengene kommer!

Har du sendt i oppkrav og posten ikke har krevd oppkravssummen av mottaker, kan du kreve å få oppkravspengene av posten :)

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.48 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.