hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Transport av shettis
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Transport av hest
 Transport av shettis
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Lopke

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  12:00:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ehhh, nå kommer det sikkert mange skrik og hyl, og dette er kanskje bitte-litt OT, men skulle du bare ha fraktet shettisen så hadde jeg puttet den i varebilen...

Vet om flere jeg som har gjort det for kortere turer og det har gått helt greit

Opprinnelig postet av BirgitteogVickie

Tja... siden jeg holder på å ta hengerlappen så har jeg nettopp hatt en sikringskurs..
Det med å putte en shettis i varebil.. går sikkert greit, så lenge det går greit. MEN skjer det noe, et bråstopp, en påkjørsel eller hesten går amok, er bilen ikke bygd for slike krefter, og det kan gå skikkelig galt.

Vi fikk et regnestykke for å regne ut hva "naturens krefter" er i stand til i fart.. Har ikke formelen her, men la oss si du kjører i 60-80, det blir et bråstopp, da har du noen flere tonn fykende bakfra.. og fører av bil blir sånn sett syltetøy..

Jeg hadde gått for henger, selvom hesten er liten jeg.. Men måtte jo dra på smilebåndet, du er ikke lite kreativ
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 08/06/2006 :  12:13:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja men den formelen som det kom flere tonn ut av, det var vel beregnelse av en bil med henger??? Kjører man varebil har man ingen ting som kommer og dunker neg i nakken, må være shettisen i såfall. Den veier da ikke flere tonn så vidt meg bekjent... Må være en skikkelig tjukkas det da...?

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  13:09:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja men den formelen som det kom flere tonn ut av, det var vel beregnelse av en bil med henger??? Kjører man varebil har man ingen ting som kommer og dunker neg i nakken, må være shettisen i såfall. Den veier da ikke flere tonn så vidt meg bekjent... Må være en skikkelig tjukkas det da...?

Tror du missforsto litt.. Ja den formelen blir brukt mot henger men og mot kjørende bak hengeren som får varer/materialer i fleisen om det ikke er sikret nok.

Denne ble og brukt om bakfrakommende løse gjenstander i bagasjerom i f.eks stasjonsvogn. Hvor mye en liten løs kuffert kunne skade et menneske om det oppsto en situasjon hvor den kom flyvende..(et bilde som blir lagt løst "på dekk" i en stasjonsvogn kan i teorien halshugge et menneske osv osv.. Ergo en hest på 200 kg kan gi et trykk på noen tonn hvis det blir bråstopp.. og de tonna faller mot føreren.
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 08/06/2006 :  13:40:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Tror du missforsto litt.. Ja den formelen blir brukt mot henger men og mot kjørende bak hengeren som får varer/materialer i fleisen om det ikke er sikret nok.

Denne ble og brukt om bakfrakommende løse gjenstander i bagasjerom i f.eks stasjonsvogn. Hvor mye en liten løs kuffert kunne skade et menneske om det oppsto en situasjon hvor den kom flyvende..(et bilde som blir lagt løst "på dekk" i en stasjonsvogn kan i teorien halshugge et menneske osv osv.. Ergo en hest på 200 kg kan gi et trykk på noen tonn hvis det blir bråstopp.. og de tonna faller mot føreren.

Opprinnelig postet av Lopke

Jeg skjønte hva du mente Lopke, jeg måtte bare fleipe litt

Klart at å frakte hest i varebil ikke er det mest smarte man kan gjøre, jeg er helt med på den... Eller som han med hamburgerponnien fra statene, bare plasser hesten i forsetet på cabrioleten. Kan ikke fatte og begripe at alt må gjøres så vanskelig når man kan ta den lettvindte veien
Gå til toppen av siden

Bråtrø-Gård

» VIP

Skrevet - 14/06/2006 :  21:24:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei
Ser det diskuteres hvordan man kan transportere shettis.
Slik gjør jeg det.
Lille Berry har fått GODKJENT transport kasse med BOM, som vi monterer fast inne i Chev.Suburban.
Her står hun trygt og godt med samme sikkerhet som en stor hest på henger. Kassen kan også settes inn i hengeren og monteres fast der hvis det skal være behov for det.
Flere bilder på vippen min.

Marika
Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 25/07/2006 :  14:57:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe supsha, for en morsom løsning!
Har aldri sett no sånt, men det så jo veldig bra ut for de som har en passende bil, og mangler en henger som er tilpasset shettis.

Vi har tilpasset vår henger sånn at vi trygt og greit kan kjøre shettisen vår sammen med araberen.

Anette Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 25/07/2006 :  15:28:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Så søt
Therese
Gå til toppen av siden

:o)

Skrevet - 10/08/2006 :  16:01:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har mange ganger tenkt , hvorfor finnes det ikke ponnihengere??
( å så helst kjørbar uten hengerlappen da.. .. kanskje ikke noen salgsuksess,men dog...
Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 12/08/2006 :  15:46:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har mange ganger tenkt , hvorfor finnes det ikke ponnihengere??
( å så helst kjørbar uten hengerlappen da.. .. kanskje ikke noen salgsuksess,men dog...

Opprinnelig postet av :o)

Det finnes ponnihengere fra ulike leverandører, men det er nok ingen norske forhandlere som tar de inn uten at de er bestilt. Men det er jo bare å komme med en forespørsel?
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.