hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - sesongstart
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Distanseridning
 sesongstart
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 16

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 01/07/2006 :  23:00:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
hmm, ja, hvordan var det nå igjen med disse vaksineringsgreia.. Kan det stemme at om en skal delta i fei ritt (internasjonale), så må hesten ha to vaksiner i året? uff, jeg husker ikke helt. klarer ikke holde styr på alt jeg heller, om hvorfor de må ditt og hvorfor de må datt Som med så mye annet, begynte vi rett å slett å vaksinere to ganger i året det året det ble innført.

Er helt sant, det er mye som må ordnes for å i det hele tatt kunne starte, i alle type grener. Og lisensen er dyr for de som starter to tre stevner i året... Hesteregistreringen er i det minste noe som vare hestens liv ut (bortsett fra fei-passet da)

du kan starte helt opp til 120km uten å forholde deg til 75kg regelen. Unntaket igjen er fei/internasjonale ritt. Det er hvertfall eneste gangen jeg måtte veie 75kg til sammen, var på feirittet vi hadde i gyland i fjor. Gjett om jeg hadde mye klær på meg den dagen

Ja, så noen få ord om dagens ritt
Vi var fire som startet 80km, Jeg og Ferrari, søs/Tanha, Olaug/Jubilee (alle arabere), og Vibeke/Nelly (fjordingen!)

Ferrari & Tanha dro fort fra de andre (de andre hadde tidligere vanningspost), så vi bestemte oss for å holde dette forspranget. Dette gikk fint, Ferrari og tanha gikk gjennom alle vet.kontrollene. Da vi red siste etappe, på to mil, fant vi så ut at vi skulle stille oss på ei linje og spurte inn til mål. Denne gangen var det Tanha sin tur til å trekke det lengste strået, en bittebitteliten neselengde foran Ferrari i mål (og for en fart de fikk på den lille spurten!! ) Etter litt avkjøling gikk begge hestene gjennom veterinærkontrollen.

Løypa var ok, opp og nedoverbakker, som vi er vandt til, samt noen fine rette strekninger. To mils etappen (vi red fire mil - to mil - to mil) var litt småtøff, da vi måtte ri over ei slags myr. Ikke noe farlig, men litt skummelt likevel. Gikk jo bra.

Flott vær, mange fine hester, du gikk glipp av en fin dag, Bente
Utrolig leit at du ikke fikk startet, skjønner godt at du fremdeles sturer. Du kunne jo ha startet utenfor konkurranse, men det blir jo ikke det samme. Jeg regner med du har absloutt alt i orden til neste gang

(noe rotete innlegg dette, men.. jeg er litt trøtt )

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  00:17:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jepp, klart jeg har alt klart til neste ritt!! Bente har lært leksa si hun
Heretter er det best og finne frem liste over alle mulige slags lover og regler for og delta i distanse, og klaske den opp på kjøleskapdøren!!

Ja jeg tror så absolutt jeg har gått glipp av en stor dag og spennende og kjekt ritt, men skal love deg at det ikke var planlagt!!....

Har nettopp sittet og kost meg med Hidalgo-filmen (skulle se Seabisquit også men den hadde de ikke på Texaco ). Kunne jeg ikke delta i ritt skulle jeg så jaggu meg se et!!
Skulle jo trøstespise såå mye, men har orket bare 3 små tiny weeny sjokoladebiter jo Jaja, så blir det mindre og trene bort i morgen, hi hi

Nei jeg ville ikke delta utenfor konkurransen, det blir ikke det samme..
Jeg får heller satse på Lund sitt ritt på Hovsherad den 12.august. DA er vi klar da!!!
Hørte du noen "rykter" om hvor og hva tid Viba skal arrangere ritt da? Og skal Gyland ha flere ritt etter det i slutten av denne mnd?

