hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Så var det gamlemor og grenser!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Så var det gamlemor og grenser!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  11:30:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Nå får jeg tilbake go' jenta mi til sommeren. Min 21 år gamle fjordhoppe. Nå har hun bare blitt brukt til turridning og mye klatring det siste året(Blitt mye trent, så formen har hun!).

Men jeg vil gjerne bygge henne litt opp mot dressuren igjen, bare for hobbyens skyld. Før hun reiste gikk søkte hun ned i skritt og trav, nesten galopp. Tenkte at med mer viten og kunnskap, ville jeg fortsette der jeg slapp, og ha samlet galopp som mål, dersom det er mulig for gamlemor! :)

Så da er spørsmålet; dersom det skulle gå an å komme seg til et stevne eller to, hadde jeg så inderlig hatt lyst til å prøve meg med henne.. Pga. jeg aldri har startet dressur før, hadde jeg sikkert tatt et stevne med LD og et neste med LC. Blir det for dumt? Å starte en 21 år gammel hest, i noen småklasser for moro skyld?
Selvsagt kommer det an på hvordan hun er når jeg får henne tilbake nå, er hun kjempestiv vil jeg heller se an om hun mykner seg opp i treningen etterhvert..Eventuelt begynne å stretche henne igjen.

Hun har alltid vært mye brukt og holdt i form, startet mye dressur med tidligere eiere med gode plasseringer. Utrolig flott når det kommer til dressur, har absolutt noe å "gjøre" der!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

Lopke

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  11:38:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Go for it Anne!!! Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 23/05/2006 :  11:46:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Alder er ingen hindring, så lenge DU føler at hesten er i rett form til å starte. Jeg synes du skal gjøre det, om ikke annet enn for morro! Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  12:41:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Enig med Lopke og Birre!! Sett igang med treningen når du får godjenta hjem, og meld dere på dressurstevner =D Alder har ingenting og si, dere skal bare starte på stevner og koose dere, jah :o)
Håper du deler erfaringen dine da med oss, etter at dere har prøvd dere i konkurranser, hadde vært morsomt og høre hvordan det gikk.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  12:44:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Hvis hesten er i form til det, er det ingen grunn til å ikke starte stevner. Husk alle de 19-20 år gamle hestene som går Grand Prix dressur
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  12:46:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvis hesten er i form til det, er det ingen grunn til å ikke starte stevner. Husk alle de 19-20 år gamle hestene som går Grand Prix dressur

Opprinnelig postet av Ingvild og Kenzo

Hehe, leste først feil; "Husk at alle de 19-20 år gamle hestene skal gå Grand Prix dressur"...
DA kunne vi ha pakket sammen tror jeg :)

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 23/05/2006 :  21:35:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med de andre. Hvorfor ikke gjøre det hvis hun er i form til det og du føler for det?
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  22:06:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Stemmer i med de andre: Bare stå på med treningen :)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  22:37:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Non stop
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 23/05/2006 :  23:28:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
21 år - er "bare barnet", jo!
He he - min er jo "hele" 22, og sprek som ei loppe og blid som ei lerke. Vant et lite sprangstevne her forleden.
Hennes mor var også meget sprek helt til hun var over 28 år (men da ble hun dessverre syk, og ble 29 år).
Bare tren ivei, du!
Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  09:42:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Go Anne & Gina! Bare gjør det :)
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 25/05/2006 :  13:22:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kom igjen! Det er bare bra med litt spenning i hverdagen, gammel som ung
Men ikke start LD for mye da. Er jo en rekrutteringsklasse. Blir litt urettferdig for tiåringene som skal prøve seg med en skoleponni (ja du sjønner vel hva jeg mener?)

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 26/05/2006 :  14:51:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Så lenge madammen er i form ser jeg da ingen grunn for at du ikke skal starte:-)
Det er sikkert bare gøyalt for dere begge.
Syns forøvirg ikke du sakl ha noen komplekser for å starte LC, om hun går tilnærmet i form i alle tre gangarter er det nok bare å "kaste seg ut i det" :-)

Lykke til!

Guro
Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  20:58:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Enig med de andre

Lykke til!

Iiiihaa! Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  00:24:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kom igjen! Det er bare bra med litt spenning i hverdagen, gammel som ung
Men ikke start LD for mye da. Er jo en rekrutteringsklasse. Blir litt urettferdig for tiåringene som skal prøve seg med en skoleponni (ja du sjønner vel hva jeg mener?)

Opprinnelig postet av carambee

hehe.. nei, jeg kjenner igjen frustrasjonen der ;) Men det er kun gamlemor som har startet opptil LA tidligere, jeg derimot har aldri startet så mye som et dressurstevne, og har aldri kunnet et program i hodet! *gliiise*

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  09:25:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
en gang må være den først til å starte, så da passer det jo bra når du får tilbake din litt eldre ungdom:-)

lykke til!

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.