hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er det enkelt å få solgt brukte saler?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Er det enkelt å få solgt brukte saler?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Bustetrollet

Skrevet - 26/05/2006 :  21:17:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
..topicen sier vel alt.

Noen som har erfaringer?

Mari^_^

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  21:25:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Det varierer kanskje litt. Jeg har solgt 4 brukte saler, alle etter tidligere hester som ikke passet på de nye. Fikk solgt alle til det jeg mente var gode priser for dem. Solgte 1 i nærmiljøet, resten gikk med posten til andre steder i landet. Det var 1 dressursal & 3 allround.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 26/05/2006 :  21:38:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har solgt et par saler, ikke like enkelt hver gang...

Westernsal var ikke så lett å selge.... Det tok månedsvis, og jeg fikk til slutt ikke den prisen salen var verdt.

Jeg har solgt islandshestsal, og det gikk ikke stort bedre... Den hadde smal kanal og var trang, litt vanskelig å finne hest til. Jeg prøvde også å selge en Stubben islandshestsal, men den fikk jeg ikke solgt. Hadde den ikke ute for salg så altfor lenge, 1 mnd ca. Men jeg beholdt den selv, for en sal til hesten måtte jeg jo ha... Hadde prøvd å finne andre, men ingen passet.

Nå er jo disse salene kanskje litt mer sjeldne enn dressur, sprang og allround, så kanskje det var derfor!
Gå til toppen av siden

VerIng

Skrevet - 26/05/2006 :  21:41:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min erfaring er at det aller beste er å kjøpe pent brukte saler til en fin pris. Da kan man ha dem en god stund uten å nødvendigvis tape på dem når man selger dem igjen. Å selge så og si nye saler er vanskelgi uten å gå ned en god del i pris. Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  22:24:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
hmm... jeg syns det er vanskelig jeg... har prøvd å solgt salen min i lengre tid nå..
en meget god stubben siegfrid, til en rimelig pris, fordi jeg ikke har hest lengre.
desverre har jeg kun hatt useriøse kjøpere. flere som skulle komme å se på salen som aldri dukket opp... og endel som har tatt kontakt og sier de vil ha den via mail/telefon som jeg ikke hører mer fra...
fatter ikke hvorfor... jeg er møkk lei useriøse kjøpere!! kommer også inn andre bud da, som jeg syns er latterlig lave... som f.eks 1500-2000, dette er jo trossalt en meget god sal av bra merke, skjønner jo at folk kanskje vil prute litt, men å tro at jeg selger salen til halvparten av prisen jeg har satt??
har også hatt en del telefoner fra småunger som sitter og flirer i i telefonen....
en uting!! *argh*

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  22:38:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror det kommer veldig ann på pris og merke... Men de jeg kjenner som har solgt saler har ikke hatt noe problem med det...
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 26/05/2006 :  22:54:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg solgte nett salen min, p.g.a overgang til bomløs sal. Det var en nesten ny sommer allround-sal, og fikk solgt den så og si med en gang Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  23:05:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Whitaker salen min var litt slit å selge. Solgte den med sprengerstigbøyler og whitaker stigbøylereimer, og til sammen hadde "pakken" en verdi på ca 19000. Ville ha 13000, og etter litt fikk jeg solgt den for det.
Mario Gusto salen min tok det korte tid å selge, dette fordi det var en prototype (men uten feil) som jeg solgte for ca 3500, kjøpte den for 4000 (de orginale koster ca 9000).

Opplevde mye av det samme som dragon, spesielt da jeg skulle selge whitaker salen. Fikk bud på 2000 kr og slikt, selv om jeg skrev i annonsen hva den var verdt. Mange useriøse..

Hege Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  23:46:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Hvar en som sa h*n kunne kjøpe westernsalen min for 90kr, for den var såpass slitt at det fikk holde. Sikkert. Rett etter at jeg hadde funnet en kjøper kom det også en som mente h*n kunne betale 6000kr (skulle ha 1500-2000 for den). Sikkert det også. *Himle med øynene*
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  09:07:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har fått solgt begge wintecsalene mine til ehhh...litt overpris?? fikk solgt unna innen en uke.
solgte komplett og sender ikke pr post.
tror enkelte kanskje syns jeg virker mer seriøs når jeg sier jeg ikke vil poste, men kjører heller to timer for å levere. da får de jo sett salen før betaling de og.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  11:15:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
det kommer jo litt an på salen så klart, hadde en rossi y caruso dressursal med 28 i bom som var litt seig og selge men fikk solgt den til slutt.. eller det gikk ganske kjapt.. traff bare på rett person... fikk 2500 for den komplett

nå har jeg en lemtex husar dressur med 29 i bom jeg har prøvd og selge i et halvt år omtrent.. uten og lykkes.. men jeg tror bom str er ukurante.. det er flere som har prøvd den, og det er også noen som vil ha meg til og sende den så de kan prøve den.. men det synes jeg blir litt riski.. jeg forlanger også 1000 mindre en den er verdt.. så jeg synes ikke jeg er urimelig i pris.. skal ha 2500 for den.. den er verdt mer.. det er tross alt en sveitsisk kvalitets sal... den kostet 7000 ny.. og den er nesten som ny enda.. men pgr av den ukurante bommen så er den vannskelig og selge....

problemet er bare at folk ikke har råd eller er gjerrige... de skal ha kvalitet men det skal ikke koste dem noe...

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 27/05/2006 :  12:18:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Synes det er en grei regel at brukt sal i god stand ikke koster mer enn halv pris av ny. Ellers er jeg enig i at det ser ut som westernsaler er vanskelig å bli kvitt, dette tror jeg er pga at folk har generelt lite greie på både str. og kvalitet.
http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  14:05:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
jeg prøver enda og selge to saler i god stand med stibøyle reimer og gjordt og en med sjabrakk og pad men ingen som er intressert

det er en lite brukt kiffer og en litt mer brukt sprang sal fra løvenborg!

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  14:28:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke kjøpt/solgt brukte saler selv, men tror det er større marked for dette enn for annet brukt hesteutstyr. Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 27/05/2006 :  17:32:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes det er vanskelig å selge sal. Har en Sommer dressursal jeg skal selge, men føler at Sommer er fremdeles et litt ukjent merke store deler av landet. Folk kjøper heller merker de har ridd i før, som venninnen har osv.
Gå til toppen av siden

Keijo

Skrevet - 27/05/2006 :  18:32:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ser dere diskuterer salg av saler, har en som jeg skal selge pga den er for smal.
Men ikke mye respons på den.
Og er så igjen avhengig av å selge den for å få kjøpt meg ny, noe jeg sårt trenger..
Men er mange brukte saler på markedet.
Men det er ikke enkelt å kjøpe brukt heller fant jeg ut, kan ikke kjøpe sal uten å ha prøvd den først, og det er mange som er redd for å sende saler i fare for å ikke få dem tilbake eller penger for dem, og det kan jeg forstå.
Men er helt håplaust for meg og skal betale for en sal jeg ikke vet passer osv, for det er ikke alle som tar de tilbake heller og da plutselig sitter jeg med ett hav av saler jeg ikke har bruk for

Og sånn utenom det så har jeg væll brukt en formue i porto snart med frem og tilbake sending av saler som ikke passer.
Må jo også si at jeg har en hest som er voldsomt bred over ryggen..
Og når man ikke har råd til å kjøpe en ny sal i høy prisklasse , så sliter man, huff..
Har vurdert å selg hesten og kjøp en som passer den salen jeg har, hehe..
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.