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om lisensen og prisen på den, det koster og holde på med hest. Det er jeg som har kastet bort ekstra mye penger siden jeg fikk beskjed om at det ikke var godt nok og være medlem i forening. Men måtte være medlem i klubb... Men men, that`s life...
Orker ikke dvele lenger med det... Nå ser jeg fremover til neste ritt og trener videre til det Denne "smellen" har ikke tatt fra meg lysten til og fortsette treningen og det og delta i ritt. Heldigvis

Så flott at dere kom på 1. og 2. plass da?!! Gratulerer så masse!!! Bilder??
Vet du hvem som vant 6 mila? Og hvem som deltok der?

Nå har Ellen også kommet seg igang med opptreningen av Sorbie og Pluton, så hun vil starte 2 mila på Hovsherad.

Hehe, min veterinær er så lei av alle disse vaksinene vi skal hapå hestene, eller det er vel mer at det må være så punktligt han reagerer på. Så jeg kan baretenke meg hva han kommer til og si om jeg noen gang sier han skal komme her 2 ganger i året og stikke Etanec, hi hi

Fjuh, da er det enda en goood stund til jeg trenger bekymre meg for dette med 75 kg. Er det med sal og hodelag en skal veie det??
Om ikke må jeg kle på meg 20 kg med klær....

Er Jubilee en ny araber av Olaug? Har ikke hørt om Jubilee før jeg.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  16:28:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
bilder kommer nok etterhvert. Janne stakk av med kameraet, så jeg må få henne til å sende bildene til meg. Vet ikke om det ble tatt så mange bilder, alt skal jo skje på en gang!

Jubilee har Olaug hatt ei stund, men hun har ikke startet så mye med han. Flott hest, og suveren til å falle ned i puls. Nå reiser snart de norske som skal delta i nordisk til sverige (misunner dem litt ) Men, jeg skal forberede hesten og meg selv til NM på hjemmebane, er spennende nok det!

Det var vel Victoria Gutubakken som vant seks mila, etterfulgt av Thor Birger/Avin(?), er litt usikker på resultatene der, her var det også noen som stilte utenfor konkurransen osv. Får vel ei fullstendig resultatliste etterhvert.

Det er snakk om 75kg med sal/salutstyret. Mange pleier å fukte salunderlaget, så det blir tyngre osv, for å slippe å ri med vekter.

Vet ikke datoen til VIBA ennå, kanskje det står inne på www.viba.no ? Hvis ikke, skal jeg si fra når jeg vet noe mer

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

LilleMarie

» VIP

Skrevet - 03/07/2006 :  00:37:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gratulerer med vel gjennomført ritt Så morro når alt går bra!

Din ide var nok bedre enn min Bente, det med hjelp på Grønt Kort kurset. I allefall en liste over hva som trengs.

Høres logisk ut det med 2 vaksiner i året til FEI-ritt. Tror jeg har hørt noe slikt før..

- Marie & Lipdonn - Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  01:39:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Miriam, jeg så på distenselisten at der står Lund skal arrangere rittet den 19. august. Vet du om det stemmer med datoen eller om de skal ha det den 12. august? Mener og huske jeg leste den 12. en eller annen plass, eller hørte det.. Husker ikke helt i farten.

Har ikke noe nr. til Olaug eller noen på Moi, så jeg har litt problemer med og finne ut av det selv..

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  07:05:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
det står 12. på terminlisten fra nyrf, hvertfall gjorde det det sist gang jeg sjekket, som var i går Men det kan jo hende de har utsatt det ei uke, pga av NM 29juli, og hvis de skal ha ritt den 12, blir det jo bare to uker mellom rittene. Litt kort hviletid om en har deltatt i nm-klasse, og har lyst til å delta i en høyere klasse (80km og oppover) på Moi.

Hører jeg noe mer, skal jeg skrike ut

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  07:20:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja, nå sto det 19.aug på min terminliste også. Hvis du går inn her http://www.n3sport.no/Organisation.asp?OrgElementId=441415 finner du mailadresse/telefonnummer til klubben.

Håper du kan starte da??

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  10:09:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeppz, jeg er klar da Hesteregistreringen er også ordnet nå, så DA burde jeg være i boks med alt papirarbeidet da, he he.

