hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Anbefaling av rideleierer !! trenger litt hjelp
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Anbefaling av rideleierer !! trenger litt hjelp
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Brennos
» VIP

Norway

Skrevet - 17/10/2003 :  13:46:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrennos  Svar med kopi av melding

Hei !!!
Kan dere anbefale noen rideleirer som
passer til to 12-åringe jenter ?

Håper på svar !!!!!

Oslojente

Skrevet - 17/10/2003 :  14:06:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg sendte min niese på 13 år til Skauen,hun var iallefall kjempefornøyd.
Dit kan du enten komme med egen hest,eller låne hest på stedet.
De tar også imot elever på alle nivåer.Man kan få timer i grunnleggende ridning eller sprang/dressurtimer.
Gå til toppen av siden

Shilamon

» VIP

Norway

Skrevet - 17/10/2003 :  16:43:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideShilamon  Svar med kopi av melding
kommer litt ann på hva slags leir man er ute etter...
Har selv vært 5 år på Furubakken rideleir på Sokna.. De har bare islandshester, men rir det meste. Sprang (på banen og i terrenget), turer, dressur og gangarter. Det er lagt opp til at deltakerne kan velge hva de vil drive mest med. Veldig snille hester, og varierte i type. Lederene har alle de årene jeg har vært der, vært veldig hyggelige og dyktige. Stort sett alltid i gått humør, og atr godt vare på alle deltakerne.

Anbefaler virkelig furubakken :)

Lykke til i jakten, tror uansett hvilken leir man velger så får man det gøy. Rideleir er og skal være gøy :)

Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 17/10/2003 :  17:25:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har bare en ting å si: Marits rideskole.

www.maritsrideskole.no
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 23/10/2003 :  23:04:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Strand Rideleir i Rogaland e veldig kosli :) Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/10/2003 :  23:12:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Marits rideskole

--
spoff
Gå til toppen av siden

Brennos
» VIP

Norway

Skrevet - 24/10/2003 :  17:00:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrennos  Svar med kopi av melding

Jeg har vært på Marits rideskole men tenkte at jeg kunne prøve no nytt !! dere som har skrivd noen andre rideleirer : kan dere skrive hjemme-side hvis de har det ??

Redigert av kings_musik den 24/10/2003 17:01:05
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 24/10/2003 :  17:38:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Her kan du forresten lese en artikkel med noen referanselinker til noen rideleirer: "Hvilken rideleir bør du velge?".

Siden det er nevnt både Skauen og Strand kan jeg nevne URLene til deres sider:De andre rideleirene som er nevnt kjenner jeg ikke til om har hjemmesider (utenom Marits som alt er nevnt da..).

--
spoff
Gå til toppen av siden

supreme magic=)

» VIP

Skrevet - 13/11/2003 :  22:30:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
eg tenkte at eg sko fortella litt om SOLA HESTESENTER AS
der e det :
rideskole.
privatoppstalling og trening.
kjøp/salg av hest og ponni
rideleir.
avl,oppdrett og bedekning.

sola hestesenter ligge idyllisk til på snøde mellom sola og tananger.senteret eies av Marit H.og Eivind stranden. Marit e daglig leder og autorisert rideinstruktør, og har lang erfaring med rideskoledrift,konkuranseridning, avl og oppdrett av hest.

RIDESKOLEN
sikkerhet vil komme i første rekke
fra 1.ridetime kommer lærdom om respekt for hesten inn i bildet. all ridning foregår under inngjerdet og betryggende forhold..

forsikring.

sola hestesenter har ansvarsforsikring for rideskoleelever og yrkesskadeforsikring som også gjelder for ubetalt arbeidskraft.merk imidlertid at dette kun gjelder hvis vi kan stilles til ansvar for en ulykkePS!!!! sola har svært få ulykker i forbindelse medridning her hos oss,og har aldri hatt behov for å bruke forsikringen..

RIDEKURS

ADRESSEN ER:
SOLA HESTESENTER
SNØDEVEIEN 122
E MAIL:SOLAHEST@HOTMAIL.COM

kursene er tildelt i nivåer for å holde styr på hva nivå rytterne befinner seg i.

på sola er det to utendørsbaner og to innendørsbaner(den ene er ikje ferdig ennå,mn vil bli det i løpet av måneden november 2003)
det er kiosk og kafe med vinduer mot hallen/banen.

KURSORIENTERING!

