hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Føll som klør seg til blods, ingen som vet noe?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Føll som klør seg til blods, ingen som vet noe?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  05:13:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
da jeg kom til stallen i dag så fikk jeg et aldri så lite sjokk. Hu lille hadde klødd seg til blods på mulen og bak på rumpa så og si under halen. Hele pelsen er borte der hu har klødd seg og huden er liksom skrapt bort.

Har noen av dere en anelse om hva det kan være og hvorfor hun har gjort dette?

Jeg har tenkt litt og gikk rundt på beitet der de står på beite. Der fant jeg brennenesler. Jeg begynte å tenka da, for begge stedene hun har klødd seg er det jo så og si nesten ikke pels. Og jeg vet av erfaring at brenner man seg på disse neslene så klør det etterpå. Kan dette stemme? Neslene er rett ved et gjerde som hun har prøvd å bryte seg ut av pga en annen spennende fjording ved siden av som hun så gjerne vil inn til. Kan det stemme av hun har brent seg på disse og det er derfor det klør?

Er takknemlig for alt av svar, vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå

Redigert av - Wendy-J den 09/06/2006 07:08:01

Tonje_

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  10:33:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Kan det være midd?
Få en dyrlege til og komme og se på henne..
Vet ikke mye om brennhetter, men hesten min har gått der det er brennhetter og har ikke hatt problemer med det, om høsten spiser de jo fakisk det..
Hva mener dere andre?
Lykke til..

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  17:45:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Hun her har lagt seg oppi dem minst en gang har de sagt i stallen. Men nå har jeg fjerna dem helt og brunnet meg selv en hel del. Får se om det hjelper, hu er den eneste hesten på stallen som gjør dette Gå til toppen av siden

Masterpiece

» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  20:54:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMasterpiece  Send %s1% en ICQ meldingMasterpiece  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMasterpiece  Svar med kopi av melding
Nå vet jeg ikke hvor lenge siden det er føllet fikk markur... Tenkte på piskeorm... Den kryper ut i endetarmen på hesten og legger egg noe som skaper stor irritasjon og ubehag... Så det på en hest som klødde rompa og halen til blods, og derfor fikk den også blod på mulen... Håper du finner ut hva d er.. Lykke til Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  12:31:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Gamlegutt på 18 klør også mye for tiden. Han klør seg mest under manen og rundt panneluggfestet (morro med ord!). Merkelig, merkelig for dette han han ikke gjort før om sommerene.

Han er fulgt opp med ormekur og alt annet, og ingen av de andre hestene viser antydning til noen form for hudirritasjon.

Dyrlegen kommer for og se på han i ettermiddag. Håper det ikke er noe alvorlig.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Masterpiece

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  12:57:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMasterpiece  Send %s1% en ICQ meldingMasterpiece  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMasterpiece  Svar med kopi av melding
Ullsokken: Kan jo være lus... Kjenner igjen symptomene fra en shettis som hadde det på stallen... I så fall ser du eggene lett som nesten hvitt flass kant i kant noen millimeter fra hårfeste... Heldigvis lett å bli kvitt! De andre hestene trenger forresten ikke ha symptomene, fordi de kanskje er på et tidligere stadie! Vi hadde det i vinter og behandlet alle sammen + utstyr og ikke sett noe siden...
Lykke til i dag da! Håper dere finner ut hva det er!

Redigert fordi jeg måtte føye til no...

Redigert av - Masterpiece den 06/06/2006 13:01:02 Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  13:23:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Mi er også fulgt opp med ormekur og alt. Hun er den eneste på stallen som klør seg på den måten. Hun hadde skikkelig diare for noen dager siden, menn da vaska vi nøye hver dag og det gikk fot over... Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  00:10:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Nå har dyrlegen vært her og hu har aldri sett noe lignende. Det er ikke lus eller midd eller noe sånt. Det eneste hun kunne tenke på var melkeallergi eller streptokokkinfeksjon, men det så ikke ut som det heller. Så nå skal hu få pencilin 2 ganger til dagen og smøres med hydrokortison der hun klør seg for å forebygge. Gir det seg ikke før søndag skal jeg gi henne en sprøyte med hydrokortison og ta henne med til bjerke for en innvendig sjekk... Dyrelegen som kom har virkelig peiling på hest og er utrolig flink, hun ringte flere andre dyrleger for å spør men de visste ikke hva det kunne være. Kan bli spennende å få se resultatet av blodprøven
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.