hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjelp! Katta mi føder - tror jeg?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hjelp! Katta mi føder - tror jeg?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  18:23:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Heisann!

Vel, nå har det seg sånn, at siden det var litt travelt hjemme her for en tid tilbake, og da glemte vi å gi katta p-piller. Nå har det gått ei stund, og katta har bitt tjukkere og tjukkere. For ca ei uke sia, kunne vi se pattene. Nå syns de utrolig godt.

Så jeg kom hjem fra jobb i sta, og katta kom løpende. Så har a gått rundt beina mine å mjaua og murra og sleika seg mye bak, går også med litt senket hale. Så jeg tenkte at "okei, kanskje det er fordi a skal ha unger!". Så jeg har lagd i stand ei pappkasse som jeg har skåret hull i, og lagt inn noen håndklær. Katta la seg der med en gang, og der ligger a nå også. Men jeg er ikke sikker på om a faktisk får ungene nå, eller om det fortsatt er noen dager til?

Hun har hatt katteunger 2 ganger før også, men da har a fått dem ute en gang, og andre gangen fikk a dem mens alle hjemme her var borte, så jeg har aldri sett hvordan a har oppført seg før. Noen som veit litt mer om dette enn meg? hehe

Wenche & Amber

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  18:34:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Sånn jeg har lært liker best kattemamma og fikse fødselen selv, og stikker av/gjemmer seg når hun merker at fødselen er nær. Så dukker hun opp etterpå, mye tynnere og vil kjempestolt vise frem ungene sine. Det er litt merkelig at hun "forteller deg" at hun skal føde. Det kan jo være hun har innbilt drektighet, kaninen min driver å bygger rede for harde livet noen ganger, men hun skal ihvertfall ikke føde.
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  18:46:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Men ved en innbilt drektighet blir vel ikke katta tjukkere? hehe..
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  20:16:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
I følge mine kunnskaper tror jeg nok katten får unger snart. Kjenner igjen tegna:) Håper det går bra som det i heletatt er unger. (Mine kunnskaper er ikke 100% til å stole på i dette tilfellet)
Lykke til:)

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  20:25:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men ved en innbilt drektighet blir vel ikke katta tjukkere? hehe..

Opprinnelig postet av Wenche=)

joda de blir tykkere, magen fylles opp med luft(tror jeg)

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=)
Redigert av - susanne den 01/06/2006 11:51:29 Gå til toppen av siden

jameho

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  21:03:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Høres ut som hun er rimelig klar ja.. Jeg har vært jordmor for mange katter, og da har jeg lagt klar en kasse til moren. De fleste har født i kassen, men hun kommer nok til å flytte ungene om noen dager.
Det er godt hun sier ifra til deg, for det betyr at hun vil ha hjelpen din og stoler på deg. Kos med henne i kassen og kjenn på puppene hennes. Har de vokspropper? Kommer det melk? Hold det rolig rundt henne og vis at du er der. Føder hun i dag er det godt du er tilstede. Krysser fingrene for at alt går bra. Lykke til! :)

Hjemmeside: http://www.freewebs.com/kajaroma/
http:/www.freewebs.com/lardalhesteforening/
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  23:28:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
høres veldig kjent ut.
akkurat sånn var Pus også, så jeg fant fram en kasse og la oppi noen tepper. la henne oppi der og der lå hun en halvtimes tid og vips så var det 4 kattunger.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  23:38:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
nabokatta har plutselig skvisa ut av seg to unger, fikk en telefon i dag, om jeg viste av noen som ville ha kattunger, jeg måtte svare før klokken 19.00 i kveld hvis ikke skylle de skytes...
enden på visa er at jeg nå eier to kattunger, iallefall fram til jeg finner to nye eiere...
klarte ikke å bare la dem bli skutt... men jeg har jo 8 uker å finne to nye eiere på da... heldigvis...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  23:57:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Jeg venter og venter, men kommer ikke ut no unger!! Og blir lettere frustrert over katta som fortsatt tråkker rundt og mjauer hele tida, haff.. *Men, hun er en spesiell katt :) Jeg var borte en tur i sted, og kom hjem for en times tid siden. Katta kom rett bort til meg, og satte seg til å mjaue. Jeg reiste meg opp, og katta skøyt fart ut i den andre stua, der kassa hennes står. Så la a seg inni der, og jeg satt på huk utenfor et par minutter. Så gikk jeg igjen, det tok 20 sekunder før katta kom etter meg, og satte igang med å mjaue igjen, og så var det samme regla opp igjen et påar ganger til, hehe.. :) Håper jeg får en overraskelse i morgen tidlig, for nå skal jeg gå å legge meg.

Kattunger er søøte <3 (Wenche i det sentimentale hjørnet i kveld, hehe ;) )

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  10:39:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Har det kommet kattunger?
Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  14:35:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Akkurat nå for 3 minutter siden kom det ut en! Jeg kom hjem fra jobb i sta, og det virker som om katta har gått og venta på meg, for hu kom ned til stallen, og da hadde allerede bakbeina på lillepusen kommet ut, og hang ut fra rompa! Så jeg fikk da lokka med meg katta inn, og hu kom seg såvidt inn i esken sin, før resten kom ut.

Problemet nå, er at det ikke virker som om det er liv i den lille krabaten, men jeg får ikke kommet til for å sjekke, fordi mora sitter helt inntil ungen, og vil ikke la meg ta på den lille. Så nå sitter jeg her og skal vente 5-6 minutter, før jeg går og sjekker igjen.

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

jameho

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  14:45:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann.. Håper det går bra for den lille. Har hun vasket den ren? Kan det være slim i nesen til ungen? Ta en fuktig klut og vask den rundt munn og nese, og masser den over brystet. Mulig den trenger litt starthjelp.. Venter spent på hvordan det går nå.

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  14:47:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
hvordan går det?
lever den????

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  14:52:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Ungen var desverre død. Jeg har sittet å sett på den ei stund nå, og jeg kunne ikke ha gjort noe for å få liv i den, for det ser ut som den ikke er ferdig utvikla, eller at det har skjedd noe feil under fosterdannelsen, for den har delvis åpen mage, og det kan se ut som om hjertet pluss noe tarmer henger utenfor. ( Det ser ikke så ille ut som det høres ut for) Ser heller ikke ut som om potene var ferdig utviklet. :'(

Virker ikke som det kommer flere kattunger heller, men får nå vente ei lita stund til å se. Nå har jeg bært med meg esken til stua der hvor jeg sitter, for katta kommer for å hente meg hele tida. Kanskje hun har oppført seg slik fordi hun har visst at noe var galt..?

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  14:56:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
huff da.... det var trist....

jameho

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  15:03:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uff, det var trist å høre.. :.(
Ja det er mulig det er derfor hun har ønsket deg der så sterkt. Smarte disse dyra våre. De vet hvordan de kan få best mulig hjelp. Er ikke sikkert det er fler der, men sett deg ned og kos henne mens du kjenner godt på magen hennes. Da vil du sikkert fort kjenne om det er fler der. Det er som med dyra som med mennesker, at du kjenner ungen nede i bekkenet om det er klart. Har vært borti katter som har født over to dager, så alt er mulig.
Selv om denne ikke var "ferdig" er det fullt mulig det er fler der. Har opplevd det samme selv. Ingen god opplevelse nei, så jeg føler med deg..

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.