KNØTTE KURS.
e beregnet for barn fra 4-6år på disse kursen blir d lagt mest vekt på at barna skal ha det gøy å stole på hesten å lære di viktigste tingene:sitte riktig i salen,holde tøylen rett, og hvordan man får hesten til å lystre. går en del på tur med leier. pris kr 90pr time

NYBEGYNNERE!

laveste aldersgrense er 7år 6år vis du har ridd før, du lærer å sale en hest,en del teori få tillit til hestenå forstå vilke hjelpemidler som skal brukes.pris på alle ridekurs er 110kr pr time

LETT ØVET.
bomøvelser,balanse øvelser,lærer å mestre to av gangartene.

ØVET.
retting på riktig bruk av hjelpemidler og ridesits rir alle 3gangartene,etter hver begynner du også å hoppe smått.

LETT VIDEREGÅENDE.

beherske aller 3gangarter bra klare å ri forskjellige typer hester,litt om dressur ,dressur øvelser og sprangridning

VIDEREGÅENDE

en del dressur, dressur øvelser og sprang!

BAKKE/SPRANG.

LÆRER MYE OM SPRANG.hver time startes med selvstendig oppvarming før man for instruksjon i bakketrening(dressur)og i slutten sprangridning.

SPRANG.
eget sprangkurs for di som vil lære mer om sprangridning man må også ta en dressur time utenom for å holde dressuren ved like. kurset passer for erfarne ryttere som ønsker å begynne med konkuranseridning.

JEG KAN ANBEFALE SOLA HESTESENTER STERKT JeG HAR HVERT IGJENNOM ALLE KURS FRA NYBEGYNNER Å HAR RIDD PÅ SOLA I 6ÅR. det er veldig kjekt å lærerikt å jeg håper at mange andre får samme gleden som senteret kan gi. jeg har nå en sprangponni på sola å har d kjempekjekt.

det er veldig bra rideleirer og..tilpasset nivåer
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 14/11/2003 :  01:19:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
I et av de siste nummerne av Hestesport var det en oppdatert liste over samtlige autoriserte rideskoler og rideleirer. Tidligere var Marits rideskole eneste rideskole som var autorisert til trestjerners som både rideskole og rideleir. Så nå at det hadde kommet med ennå en rideskole med samme utmerkelse, nemlig Stall Verdens Ende (Tjøme). Kjenner ikke til stedet, men virker interessant når rideskolen nå har oppnådd høyeste autorisasjon på "begge deler" (altså som rideskole og rideleier).

Kanskje noen kjenner til stedet, eller kanskje verdt å sjekke opp stedet?

--
spoff

Redigert av spoff den 14/11/2003 01:44:13
Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 22/11/2003 :  17:12:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Hmm... Det stod ikke akuratt mye på hjemmesida til Stall Verdens Ende... Men jeg har hørt at det er bra der, jeg har ikke vært der selv.
Hesten er en gave. Ta vare på den. Gå til toppen av siden

Victoria & Timon

» VIP

Norway

Skrevet - 27/11/2003 :  11:05:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoria & Timon  Svar med kopi av melding
Anbefaler Stalll Gulsrud i Eggedal. Men det kommer jo litt an på hvor i landet du bor.
=D Gå til toppen av siden

Milla

Norway

Skrevet - 27/11/2003 :  11:59:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMilla  Svar med kopi av melding
http://www.stalltajet.com eller http://www.ostby-ridesenter.no/
Disse to har jeg vært på og jeg er kjempe fornøyd!! :) Jobba på tajet med Karianne (vip: Kerry) i sommer og det var kult =)

-Milla Gå til toppen av siden

i n a

» VIP

Norway

Skrevet - 27/11/2003 :  14:47:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidei n a  Svar med kopi av melding
Kan anbefale deg Lefdals Rideskole der jeg selv går og Kragerø Ridesenter som jeg var på rideleir for noen år siden!

Ellers så vil jeg anbefale deg å ringe rundt til de forskjellige rideleirene og be dem sende deg brosjyrer og ellers søke rundt på nettet!!!!!
Gå til toppen av siden

Ally&Mille

» VIP

Skrevet - 28/11/2003 :  14:16:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg anbefaler Skauen ridesenter. Men det kommer jo selvfølgelig litt anpå hvilken ridegren som interesserer deg mest.
De er meget dyktige på Skauen, og både Per og Helen Waaler er kjempe trivelige mennesker - det er virkelig et sted der hesten er satt i fokus!
Jeg har iallefall alltid trivdes der, det er super bra miljø der også!

Cammi
Gå til toppen av siden

Lurch

Skrevet - 28/11/2003 :  15:30:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
når man sjekker rideleire så er den noen som har for få hester/ponnier slik at man er flere om samme hest/ponni. Det er ikke bra. De som er Bra som vi har prøvd er Marits Den dårligste vi har prøvd er Stall Verdens ende. dårlig aktivitetsplan og oppfølging. Hestene blir ofte delt med flere og går i rideskolen i tillegg. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.