hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Uengasjert på utstilling
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Uengasjert på utstilling
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  19:00:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Hvordan kan jeg få hesten min mer engasjert på utstilling? Fikk uangasjerte bevegelser på utstillingen i går.

Hesten er jo veldig rolig når man leier henne, og viser seg kun når hun er løs, hvordan få henne mer med når jeg mønstrer henne?

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Redigert av - Roxira den 05/06/2006 19:01:42

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  19:20:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Smatt på henne, evt. berør beina litt med pisken. Gi henne så mye tau som mulig og få henne opp i litt fart, da er det lettere å få bedre bevegelser.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  23:07:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Hun går godt frem, men er uengasjert. Ørene bakover og synes ikke dette er særlig artig. Hun er ikke sur eller noe, og går velvillig frem når jeg ber henne om forskjellig, men mangler engasjemt i det vi driver med rett og slett. Hun er litt mer med utenfor ringen. Men er stort sett "ikke helt med".

Her er noen bilder som kanskje kan si litt mer:

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

viblaa

Skrevet - 06/06/2006 :  08:29:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideviblaa  Svar med kopi av melding
Heisann, fin hest:)
Er ho uengasjert når ho er leid heime og?

Elles ville eg prøvd å øve litt heime, med ein gong vil ho kanskje ikkje forstå, men prøv å leike litt og ha det gøy medan de trenar. Øv på å trave godt fram. Eg brukar ein "ssshhh" lyd for å "gire litt opp", etter kvart forstår hesten at denne lyden betyr at vi skal ha det litt gøy og springe litt fort:)

V
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  11:00:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Bruker samme lyden når vi traver jeg også, ja hun er uengasjert hjemme også, regnet med at hun kom til å våkne litt borte, men det gjorde hun ikke.

Vet liksom ikke åssen jeg skal gire henne opp når jeg har henne i "tau" siden hun er såpass lydig og snill og er veldig rolig rundt mennesker. Viser seg ikke skikkelig annet enn når hun løper løs. Og gjerne med andre hester.

Dette er jo datter av en veldig snill handicap hest, og jeg merker hvor hun har arvet genene sine fra. De er veldig rolige og snille rundt mennesker og skal ikke ta av.

Når jeg løper av gårde følger hun medvillig etter og har god fremdrift.. Ikke noe problem det. Men er holdningen hennes som gjør at vi får trekk. Det lyser "BORING" av hele hesten når vi holder på.
Og jo mer jeg trener jo mer "Boring".
Så derfor er jeg veldig usikker på hva som skal til for å få henne til å heve hodet litt og ørene frem og ville være med på dette og ikke bare gjøre det pga at det er noe hun må.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

HelleG

Skrevet - 06/06/2006 :  13:29:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Har du forsøkt å få en annen til å mønstre henne?? Kan være at en høyere person enn deg selv kan få henne mer våken og frem og som i tillegg har erfaring fra mønstring. Hvis du trenger utstillingsresultatene til fremtidig avl, ville jeg heller betalt en god mønstrer for jobben.

Hoppa er jo fin, men bildene viser at dette er kjedelig altså.....så jeg ville prøvd med en som er noe mer langbent enn deg selv. Da må hun ta i mer for å holde følge og da vil jeg tro at hodet kommer opp pga farten og hun vil få vist seg bedre.

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  13:36:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når frieseren skal kåren bestiller man Händlere som løper med hesten. Dette går veldig fort og man må ha god fysikk. tror også de løper med hodet ganske høyt. Jeg er glad det ikke er meg som skal vise..

Jeg vil anbefale deg å bruke en som kan springe fortere med henne neste gang. Hva med typen?
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  14:26:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Typen vil ikke vise hest, han synes det er flaut å bli sett på i ringen. Være midtpunktet er skummelt. Han løper fortere enn meg men er ikke så veldig mye høyere...

Jeg gjørs på å ikke løpe så alltfor fort med henne siden da klakker hun sko, og det trekker jo ned det også...

Edit for å legge til:
på æresrunden jaget jeg skikkelig på henne og løp jo etter de andre hestene, men hun var den samme hun, bare med mer fart. Fikk litt noia av rosetten da hun slo over i galopp og rosetten blaffret i øyet hennes... Og da stoppet hun.

*~Susanne~*

Redigert av - Roxira den 06/06/2006 14:30:56 Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  16:53:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Løft hodet og vis litt mer energi selv.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  18:02:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Du har blikket ned og lave skuldre og viser liten energi. Litt opp med hodet, opp med skuldre og et våkent blikk á lá araber ville nok satt liv i hesten din..
Prøv for moro skyld hjemme å leke at du er araber og ser troll og hulder og apekatter både her og der, så skal du se det blir liv i hesten! ;-)

Mvh Line.
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 06/06/2006 :  22:53:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei på deg!

He he - så typen din tror at det er HAN de ser på.... fleiper!
Men kanskje han kan "beine" litt rundt med henne på hjemmebane for å se om hun reagerer på en annen som løper med henne. Bare for å ha prøvd liksom.

Som "fysiotutt" vil jeg råde deg til å jobbe litt med din egen måte å vise hesten på (hvis bildene er fra en utstilling). Som jeg pleide å "instruere" til mange av mine ryttere når de satt med lut rygg og så ned på ørene til hesten: "Opp med nesa og frem med puppen!" - he he - det hjalp ofte.

Jeg tror hesten din vil reagere på at du virker "livligere" i ditt uttrykk.

Men jeg skjønner også at en hest kan synes det er "boooring" å bli mønstret, og en hest kan ikke skjule hva de mener. De har et meget tydelig kroppsspråk.

Kan nevne en liten araberfrøken jeg liksom skulle lære å bli longert. Det gikk ganske greit til å begynne med, hun lærte fort. MEN så fant hun ut at longering var noe kjedelig tøys - tenk å bare løpe rundt i ring i en snor uten å komme noen vei. Hun gav alle tegn på at hun syntes dette var fryktelig "booooring" - men her skulle det altså longeres, insisterte jeg, og drev på. Vet du hva hun gjorde?? - Jo - hun la seg ganske enkelt rett ned, foldet beina pent sammen og ikke f.... om det var mulig å få henne opp igjen, før jeg kneppet av longetauet.

Du kan jo være glad at hesten din ikke gjør DET!!

Nå var jeg så heldig at hun syntes det var gøy å bli mønstret, og hun fikk bronsepoeng (nesten sølv) på araberutstilling. Og jeg kan love deg at jeg måtte beinfly da jeg viste henne - "med nesa opp og puppen frem...."

Og husk: Det er HESTEN dommerne ser på - ikke mønstreren.
- Vel, ihvertfall så lenge det ikke er JEG som mønstrer, da - med to stokker eller i min rullestol.

Du vet jo godt hvem jeg er, og det hadde vært hyggelig å treffe deg snart - når jeg er i nærheten av deg likevel i løpet av sommeren.

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  23:53:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg vet du stiller araber, har sett deg på Hest 2000 da du handlet den vakre araberen din
Tenk etter om det er noen du gjør annerledes når du handler Nordlandshesten din, og om der er noe du kan "overføre" på handlingen fra måten du handler araberen din. Kan det hjelpe tro?

Ellers så vil jeg henge meg på det Line skriver, det har jeg god tro på. Prøv litt hjemme og se om det kan hjelpe, og avslutte med en gang om hesten blir mer giret så hun ikke får tid til og "synke sammen" igjen

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.