Men der stod ikke noe info på siden, siden med styret er sikkert ikke klart enda. Men men, jeg kan ringe opplysningen og få nr. til Olaug evnt. Det går jo fint det

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  12:45:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
det skal stå et telefonnr på den siden, nede til høyre i en firkant Proppen kommer nok etterhvert.
Olaug er forresten i Sverige nå, sammen med noen andre ryttere fra Norge. De skal starte Nordisk på lørdag (misunner litt ), så jeg håper dagen går de norske rytterenes vei

Knallbra at du er klar til rittet i august. Fint å ri i Hovserad, en del bakker, men det er man vel vant til Så på hver sløyfe er det mulighet for å gå ned i vann.

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  13:13:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Høres perfekt ut med bakker Det er hvertfall noe vi er vandt med her borte ja... Og flott at det går an og ri ned til vann, så blir det LITT mindre vanningsstasjoner, he he.

Ok, men da skal jeg ta meg en titt innom siden igjen. Jeg er såå dårlig på og lete
Ja hun er heldig som får delta i Sverige, det måtte ha vært en opplevelse og få ri i annet land..
Men en må nok prioritere hest så og si på heltid om en skal kunne holde på slik hun gjør. Jeg tenker; ikke ha så mange interesser men fokusere på hest.
Selv har jeg jo hundene våre, utstillingene og oppdrettet med dem som jeg brenner mye for. Så for min del er det kjekt og kos som er grunnen til at jeg deltar med Etanec Jeg satser ikke på MN eller noe i den duren.
Hadde vært kjekt om vi greide og gjennomføre 10 og 12 mil, men da bare for morro

€michella€

» VIP

Skrevet - 06/07/2006 :  13:45:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei
ska sei dåkke snake mye her, men det er jo et gøy tema
mamma kan eg bruga smailian så mye eg vil her???
mirijam hyske du kelly? hehe.
vet ikke om du kjener til meg så godt? jeg er ongen av den kjente bente her på hestemarkede. hehe.

hilsen.michelle

jeg vill heler vær hatet for noe jeg er, en å være elsket for noe jeg ikke er! Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  13:52:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
He he, jeg tror du skal være litt forsiktig med og bruke så mye smileys i innleggene over alt ehr på forumet. Du har lett for og bli tatt lite seriøs da skjønner du..

Men her i denne debatten kan du bruke så mye smileys du vil

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  17:00:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
klart jeg husker Kelly, han bodde vel også her på Gyland en kort periode? Har jo sett dere to sammen på stevner Hører han nyter en herlig pensjonisttilværelse nå?

Jeg skulle gjerne ha startet nordisk i sverige i år, det eneste som har stoppet meg er rett og slett økonomien (student osv ). Det koster jo ganske mye, både det å kjøre dit, pluss at hesten skal være med. Men, det betyr ikke at jeg ikke kommer til å prøve igjen en gang Sverige har sikkert flotte løyper

Hihi, man blir fort bitt av basillen, først gjennomfører du en seks mil/åtte mil, så har du lyst å plassere deg, for du merker at hesten er sterk, og plutselig står du klar til start på ei 120km! Man legger slagplaner, taktisk ridning osv sammen med hestepassere, lærer maaaassse av andre ryttere... Herlig sport (selv om jeg ofte lurer på hvorfor jeg orker etter hver passerte åtte mil ute i løypen )

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

€michella€

» VIP

Skrevet - 06/07/2006 :  17:32:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe. ja det er en gøy sport. jeg har bare startet 2 mil jeg. så kom ikke lengre der, men det var gøy å spenende. jeg har vertfall opplevd mye med kelly. men han nyter pensjonist livet, håper jeg. han er jo fyll av kødd av å til, men det er bare kjømpe gøy

jeg vill heler vær hatet for noe jeg er, en å være elsket for noe jeg ikke er! Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 08/07/2006 :  21:15:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da gikk det ikke så bra for de norske rytterene i NBM i Sverige, alle gikk ut i løpet av rittet, pga halt og dehydrering (etter en kort rapport fra Anette)

Vinneren ble Helgio Rothkala, Galarina, Estland, deretter to svenske ekvipasjer. Så da ble det vel svenskene som vant lagkonkurransen.

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden
Side: av 16 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.72 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.