hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hvor ondt har de egentlig?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 hvor ondt har de egentlig?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kaizergutten
» VIP

Skrevet - 06/06/2006 :  13:44:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har en stall der noen er bøyehalte... Det jeg lurer på er om de egentlig har så vondt. Haflingerhoppa til moren min er liksom 4 grader halt, men noen dager før red jeg sprang med henne! Vi hoppet 100 cm og hun var helt med på det! Glad og lykkelig.. Vi fikk nesten ikke roet henne foran hinderet. Hun ble brukt til dressur dagen etter og da galloperte vi på en volte. Igjen var hun bare positiv og snill. Så når hestene ikke er utgangshalte hvor ondt har de de da?

Hun blir ikke brukt nå, men løper rundt og rundt i paddocken. Hun har så sinnsykt mye energi... Syns synd på henne som ikke får brukt seg ogentlig!

LisaFi

Skrevet - 06/06/2006 :  18:33:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Hvis du ikke får roet hene, kan det i noen hesters tilfelle være måten å reagere på, de blir "ville" fordi de ikke helt vet hvor de skal "gjøre av seg". Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  20:45:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hester kan godt ha vondt når de er bøyehalt, men ikke utgangshalt, har mange eksempler på det. Og 4 grader er ganske mye og bør behandles!
Hege Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 07/06/2006 :  00:14:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dersom hesten har fått påskrevet grad 4 i bøyeprøve så må det vel ha fulgt en treningsveiledning og behandlingsveiledning fra veterinær?
En hest med grad 4 i utslag på et ben er det ikke forsvarlig å hoppe med. Jeg ville ikke brukt hesten til så mye annet heller før hesten evt har fått hva den trenger av behandling utifra en diagnose.
At en hest hopper trenger ikke tyde på at den er smertefri....snarere tvert imot, den kan løpe fortere av smerten....
Har hesten mye energi så må en kutte ned på kaftforet.
Er dette din hest??

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen.
Redigert av - oleo den 07/06/2006 00:15:06 Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  15:48:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Hester kan godt ha store skader og ha veldig vondt uten at de viser det slik som vi ville gjort. Så hvis veterinær har undersøkt hesten og konstatert at den er halt, har den nok vondt.
Gå til toppen av siden

lady-afrodite

Skrevet - 07/06/2006 :  20:44:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
nei er ikke min hest, og den ble hoppet med før de viste at den var halt. Ble bøyd opp i forbinnelse med salg. Hun blir behandlet ja og blir slettes ikke bruukt. Hun står i en liten padock, eller løper tulling i en liten padock. Dette r en hest med MYE energi! Hun kan ikke stå i boks for da begynner hun og veve og sluke luft, sparke sund boksen og blir direkte agresiv! Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 07/06/2006 :  21:12:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Halter hesten nå? Har hørt om tilfeller der hester er blitt overbøyd.
Hva behandles hun med? Har dere røntget foten?
Gå til toppen av siden

MagicHoneyEye

» VIP

Skrevet - 07/06/2006 :  22:50:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
er ikke så veldig inni detta, men hvis hesten er 4grader halt, er jo det ganske mye...Er det ikke 5 som er det meste? hmm...Jeg ville ikke ridd hesten før den var behandal...
camilla & Honey <3
vip.hestemarked.no/vip.asp?id=53
Gå til toppen av siden

Anne_og_May

» VIP

Skrevet - 08/06/2006 :  20:24:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
4 grader halt er mye halt. Hesten burde behandles. Nå ander ikke jeg hvor flink du er til å merke haltheter når du rir, men er du sikker på at hesten ikke er halt (bare at du ikke merker det/ser det fordi du er uerfaren).

Jeg har jobbet på en dyreklinikk og nesten "alle" hesteeiere som blir spurt om hesten er halt/har vært halt tidligere, sier nei. Men så viser det seg at hesten egentlig er veldig halt alikevel.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.11 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.