hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor lang prøvetid?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Hvor lang prøvetid?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

DeeDee

» VIP

Skrevet - 23/05/2006 :  23:02:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!mulig dette emnet har vært oppe før men..eg er på jakt etter ny hest,lurte i den forbindelse på hvor lenge du ev.hadde din hest på prøve,før du bestemte deg for å kjøpe den?
Har noen tips/anbefalinger på hvor lang prøvetiden bør være?

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  23:13:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har kjøpt 3 hester, og aldri hatt prøvetid. Har aldri satt ut hestene jeg har solgt på prøve, og kommer heller ikke til å gjøre det når jeg skal selge den jeg har nå. Grunnene til dette er mange!
Når jeg har kjøpt har jeg prøvd hestene 4-5 ganger, og da merker jeg fort hvordan de er til "normalt". Har også alltid hatt med meg en objektiv person, gjerne er trener.

Ikke helt svaret på det du spurte om, men poenget er at du gjerne kan støte på mange som ikke vil sette ut hesten sin på prøve, uten at det behøver å være noe "muffens" med det:)

Edit for å legge til at unghesten jeg har nå, prøvde jeg "hele" 1 gang, men dette fordi jeg fikk en god deal på å bytte om den ikke skulle passe meg.

Hege
Redigert av - Hege J den 23/05/2006 23:17:09 Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  23:15:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Samme med meg, jeg har heller ikke hatt noen hest på prøve (kanskje litt fordi jeg kjøpte de fra Sverige og Danmark..), og når jeg solgte gamlehesten min satte jeg heller ikke henne ut på prøve.

Men hvis du skal ha hesten på prøve er vel 2-4 uker en grei tid?

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  15:21:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Tror du har krav på 2uker prøvetid? Rett meg opp hvis det er feil..
Jeg ha en kaldblods på prøve i 2uker iallefall.
Men Muddy hadde jeg ikke på prøve før jeg kjøpte han..
Vil anbefale og ha på prøve så finner du litt mer ut av hvordan du passer sammen med hesten, og blir mer kjent med den..

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 24/05/2006 :  15:36:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg har hatt begge hestene jeg har kjøpt på prøve i to mndr, og kommer aldri til å selge en hest uten prøvetid.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

sannejento
» VIP

Skrevet - 28/05/2006 :  11:30:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
enig med deg lino.. Vil jo at alle 3 parter skal være 100% fornøyd:) Gå til toppen av siden

sannejento
» VIP

Skrevet - 28/05/2006 :  11:30:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
enig med deg lino.. Vil jo at alle 3 parter skal være 100% fornøyd:) Gå til toppen av siden

Ozzy&Kristina

» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  13:15:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOzzy&Kristina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOzzy&Kristina  Svar med kopi av melding
Første hesten jeg kjøpte hadde jeg to mnd prøvetid. Det er jo forsåvidt veldig greit for kjøper med prøvetid, da vet man hvordan hesten er i alle situasjoner. Men når det er sagt, så ville jeg aldri ha satt ut hest på prøve ved salg. Man vet jo aldri hvordan hesten er når man evt får den tilbake. De kan jo forandre seg mye på kort tid...
"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow." Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  23:23:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde ganske lang prøvetid, husker ikke hvor mange måneder det var...;)
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  08:32:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg ville nok ha hatt en prøvetid på 2-4 uker.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  11:09:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er ikke noe krav på prøvetid ved kjøp av hest.
Og det er heller ikke sikkert at det gagner verken selger eller kjøper ha prøvetid. Blant annet kan hesten forandre seg mye ved å flytte stall, og med tanke på den som selger, kan man gjerne få tilbake en forandret hest om kjøper ikke vil ha hesten.

Hege Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  12:10:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Enig i det Hege J skriver, trodde ikke der fantes noe krav på og ha hest på prøve. Det er vel opp til hver enkelt selger?
Da vi kjøpte gamlegutt prøvde min datter ham en gang, da vi fikk ham hjem ble han meget vanskelig og jobbe med/håndtere. Jeg hadde garantert levert ham tilbake om vi hadde hatt prøvetid!! Men etter at han begynte og roe seg ned hos oss (og det tok lang tid!!) forandret han seg og ble en herlig liten rampegutt

Min araber hadde jeg heller ikke prøvetid på, men så kjenner vi jo oppdretter godt også. Jeg har jobbet for ham en del år tidligere og er ofte og hjelper til med hestene/føllene hans.
Han har en muntlig avtale med hver kjøper at om de ikke er fornøyd med hesten de kjøper, kjøper han hesten tilbake.

Jeg selv kommer nok aldri til og trenge prøvetid ved kjøp, men om jeg skulle sette noen tid?... Tja, 2 uker syntes jeg hadde vært en grei tid til og bli kjent med hesten og bestemme seg på.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  13:17:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde hesten min på prøve i en uke før jeg kjøpte hesten, og det synes jeg var godt for da var jeg sikker på at dette var hesten for meg.
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Katrine_Sandore

Skrevet - 03/06/2006 :  14:08:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKatrine_Sandore  Svar med kopi av melding
Jeg hadde prøvetid på 3 uker =)
Jeg Liker Smileys, Jeg Gå til toppen av siden

MagicHoneyEye

» VIP

Skrevet - 03/06/2006 :  15:49:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg hadde prøvetid på 1mnd...syns det var fint..da fikk jeg tid til å bli kjente med hesten og kjenne på om vi passet sammen osv...
Men det er nok mange ulemper ved å selge hesten med prøvetid..

camilla & Honey <3
vip.hestemarked.no/vip.asp?id=53
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  16:25:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
kjøploven gjelder. Om det blir formulert riktig i en kontrakt vil man kunne få opphevet kjøpet om hesten ikke tilsvarer eiers forventninger..

Jeg er litt usikker ang det med prøvetid. Men om man setter hesten bort på prøve og er redd for hva man får tilbake hvis det ikke går, vil jeg mene man ikke har vurdert eier særlig godt. For det andre er jeg så gla i hesten min at om den hadde hatt en dårlig opplevelse hos prøveeier VIL jeg ha den hjem, istedet for å presse den på noen og fortsette sitt dårlige liv der.

VAnskelig å si før man står i situasjonen..
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.86 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.