hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Lite overskudd..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Lite overskudd..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Tone_

Skrevet - 28/05/2006 :  23:54:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ellers så synes jeg ikke at 350 kg på en så liten hest er lite:) vi må ikke glemme at dette er en løpshest!!!
Opprinnelig postet av Norm Rigel

Tror du har et godt poeng her..

Tror nok Svarten er litt lettere enn Linndi Lucinda.. Han kan kanskje veie opp mot 400 kg, men ikke mer.. Veier mest sannsynlig mellom 350 og 400 kg.

Takk for svar alle sammen foresten.. mye av det som er foreslått er allerede blitt gjord/prøvd..

Blodprøve ble tatt etter siste start sist uke, etter siste løpet han gikk, den var helt fin.

Betfor prøvde jeg en periode, men dette fungerte ikke våre hester på. Det er sant at det er fritt for stivelse, men det inneholder mye karbohydrater og gjorde hestene våre stive i muskulaturen. Så de sluttet å gå til mål den perioden vi prøvde å fore med dette.. Det kan være jeg forsøker det igjen senere..

Vi har akkurat byttet grovfor, har etter en periode med dårlig høy (som kan ha bidratt til at han har "falt utav det"... gått over til høy importert fra Litauen i små pakkede firkantballer med 10% proteiner og en mineralsammensetning som ser veldig riktig ut.

Det som du sier Opal, med tidsintervall mellom siste foring og løp er viktig å tenke på, men det er ingen endringer gjort på dette og for få måneder siden, så jeg tror heller at dette skylles andre ting.

1 liter ekstrem veier 0,6 kg. Hesten min får derfor ca 2 kg ekstrem, og det er dette jeg har regnet ut at han skal ha. Utover dette skal en kompensere med havre. Gir 3 l (=2 kg) helhavre. Mulig jeg øker litt på dette om ikke overskuddet kommer igjen nå snart.

Får i tillegg vitablock, elektrolytter, salt og saltstein..så vitaminer og sporstoffer tror jeg ikke han mangler..

Må legge til at det er ikke så lenge siden jeg begynte med ekstrem. Forte på fiskå mølle sitt kraftfor før. Så det kan jo hende hesten min trenger litt tid på å omstilles ny kraftfortype. Men interessant det du sier Norm Rigel, om hestene på sørlandet og ekstrem. Dette foret er jo "ekstremt" sterkt. Mulig det syldes at de har fort for hardt på ekstrem siden dette har forekommet, men skal ha det i bakhodet..

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Norm Rigel

» VIP

Skrevet - 29/05/2006 :  00:02:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lykke til videre ivertfall:)
Ingen ting er ikke så galt at det ikke er godt for noe:)

Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 29/05/2006 :  00:26:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Lykke til videre ivertfall:)

Opprinnelig postet av Norm Rigel

Takk.....!

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.