hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Baksnakking...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Baksnakking...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  20:40:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Da vi snakket om venner måtte jeg nesten starte en tråd om baksnakking også, da dette ofte henger sammen.

Hva synes du om baksnakking? Er det bare jenter som baksnakker?
Hvorfor baksnakker vi egentlig??

Selv synes jeg baksnakking er en meget uakseptabel oppførsel. Om det er noe man ikke liker ved en person bør man kunne si det til personen det GJELDER ikke alle andre rundt. Om man ikke er "mann" nok til å fortelle det til personen det angår er det feig oppførsel, og da bør man heller kunne holde kjeft!
Å bli baksnakket er en forferdelig opplevelse, når man finner det ut. Man føler seg ydmykt og sviktet, samt meget såret og sint. Tro meig, jeg vet...

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o

Bustetrollet

Skrevet - 27/05/2006 :  21:14:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Baksnakking er usselt. Et godt tegn på manglende respekt.
Sjalusi kan også være innblandet.
Mange baksnakker for å bli populær. Og få andre folk på sin side.

"Herregud, så dere henne i dag da, hun hadde jo den stygge boksa. At hun tørr å gå utendørs med den."

Og dette kaller man "venner".

Jeg hører(og ser) stadig vekk at jeg blir baksnakket. Jeg kjenner mennesket godt og ser det på de aller fleste om de har baksnakket noen. Det er smellenkelt.

Og når det baknskkes er det ofte bare filleting, som er helt ufattelig. Uvitenhet. Respekterer ikke andres valg. Alt det andre gjør er "feil" i følge de som baksnakker mye, for alt skal være etter deres premisser og valg.

Og ikke minst falske folk, som ler av deg der å da, og baksnakker om det tvært når du er ute av syne.

Hvorfor ikke komme å snakke til den det gjelder(som du, Andrea sier)?
Hvorfor ikke være så voksen å si det som plager deg til meg, så jeg kan rette på meg og kanskje jeg kan prøve å forklare meg kanskje det er enn grunn?

Jeg synes jeg har rett instilling - snakk med den personen det gjelder og ikke snakk med andre om det. Her startet ryktene..

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  21:52:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Baksnakking er en uting. Er veldig lett for sånt når noen skiller seg ut av mengden. Jeg er en person som ikke gidder å jatte med jentegjengen, noe som har resultert i at jeg ikke har noen venner på skolen.
Jeg tør blant annet å si nei til alkohol, noe ingen andre har turt sålangt. Jadda, jeg trues som bare det, men jeg sier bare at da får de komme å snakke med meg face to face, isteden for å stå gjemt bak gjengen sin. Det har ingen gjort sålangt, så da får de bare sitte der og knise.

Jeg baksnakket mye før, men det var før jeg byttet skole og fikk merke hvordan det var å bli baksnakket selv.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  22:13:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Jeg regner det som hundre prosent sikkert at jeg blir baksnakket. Og det plager meg ikke det aller minste. Håper bare noen snakker med meg om det dersom de har et EKTE problem med meg.. ;-)

Mvh Line.
Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  22:16:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Bra dere er imot baksnakking. Må bare si at du er meget flink til å uttrykke deg Kristine Du òg Mari.
Typisk det at folk er så falske mens èn er der for så å begynne å baksnakke men en gang du har gått. Hjelpes jeg blir så sint når jeg får vita at andre baksnakker.
Om noen bansnakker vennene mine går jeg rett bort og siar i fra at dette vil jeg ikke ha noe av! (Blitt mye mer innstilt på dette i det siste).
INGEN skal få baksnakke vennene mine og slippe unna med det! Det har jeg nemlig bestemt meg for!
Å bli baksnakket/satt ut rykte om selv er heller ikke særlig morro.
Jeg bor på en plass der det går rykter om ALT og ALLE! Kan være veldig slitsomt til tider. Er ei bygd der "alle kjenner alle". Derfor er det også vanskelig å komme inn i dette miljøet. det tok meg ca 3-4 år å komme fullstendig inn blandt de andre. Gått masse rykter om meg, og familien min etter at vi flytta hit, og sikkert en del baksnakking også.
Om man fokuserer på å prøve å overse taperne som ikke eier selvtillit som baksnakker og setter ut rykter tror jeg man kan anse segselv som veldig mye mer moden enn de som baksnakker eller er med i "klubben".
Har også hørt et par rykter av klassekameratene mine som snakker stygt om bestevenninna mi som er to år eldre enn meg, og jeg må ærlig si at det skal litt mot til for å motsi dem som nettopp har godtatt deg som "en av oss", men jeg nøler ikke med å si noe da.

