hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - steinlager sin kariere er over for godt!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Trav
 steinlager sin kariere er over for godt!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

ikkeibruk

Skrevet - 01/06/2006 :  00:23:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
stakkar go gutten, håper han kommer til å få det bra.. som avelshignstog skape noen skikkelige steinlagere... hadde vært moro å hatt en hest etter steinlager...

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 01/06/2006 :  08:44:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Hadde jeg hatt varmblods jeg skulle bedekt, ville Steinlager stått høyt på listen min, iallefall:)
Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 01/06/2006 :  12:02:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Annen debatt
Ina og Løkken<3

Redigert av - Ina_R den 01/06/2006 12:04:03 Gå til toppen av siden

marte+quicky

Skrevet - 03/06/2006 :  12:12:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
STEINLAGER HAR TRAVET SITT SISTE LØP. (1. juni 2006)

En fantastisk løps-karriere er over.

Skaden som Steinlager pådro seg i finalen i Elitloppet sist søndag viste seg å være mer alvorlig enn det de første undersøkelsene rett etter løpet kunne tyde på.

Dyrlege Eric Strand ved Norges Veterinærhøyskole kunne fastslå at Steinlager hadde en stor blødning i området nederst ved gaffelbåndet på venstre frambein,samt at hesten hadde fått en skade på selve gaffelbåndet.

Steinlager kommer til å bli helt bra igjen,men det vil ta mange måneder før skaden er helt leget.Hesten trenger mest mulig ro for at skaden i det venstre frambeinet skal bli fortest mulig bra.

Etter undersøkelsen ved Veterinærhøyskolen tok Knut Olausson og jeg avgjørelsen om å sette punktum for Steinlagers løps-karriere.Dette var selvsagt en tung og vanskelig beslutning,men vi valgte å tenke på Steinlagers beste.

Rekonvalesenstiden vil kunne ta fra noen måneder til opp mot et år.Dersom Steinlager deretter skulle settes opp for løp igjen,ville dette tatt ytterligere ett år.Hesten ville da vært ti år gammel før han eventuelt kunne være i banen igjen,og uten noen som helst garanti for at han ville bli i nærheten av så god som han har vært.

Vår beslutning om å sette sluttstrek for Steinlagers løps-karriere nå er tatt ut fra hensynet til hesten.Han skal få ha det godt på sine ”gamle dager”.Steinlager fortjener rett og slett ikke å bli utsatt for verken fysiske eller psykiske påkjenninger med en lang rekonvalesenstid og opptrening med tanke på å komme til start igjen.

Steinlager har vært,og er,et unikum av en hest.Det har han vist gjennom sine prestasjoner i løpsbanen,men også gjennom sin væremåte og framtreden for oss som har hatt gleden av å jobbe med han i disse årene.

Steinlager er dønn ærlig.Han er snill og enkel å ha med å gjøre på alle måter.Selv nå i disse dager hvor han har det vondt etter skaden han pådro seg i Elitlopps-finalen,er han pigg og glad og det er akkurat som om det er han som trøster oss.

Steinlager er tidenes mestvinnende norsktrente varmblodshest.Det er vanskelig å sette hester fra forskjellige tidsepoker opp mot hverandre,men jeg mener at Steinlager i hvert fall stiller i samme klassen som Rex Rodney og Sugarcane Hanover.For meg vil han for alltid være eneren!

Jeg er takknemlig og ydmyk for alle de gleder og oppturer som Steinlager har gitt meg.Jeg er også svært glad for å ha en eier som Knut Olausson som alltid har tenkt på hestens beste!Jeg minner også om at Steinlager hadde vært tapt for norsk travsport for flere år siden dersom det ikke hadde vært for Knut.Han ville heller glede seg med hesten og oss enn alle pengene han ble tilbudt.

Jeg vil benytte anledningen til å takke Tobben og resten av teamet for alt de har gjort for Steinlager opp gjennom årene.En travtrener får ikke fram en stjerne som Steinlager uten god hjelp og flinke folk.Dette har vært et teamwork som har fungert.Resultatene til Steinlager taler sitt tydelige språk!

Den største takken retter jeg til Steinlager som har betydd og betyr så mye for meg.Jeg vil for alltid huske hans framtreden,hans unike egenskaper og prestasjoner.Denne hesten har også betydd mer for norsk travsport enn mange kanskje er klar over.Jeg håper at folk vil huske Steinlager for det han har gjort i mange år!

Fra neste år venter hoppene på Steinlager,og det er ingen hemmelighet at det har kommet veldig mange henvendelser fra hesteeiere som vil benytte seg av Steinlager til neste år.

Vennlig hilsen
Oleg

Du finner meg på ForumHest!

www.hestene.no
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.