hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - jobbe med hest i utlandet
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 jobbe med hest i utlandet
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

jeglikerhester

Skrevet - 01/06/2006 :  23:10:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når jeg er ferdig med VGS, har jeg lyst til å ta et friår og jobbe i utlandet. Vurderer det i hvert fall. Da kunne jeg gjerne tenkt meg å reise til USA eller Australia og jobbe, gjerne med hest. Er det noen av dere som kjenner noen som har vært i utlandet å jobbet eller har dere det selv? Har hørt det er vanskelig og at man må ha veldig mye erfaring og sånn da..

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 02/06/2006 :  11:17:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Ta kontakt med Atlantis!

Var en reportasje i Ridehesten nå, om en som hadde reist til Guatemala for å lære spansk og drive med veldedig arbeid, og kommet over flere vedrevne ridesenter.
Jeg så også en annonse i siste Hestesport fra samme byrå, der de ordner med praksisplass på en stall i USA, Irland, New Zealand..
Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 02/06/2006 :  11:32:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har bare jobbet i Sverige, det var kjempe lærerikt. Men hard jobbing da.... Jobben fant jeg gjennom svenske internettannonser.

KOmmer jo litt an på hvor man skal jobbe om hvor erfaren du må være, som "stalljente" er det jo streng tatt ikke mye man mååååå kunne.. Men er det ri du vil, så er det jo greit å ha en del år på "baken"

Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden

jeglikerhester

Skrevet - 02/06/2006 :  12:56:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tenkte egentlig mer som stalljente eller noe sånt. Vil ikke jobbe med noe så veldig vanskelig uansett, siden det er et annet land og mange sier at det er vanskeligere med hest i andre land, for de har større krav og sånnn Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 02/06/2006 :  19:16:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
det er jo litt begrensa hvor store krav man kan ha til en stalljente, og dessuten er det jo mange som behøver sånn type hjelp.. Det har jo mye å si hvordan person man er, man må jo like å ta i et tak, og regne med jobbing 12t om dagen 6dager i uka... Det ekke no latmannsliv med andre ord
Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 04/06/2006 :  03:38:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vet ikke hvilken gren du har erfaring med, men kan du noe om trav er det kjempe enkelt å få jobb ialefall. Generelt er det ganske lett å få seg en jobb, da det som oftes er stort behov for stallperonell rundt om. Spesielt om du vil jobbe i stallen, og ikke har for store krav om ridning/kjøring. I USA er det masse jobber å få, og det er lett å komme over. Vet ikke hvordan forholdene er i Australia. Det som er det beste er å få tak i telefonnummeret til noen trenere i det landet du vil jobbe, og bare ringe. Om de ikke har jobb selv, kan de som regel videreformidle kontakt til andre som trenger folk. Gå til toppen av siden

Thea

» VIP

Skrevet - 05/06/2006 :  10:26:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg jobber på galoppstall i Australia ved siden av studiene. Siden jeg hadde erfaring med galopphest fra Norge så var det ikke noe problem å få jobb. Bare gikk til galoppbanen en morgen og spurte noen trenere, så var det i boks

Nå sier du ikke hvilken gren du evt er intr i, men om du vil være 'stalljente' på galoppstall, så bør det ikke være vanskelig å få i orden her i Australia (så lenge du har god nok erfaring med hest vel å merke). Men det er hard jobb - her begynner man å jobbe halv fire på natta

Selv så rir jeg bare, gjør ikke noe stallarbeide, så det er mange muligheter!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.