hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor mye koster en ridetime på en rideskole?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Hvor mye koster en ridetime på en rideskole?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

+Maiken+

Skrevet - 04/06/2006 :  21:47:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor mye koster en ridetime på en rideskole?

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 04/06/2006 :  22:09:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det varierer veldig fra rideskole til rideskole, og om det er ridekurs eller privattime.
Der jeg rir tror jeg de tar ca 180 kr pr time i rideskolen (sprang eller dressurkurs med færre elever, vet ikke hvor mye de tar for vanlig kurs, men tror det er ca 150 kr) og rundt 250-300 for privattime inkludert lån av hest. Med privathest blir det selvsagt litt billigere.

Hege
Redigert av - Hege J den 04/06/2006 23:19:00 Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 04/06/2006 :  22:37:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
På stallen der jeg har hesten min koster en time 150,-
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

malinas

Skrevet - 04/06/2006 :  23:00:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Der hvor jeg rir koster det 125,- for en time dersom du rir fast på kurs. Hvis man bare "hopper" på på en time koster det 150,-

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/06/2006 :  23:17:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kostet 90 kr./timen da jeg red på kurs, men det er 3 år siden nå, så jeg tipper at prisen har steget litt.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Ray_og_meg
» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  12:42:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRay_og_meg  Svar med kopi av melding
Koster 200 kr timen der jeg rir nå (fast kurs). Noe billigere de andre stedene jeg har ridd. Var nede i 100 kr timen et sted for en hel time, men der lærte jeg fint lite.... Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  15:41:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Husker ikke helt hvordan det var på stallen jeg jobba, men der kosta det iallefall 450 for privattime, 3 kvarter og 350 for privattime for faste oppstallører. Husker ikke hvordan kursprisene er der.. Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  20:31:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
180,- her. Men det er for 60 minutter.
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  22:34:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kostet 125kr der jeg red før, men det var med egen hest (var ca 7 stk på timen), mulig prisen har gått opp nå da. Må si det er mer verdt pengene slik jeg rir nå, 150kr for privattime.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

trineck
» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  13:18:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidetrineck  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressetrineck  Svar med kopi av melding
Koster 175 der jeg rir. Synes det er dyrt- 45 minutter, og netto får vi sjelden mer enn 35 min..
Vi er 6 pr time- og på ulikt nivå også.
Men ellers er jeg stort sett fornøyd, har lært mye, så da får jeg leve med prisen :)

Gå til toppen av siden

RikkeRye

» VIP

Norway

Skrevet - 10/06/2006 :  21:59:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRikkeRye  Svar med kopi av melding
Her på Tromsø rideskole er prisene:

145,- pr time vanlig ridekurs (10 stk på hvert kurs)50 minutter
175,- pr time sprang/dressur/voksenkurs. Her er det vel toppen 6 eller 8 på hvert kurs. 60 minutter.
300,- for privattime 1 stk. 250,- pr stykk hvis man rir 2-4 sammen.

http://hestehuset.moo.no - min hesteside. Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 10/06/2006 :  22:54:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Der jeg har hest koster det 220 for en ridetime (45 min) i rieskolen. Man er max. 10 stk på timen, syntes det er ganske dyrt..
Sprangtimer koster også det, men da er man max 5 på timen, og man rir en stund lengre.
Privattimer med skolehest koster 250 for 45 min (alene), men hvis man har egen hest koster det 150 for 45 min.
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  04:01:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syyyke priser.

Da jeg gikk på rideskole (for mange år siden, etterhvert), kostet det 90kr/timen (45min, antakeligvis...husker ikke helt).

Forrige gang jeg hadde ordentlig instruksjon på bane var da jeg var på Island for ca 1,5 år siden på skoletur. Da hadde vi fem dager med instruksjon 45 min på bane hver dag (i tillegg til turer hver dag; da fokus var på tølt der, lærte vi mye av turene og). Da gikk det virkelig opp for meg hvordan man faktisk kunne innvirke på hestens bevegelser med hele kroppen. Har aldri vært så støl etter ridning noen ganger, men gud så kjekt det var Denne opplevelsen var nok det som gjorde at jeg virkelig fikk hesteinterressen tilbake; jeg har så mye å lære, og det er så gøy når det plutselig går opp et lys for en. Det gjorde det virkelig da jeg var på Island; ridning er ikke å sitte på en hest, det er samspillet mellom rytter og hest.

Egentlig kunne jeg sikkert hatt godt av å ta ridetimer igjen, da jeg gjerne vil komme meg videre, men det får vel vente til jeg får meg egen hest (har for tida ikke råd til både ridetimer og å være forrytter, i tillegg til at jeg da får "dobbelt igjen" for timene; både jeg og hesten lærer). Fram til da prøver jeg å snappe opp så mye som mulig fra så mange kilder som mulig. Har lært mer på det viset, enn ved å ri på rideskole (men rideskolen jeg gikk på var ikke akkurat så proff at det gjorde noe).
Gå til toppen av siden

_Frizzie-Jenta_

» VIP

Skrevet - 28/06/2006 :  14:35:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Der hvor jeg akkurat har slutta på rideksole kosta det 75,- timen dah rir man i 60 min. I ridehus, tur, sprang, dressur og terreng, gymkahana og voltige for gøy svært sjeldent.
Det koster ca 1500 halvåret. Noe under der husker ikke helt=D
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 29/06/2006 :  01:40:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hos oss koster det det 100,- for en ridetime, uansett om man har privathest eller skolehest, nybegynner, videregående, bakkearbeid eler sprang. Helge-instruktøren som kommer en gang i mnd er dyrere, hun instruerer i dressur og tar 250,- for 45 min, men da er du alene på timen. Synes ikke det er dyrt, og hun er absolutt verd pengene!!!
Gå til toppen av siden

+Caroline+

» VIP

Skrevet - 12/07/2006 :  21:18:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei
der jeg rei før koster det ca 150 for dressurtimer og lingnende og ca 170 for sprangtimer
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.52 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.