hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fylling?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Fylling?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Bol Prins

» VIP

Skrevet - 15/06/2006 :  21:34:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja det er kjempekjipt når en blir så oppmerksom på bena og hvordan de er til enhver tid...
Men jeg ser at som regel forsvinner de forskjellige fyllingene når hesten får komme seg i bevegelse. Og jeg tror at om vi er flinke til og kjøle ned bena etter trening og evnt. legger på varmebandasjer ved behov, så kan vi forebygge fyllinger

Kan du fortelle litt mer om arnika og hvordan du bruker det?
Jeg vet jeg har spurt om det tidligere i en annen tråd, men har glemt det.. Men om jeg ikke huske rhelt feil så er det gansek sterkt og bør "vannes" ut før bruk?

Opprinnelig postet av Bente_og_Etanec

Jeg bruker en type gelbasert arnika, som ikke er like sterk som den vanlige typen..denne trenger ikke vannes ut, da den ikke er så sterk.
var en annen type i hestebutikken jeg kjøpte den i, og det var ren arnika.. Men den gelbaserte passer visstnok best til stive og ømme muskler.. Men bruker den forde jeg da!

Jeg er fortsatt bekymra jeg.. Tenker nødslakt og alt sånn :|
Huff

Mye rart man tenker/gjør for disse dyrene :P

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  22:58:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Så de selger slikt på hestebutikker? Stiligt! Jeg har vært på apotekt og snoket rundt, men den arnicaen var så sterk visst nok..

Huff, du må ikke bekymre deg for at hesten din blir nødslaktet.. Stakkars deg som har slike tanker og frykt da... Jeg tror at hestene ofte reagerer på kr.fòr og diverse andre ting, det trenger ikke alltid være relatert til oss ryttere/stellere. Og som flere andre her skriver så skal du ikke vøre så bekymret om fyllingene er myke

Jeg kommer til og følge "listen" til MagicHoneyEye, men se helheten an såklart. Men stort sett tror jeg vi bekymrer oss litt for fort

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.