hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - 7 åring lærer å hoppe?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 7 åring lærer å hoppe?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Mocca21

» VIP

Skrevet - 08/06/2006 :  20:59:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
helt eni med deg der "T. Boysen"...
jeg kjøpte meg en rimelig ny western sal til hesten min, som skulle i føllge dem passe på hesten min.. (etter som de også var de forige eierne på hesten, kunne jeg ikke nekte på det eller)
så hun som eide salen ville egentli ikke selge.. så "smarte" meg la ut en go sum på bordet for at hun skulle selge den.. noe hun åsså gjorde...
Fra første stund mislikte jeg måten saln lå på ryggen på hesten.. å i min erfarin presset den å på feil plasser.. Noe som er veldig viktig at en western sal ikke gjør...

jeg pusset å gnikket på den å dro den med meg ned til flisa på western stevne.. etter som at det var mitt og hesten min sitt første stevne, forventet jeg ikke et knirke fritt opplegg...

men la oss komme til saken

jeg hadde alerede funnet meg en sal på finn.no ikke så langt bort fra flis.. som skulle komme så jeg fikk prøve den..
på søndagen dukket de opp, å denne gangen tok jeg ingen sjangser, skulle prøve den!! men for å spare litt tid hivde jeg på salen å ble med på sisste konkuransen med den..

å ente opp med en go plassering.. å for ikke å snakke om å få en mer friere hest.. han gikk 100% i stede for 50 som det kjentes ut med den andre.. fikk også en veldig flink person til å kikke at saln var virkelig for hesten...
å det var den!!

å denne batalte jeg halvparten mindre for...

så ta seg tid, det dyreste er ikke bestandig det beste...

ja vell.. snakk om å legge ut hele historien !sorry! *point-leggeren*

..Når du forlater noe så vakkert, er det vanskelig å ikke snu seg to ganger..
Gå til toppen av siden

Anne93

» VIP

Skrevet - 09/06/2006 :  09:15:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
takk for alle svar folkenz! skal prøve allroundsalen til søstra mi (håper dt er greit:P). Jeg har absolutt ingen problemer med det å hoppe i westernsal, men hvis det er fælt for hesten skal jeg selvfølgelig skifte!:P Vet at salen må passe til hesten. Har ei søster som er et levende hesteleksikon(MP & Nehemyah Mulan...)

Latskapen lenge leve!:] Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  22:26:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
brrrr... oOvictoriaOo.. du kan roe ned 6èrne dine på en dag som denne... (innleggene dine)

Opprinnelig postet av Mocca21

Den tok jeg ikke :S

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 09/06/2006 :  23:01:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er ikke hesten som har vondt av å hoppe med westernsal, det er du som kan bli skadet hvis du "bumper" på salhornet.
Hvis hesten stopper opp eller du mister balansen, så kan det gjøre stor skade "fra navlen og ned til mellom beina".
Gå til toppen av siden

Anne93

» VIP

Skrevet - 25/06/2006 :  21:10:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
oki:) har prøvd med allroundsal nå, og det gikk mye bedere. salen passer, og hesten fikk litt mer "frihet" til å bøye seg o.l.
Latskapen lenge leve!:] Gå til toppen av siden

Mocca21

» VIP

Skrevet - 25/06/2006 :  22:22:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
brrrr... oOvictoriaOo.. du kan roe ned 6èrne dine på en dag som denne... (innleggene dine)

Opprinnelig postet av Mocca21

Den tok jeg ikke :S

Opprinnelig postet av Victoria+Vinnie

oy, kansje litt sent å svare men,men..
Når jeg leste gjennom emnet, hadde du 666 innlegg.. og etter som datoen dah var 6.6.06, så skjønner du sikker

men dumme meg glemte at innlegene forandrer seg konstant
Sorry

..Når du forlater noe så vakkert, er det vanskelig å ikke snu seg to ganger..
Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  23:03:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
trallalalalala...

Begynte å hoppe med Jovita da hun var 17 år.. hun hopper godt nå

(hun er 19 år, N/L)

kNeGg KneGG

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 25/06/2006 :  23:52:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mere trallala:[:)

Min 22 år gamle nl-hest vant et lite sprangstevne her forleden. Det var ingen som hadde trodd at stallens minste og eldste hest skulle klare det, og da hadde hun ikke vært ridd i sprang på goodt over 2 år. Men hun er sånn at hun gjør AKKURAT det hun må og skal - verken mer eller mindre - he he.

Om en uke skal hun med på rideleir, og da blir det både sprang, dressur, feltritt og kjøring. Hun gjør det meste, er blid som ei lerke og snill som et lam.
Gå til toppen av siden

normanlic
» VIP

Skrevet - 16/07/2006 :  01:17:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så lenge hesten er frisk og rask, hvorfor ikke? :) Gå til toppen av siden

Jettomilla

» VIP

Skrevet - 16/07/2006 :  22:05:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJettomilla  Svar med kopi av melding
Skal gå rimelig lang tid før du ikke kan lære en hest nye ting. Så lenge hesten er frisk og fin, og fortsatt er interessert i sinnet (litt rar forklaring ) er det bare å kjøre på.

Og siden din lille tulling i tilegg bare var 7 år, så er det så absolutt ikke noe problem! :)
Så sier bare kom igjen jeg

What goes around comes around.. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.57 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.