Og så må jeg bare fortelle dere om en episode som hendte her i februar:
Jeg ble virkelig KVALM! Ei god venninne av bestevenninna mi (om hun kan kalles venninne) sto å snakket stygt om bestevenninna mi uten at hun var der. Hun kallte henne bitch, idiot, kjerring og la ut i det vide og brede om et forhold bestevenninna mi hadde til en gutt. Baksnakkeren virka egentlig tydelig sjalu og fikk med seg resten av de som var der ca 3-4 stykker for å snakke stygt om henne. Og der bak dem sto jeg bare med 2 meter hakeslipp og glodde vanntro på at dette var deres kjeft de usaklige og nedverdigende komentarene og løgnene kom fra. Men ikke nok med det, plutselig snur en av dem seg mot meg og sier: Andrea, jeg vet at du er skikkelig god venn med <<Navn>> men jeg synes virkelig at hun er ei diger bitch som missbruker typen sin og er utro som verst! Og noe av dette var ikke sant en gang! Jeg BRANT virkelig!
enormt sinna, og jeg angrer, og det kommer jeg nok til å gjøre hele livet mitt, for at jeg denne gangen ikke motsa dem!
Og når jeg ikke trodde det var mulig å gjøre dette verre gikk hun som hadde startet baksnakkingen bort til bestevenninna mi, når vi kom dit vi skulle treffe henne (baksnakkingen hadde foregått på toget) og begynte å snakke med henne, gi henne en klem osv. Og de andre som hadde snakket like stygt om henne fulgte på og snakket med henne, smilte og lo med henne og var såååå "hyggelige". Hadde noen tatt det siste steget over grensa (som allerede var nådd for lenge siden) hadde jeg gått bort og dratt til alle sammen! En etter en! Hvordan er det mulig?!
Jeg har ikke fortalt bestevenninna mi om dette da jeg ikke klarer å være den som sårer henne så fryktelig.
Hvordan kan folk synke så DYPT?! Det har jeg enda ikke forstått!

Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  22:20:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Baksnakking er en uting ja..
Eni med dere andre her, vet mange som baksnakker meg..
Hvis jeg får vite noen noen har sakt går jeg rett bort til persjonene og spør om hva det var for noe?
Har de noe imot meg kan de komme og si det til meg persjonlig og ikke gå og snakke til alle andre om det.. Jeg er ikke redd for og si hva jeg mener iallefall, og synes det er en god egenskap.
Så får du høre at eks ***** har sakt noe om deg du ikke liker, gå bort til persjonen og spør hva problemet er, så skal du se;)

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  22:37:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Tror ikke det er mange som ikke blir baksnakket nei! heh! Jeg og er blitt baksnakka, men jeg har egentlig aldri brydd meg. Men det spørs jo da hva det gjelder. I stallen var det myye dritt for en tid siden, da jeg låg hjemme og var syk. Da begynte folk å mase om at: nei d er bare noe hun sier, egentlig bare driter hun i hesten, stakkar hest OSV! Men tok det opp med dem, fikk høre alle sin historie, og fikk ordna opp i det:) Baksnakking er noe av det verste som fins! Det er så mange som har fått ødelagt livene sine på denne måten, fordi alle tror på de ryktene som blir spredt osv. det er stygt gjort! Det er lett gjort å slenge ut noen kommentarer, men holder det helst for meg selv;) Skriver heller ned jeg! Og brenner papiret etterpå. Det hjelper meg veldig. BAKSNAKKING ER UT!
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 27/05/2006 :  23:07:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, baksnakking er ikke noe å bry seg om, eller henge seg opp i.

Det er egentlig bare et tegn på at de er dårlige venner(om det er dine "venner" som baksnakker altså).

Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  23:33:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Det er egentlig bare et tegn på at de er dårlige venner(om det er dine "venner" som baksnakker altså).

Opprinnelig postet av X-tine

Eller stalleiere

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  23:39:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av X-tine

Eller stalleiere

Opprinnelig postet av oOVictoriaOo

Baksnakker stalleiere??

