hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjelpes!!! Hvordan kan slik slakt foregå i Norge?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Hjelpes!!! Hvordan kan slik slakt foregå i Norge?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 28/05/2006 :  08:23:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://tb.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060527/NYHETER/105270300/1003/AT

– De tok hesten og bandt den stramt med kjetting i munnen, til en stålring i betongveggen. Hesten fikk panikk og forsøkte å rive seg løs. Det gikk lang tid før slakteren torde gå bort til den.

Savner slakteriet på Kvelde, jeg..

Renate

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  09:49:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff, dette var trist og lese... Håper Gilde gjør om på metodene og lokalene sine. Er helt ufattelig at et så stort og kjent selskap gjør slikt!!
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  10:00:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding
Står om det i VG også i dag..
Ble helt kvalm jeg!
Synes det er ille, og HELT uakseptabelt! Men, om vi skulle sammenligne med mange slakteri litt rundt forbi i verden, tror jeg nok ikke at norske hester er de som lider mest.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=117874

Redigert av - Sassy69 den 28/05/2006 10:10:14 Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  10:12:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det at ikke Gunnar driver på Hellenes lenger er en tragedie.

Det var så ålreit å vite at man alltid hadde ham å komme til når den tunge turen måtte tas.Ingen hest herfra kommer itl å reise til Gilde. Der var det for j**** for mange år tilbake og det er tydelig at ikke ting har blitt bedre.

Nei,nødslakt på gården er eneste alternativ.

GUNNAR VI SAVNER DEG!

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Henriette444

» VIP

Skrevet - 28/05/2006 :  10:26:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
åhhh....jeg blir kvalm! Og sint
det er bra det kommer fokus på det, slik at noe kan gjøres, eller at uvitende hesteeiere ikke kommer til å sende sin kjære hest dit og tro at hesten blir humant avlivet..
Det er bare så mye bedre at dyrlegen avliver synes jeg, den ene gangen jeg har måttet avlive kompisen min, fikk han en overdose narkose, og det gikk så fint, han fikk en beroligende først så han la seg ned, og så narkosen, han sovnet bare, hadde ikke en eneste rykning en gang..
Er det verdt et par tusenlapper å sende hesten til en slik skjebne?? Blodpenger...
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  10:34:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ingen hest fra her skal ut på noe sånt, her skal de avlives hjemme. Det har vi gjort med vpre 2 forrige hester, og det har vi tenkt å fortsette med i fremtiden.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  11:07:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Men er det ikke sånn at nødslakt ikke er så lett å få til lengre?

Reagerte på den setningen om at gilde-sjefen mente at hestene ikke forsto hva som skulle skje. Det viser jo hvor lite han vet om hest (og dyr generelt). De forstår mer enn vi tror...

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  11:29:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Også kommer Gilde med denne J**** setningen her:

- Hestene lider ikke hos oss. De kan reagere på utvante omgivelser, men at hestene skjønner at de skal dø, tror jeg ikke noe på, sier fabrikksjef Lars Aashammer på Gilde i Vestfold.

Får F bare lyst til å..

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 28/05/2006 :  11:29:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Huff..
Mine dyr skal aldri slaktes..

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  11:45:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
At det går an... Gilde har ikke peiling på hester hevrtfall, og tror neppe de har så mye peiling på hva sauer og andre dyr heller oppfatter!!
Håper Gilde gjør noe med dette, og forandrer på deres slakterutiner på hest. Og ikke minst der hvor de slakter (om jeg har forstått det riktig).

Jeg og min mann har alltid vært uenige i hvordan våre hester skal dø, men dette bekrefter mitt ønske om og få avlivet dem her hjemme.. Men det er jo kjempevanskeligt og få det til, om de ikke er skadet på noen måte og må nødslaktes...

Men en ting er helt sikkert, jeg skal sørge for at de får en fin avsluttning på livet når den dagen en gang kommer.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  12:23:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Jeg driter i hvor mye man må betale, vanskelig er det sikkert, men hesten min SKAL slaktes der den står, jeg vil ikke være til stede ettersom jeg ikke klarer det, men aldri skal hun til et slakteri...
Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  12:27:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om Man bestiller nødslakt, så kan da ingen nekte deg det??
Jeg vet at det er værre å bli kvitt en hest som får overdose, men nødslakt blir vel tatt med bilen?
Tror jeg skal undersøke litt nærmere om dette...

Men det viser vel bare hvordan ting har blitt, det skal spares penger... Og da blir det bare slaktefabrikker igjen...

Huff!!
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 28/05/2006 :  12:34:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Den forrige hesten min, kunne av åpenbare grunner ikke slaktes, han ble avlivet og kjørt vekk og gravd ned. Jeg hadde aldri klart å sende hesten min til slakt, så om det ikke skulle være noen andre muligheter vil jeg heller ordne det selv (jeg har jegerprøven og jaktlissens).
Blir helt kvalm av tanken på at noen skal spise min aller aller aller bestevenn!!

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  12:59:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Om Man bestiller nødslakt, så kan da ingen nekte deg det??

Opprinnelig postet av AnnetteHansen

Nei, men da må den vel være skadet? Eller kan jeg bestille den uansett? (trodde egntlig ikke jeg kunne det..)
Jeg vet ikke, så da er det best og spørre her. Slik at jeg vet hva jeg har rett til og forlange når tiden en gang kommer...

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  13:03:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Huff. Har ikke ord. :-s Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 28/05/2006 :  13:18:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kan man ikke få hesten sin avlivet også, hvis man har et sted å begrave den?
Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.