hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pleasure
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Westernridning
 Pleasure
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  15:41:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
jeg lurer på noe igjen jeg da. Holder påomskolere en fllblods der jeg jobber, han har gått dressur hele livet.
Han samler seg nå fint på mellomlange tøyler, må ha bittelitt kontakt, eller mulighet ta litt på tøylen for å "justere" stillingen på hodet ( ble veldig hodespørsmål dette da )

vi skal ut å starte pleasure til helgen, lurer derfor på ang bedømming.
Er det best å vise hesten på lange tøyler med ustabil form, eller på kortere ( altså litt hengende, men fremdeles kontakt) og i stabil form?
har aldri gjort det særlig bra i pleasure, får trekk for bla lave hender.
Jeg vet jeg kan ta litt p åtøylen når dommer ikek ser meg, men i selve konkurransen blir jeg redd for å sitte se på dommeren ( det er jo ikke lov? :p ) for å se når jeg kan gjøre det. har sett deltagere i open som rir på stang som av og til tar ledig hånd på tøylen når dommer ikke ser. men nå skal jeg ri på trinse i beginner.

Som tidligere nevnt her (? ) vant en klassen som red på helt løse tøyler, men hesten gikk med hodet i været og tittet rundt seg hele tiden, mens ei som red på ikke helt lange tøyler men med samlet hest fikk nest siste plass, derfor jeg lurer

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  15:42:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Må legge til at hesten ikke går med hodet i været selv om tøylene er lange, han går med senket nakke, i en flat linje, men ikke med ørene på linje med manken ( litt over)

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  21:57:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Du bedømmes ikke som en Quarter når hesten er en Fullblods. Og Beginner har lavere krav en Youth og Open. Kan du klare å gi en lett påminnelse til hesten med utvendig tøyle? Altså en lett bøyning av fingrene som hesten kjenner og forstår?

Jeg har ikke kjennskap til denne dommerens bedømning, men har hørt mye bra.
Derfor vet jeg ikke hva han vil foretrekke av en rytter med korrekt sits og rolige hender med en lett uoppmerksom hest eller en rytter med mer aktive hender og en hest som går mere korrekt. Det optimale er selvsagt en rytter med korrekt sits og rolige hester på en samlet hest som bærer seg korrekt og lyder de små, usynlige signaler. ;-)

Line.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.