hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dere som har peiling på bomløs...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Dere som har peiling på bomløs...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 02/06/2006 :  11:25:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Er det mulig og ha en vanlig sjabrak under paden og salen?

Tenkte på slik at man slipper og vaske paden hele tiden, for vask sliter jo en god del, og padene koster jo litt.
Så om man kunne legge en vanlig sjabrak helt underst som tok i mot skitten?

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 02/06/2006 :  12:14:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er mulig ja, men jeg ser for meg det blir vanskelig... Er man flink til å børste (Veldig snedig med dekkenhest) så trenger man ikke vaske Grandeur pad'en så ofte, siden saueskinnet trekker til seg svetten. Den blir iallefall ikke stiv. Hår fjerner man lett med børste og støvsuger. Jeg vasket min bare 2-3 ganger det 1,5 året jeg hadde den. Hadde ingen plager med gnag eller noe, den var like myk hele tiden (Og Lolita får gnag lett).

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 02/06/2006 :  13:32:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nytter det ikke å ha en sånn "rye-matte" under. Sånn man får kjøpt til westernsaler. Tynne-tynne.

Hvis noen vet hva jeg tenker på. Vet ikke noe om bomløssal jeg, men bare en tanke som slo meg..

Det var noe sånt jeg tenkte på, de er jo tynne.. http://rodeo.no/no/p_765.html

Redigert av - Bustetrollet den 02/06/2006 14:24:58 Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 02/06/2006 :  13:48:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har sett noen hatt underlag som er beregnet til galoppsaler (trooor jeg) under pad'en. Det er såpass tynt at det ikke vil blokkere kanalen (Den er litt smal på Grandeur pad'en). Men jeg skjønner fremdeles ikke hvordan de fikk det til å ligge rolig.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 02/06/2006 :  15:14:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Det kommer vel an på hvilken bomløs sal du kjøper. Se hva de skriver på www.barefoot-saddle.no om Barefoot salen:

Barefoot-salens oppbygning:
Barefoot-salen er håndlaget av bløtt vegetabilsk-farget Nubuck-lær (brunt eller sort), som i motsetning til tradisjonelt, stivt sal-lær, former seg etter hestens konturer ved bruk, noe som bringer rytteren meget tett på hesten, og gir god mulighet for innvirkning med setet.
Salens underside er kledd med tykk, bløt, honningfarget fleece. Barefoot-salen har et støtabsorberende sete med to høyere puter på hver side og en lavere i midten, så ryggsøylen skånes for rytterens vekt.
For å understøtte denne effekten skal Barefoot-salen brukes sammen med en spesiallaget trykkabsorberende pad, som ytterligere øker ryggsøylefriheten.

Ellen
Redigert av - Hirsaluohkka den 02/06/2006 15:16:16 Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 02/06/2006 :  16:52:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Joda, man SKAL ha spesialpad sammen med salen. Men det Roxira mente var vel om man kunne ha et ekstra underlag mellom hest og spesialpad.
Er usikker selv,så kan ikke gi deg noe godt råd Roira. Men det er jo bare å sende en mail til leverandøren av din sal. De bør jo vite

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 02/06/2006 :  23:35:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker schabrak UNDER paden for å slippe å vaske paden da hesten har mye pels på vinteren og ... jeg er lat Eneste er å finne en litt stor schabrak slik at mesteparten av paden dekkes! Funker helt fint og ingen problemer
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  12:39:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg bruker schabrak UNDER paden for å slippe å vaske paden da hesten har mye pels på vinteren og ... jeg er lat Eneste er å finne en litt stor schabrak slik at mesteparten av paden dekkes! Funker helt fint og ingen problemer

Opprinnelig postet av Molly

Ja, ok.. Var det jeg tenkte på...

Har skimmel hest med masse korte små hår, og da er det kjekt og kunne ha en sjabrak å putte i maskina istedenfor en stor pad. Blir jo til at jeg må bytte sjabrak ganske ofte.

Tenkte også litt på å prøve bomløs til Sportsponni hoppa mi og hun legger seg ned i all gjørme hun finner og er ALLTID møkkete så der må jeg bytte sjabrak en gang i uka minst om sommeren når hun står ute hele døgnet.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.