Gå til toppen av siden

Vedgie

Skrevet - 28/05/2006 :  00:19:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg baksnakker andre og blir baksnakket selv, synes det er en grei ordning. Alle vennene mine baksnakker hverandre og meg og jeg gjør det samme. No problem, like gode venner.
Kommisjonen er genialt. Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  01:12:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg baksnakker andre og blir baksnakket selv, synes det er en grei ordning. Alle vennene mine baksnakker hverandre og meg og jeg gjør det samme. No problem, like gode venner.

Opprinnelig postet av Vedgie

Unskyld, men dette synes jeg var ei tåpelig ordning. Og dere er gode venner?? Men bevisst baksnakker hverandre??

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 28/05/2006 :  01:47:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Hva defineres som baksnakking?
Jeg innrømmer at innimellom - når noen virkelig irriterer meg - at jeg snakker dritt om dem. Men jeg holder meg til kjæresten min, for da vet jeg at det ikke kommer videre. Noen ganger må jeg bare få ut litt damp i forhold til mennesker jeg ikke kommer overens med.

Og jeg regner med at andre gjør det samme som meg. Det plager meg ikke.
Det som plager meg er når folk gjør det ondsinnet - for å ødelegge, feks setter ut rykter. Det irriterer meg..

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  01:49:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
alle har vel baksnakket noen før. Når jeg tenker meg om så vet jeg desverre at omtrent alle i "vennegjengen" baksnakker hverandre, er utroiig iei av det. Men jeg har to gode venner som desverre ikke går på skolen min. Vvi baksnakker alldri hverandre, det er ekte venner. Vi går sammen hele sommeren, også pleier de å sove hos meg om vinteren;) Når jeg er sammen med skolevennene mine syntes jeg det er en så falsk stemning, alle snakker dritt om hverandre noe jeg vil unngå. Men de gidder jo ikke høre etter engang hvis jeg skal si noe, de bare snur seg og prater med andre
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  11:55:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Jeg har mine stunder hvor jeg kan bli så utrolig irritert på enkelte av de jeg omgås med at jeg hiver ut av meg en haug med stygge ord og snakker mindre pent om dem. Dette er noe som jeg absolutt ikke liker med meg selv. Så jeg prøver så got jeg kan å unngå å snakke stygt om andre. Tar meg heller en joggetur eller noe får å få orden på tankene og følelsene mine.

Baksnakking er en utrolig stygg vane, som jeg prøver å unngå. Men jeg tviler ikke et sekund på om andre baksnakker meg.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  12:33:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Jeg blir baksnakket, det vet jeg. Men jeg har også baksnakket andre selv, så jeg er ikke hakket bedre enn dem..

Men vennene mine, de baksnakker jeg som regel ikke. Det hører ikke hjemme i et godt venneskap. Og jeg håper da inderlig ikke at de har så innmari mye dritt å si bak ryggen min heller, selv om jeg -vet- at de har baksnakket meg ved et par anledninger
Med som regel mener jeg at jeg går ikke og slenger dritt om dem. Men ja, det hender jeg må blåse ut litt irritasjon/sinne for noe de kan ha sagt eller gjort som jeg ikke liker. Da prater jeg om det/dem til andre, men driver ikke med skittkasting og sverting av dem for den grunn.

Jenter er fæle til å baksnakke, noe som er bevist igjen og igjen på skolen, i gjengen, blant venner og ellers i hverdagen. Vi kan grave frem all mulig dritt om andre, men er ikke hakket bedre selv..

Men hvem kan si med hånden på hjertet at de aldri har baksnakket en venninne? Jeg kan ikke si det..

Jenter er flinkere til å baksnakke enn det gutter er tror jeg. Gutta er mer rett frem, jeg har også inntrykk av at de enten sier det til personen det de har og si, eller så holder de rett og slett kjeft. De er mer "tullete" og de er ikke så lette å fyre opp som det vi jenter er. Vi fyrer opp bare vi får en kommentar på buksa.. De har jeg aldri sett en gutt gjøre

Mange baksnakker for å sette seg selv i et bedre lys, mens andre baksnakker for å bevisst lage problemer. Neon baksnakker for å være med i gjengen og mene det samme som de andre, mens andre igjen baksnakker av helt andre grunner.. Ikke godt å si hvorfor vi er noen skikkelige bitcher..

Ikke rart gutta sier de ikke skjønner seg på jenter, vi skjønner ikke bæret av hverandre vi heller..
Men baksnakking er kommet for å bli. Det er bitchy jenter også..

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.