hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sytråd
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Sytråd
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  12:25:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg syr alltid flettene når jeg skal transportere til stevne, slik at de sitter bedre. Men jeg har alltid brukt mørkebrun brodértråd, for jeg har ikke noe annet. Finnes det noen spesiell tråd som er lagd for dette, som selges i hestebutikker? Jeg har ikke funnet noe! Og den brodértråden er ikke så veldig god å sy med, så jeg lurer på om noen har noe annet forslag til tråd jeg kan bruke?
Kenzo&Buster
Diamantene<3

_Bekka_

» VIP

Skrevet - 02/06/2006 :  18:37:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Å sy fletter er bare genialt! Sitter så mye bedre og blir ofte penere også. Ang. sytråd så mener jeg at jeg har sett enkelte hestebutikker som har solgt sytråd, men nå ble jeg veldig usikker Og jeg tror det heller ikke er laget en spesiell sytråd til oss som liker å flette opp manen Hihi! Selv stikker jeg i hobby butikk (panduro) og kjøper tråd der. Helt vanlig "standar" sytrå, ekstra sterk, ekstra tykk! Pleier å legge tråden dobbelt, for "sikkerhets skyld", har aldri røket! Så anbefaler deg å stikke en tur innom nærmeste hobby butikk og ta en titt på hva de har der!
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 02/06/2006 :  21:47:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Litt utenfor tema, men spørr likevel. Var innom Bogerud tekstil i går og kjøpte sytråd, og en litt kraftig nål (som ikke er skikkelig spiss) som jeg tenkte å prosjektere litt fletter med. Har aldri sydd opp fletter før, men har skikkelig lyst til å prøve. Siden jeg har litt tid i helga tenkte jeg å trene litt

Hvordan gjør dere det? Først fletter vanlige rette.. Men når dere snurrer. Kveiler dere opp ved å rulle rullene sidelengs, eller unden-i-fra? Vet ikke om dere skjønner hva jeg mener, men lurte litt på det. Når jeg har flettet med strikk har jeg pleid å "brette". Dvs. bøye en gang, og så bøye en gang til rundt der igjen. Da blir flettene litt rette, men egner seg jo best sånn med strikk.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 02/06/2006 :  23:08:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.bluehorsetack.com/tips.htm
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  01:24:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg stakk en tur ned til farmor, og hun fant tråd til meg. Knappehullstråd, nesten like tynn som sytråd, men den ryker ikke!! Jeg har ikke sjanse i havet til å ryke den av!

OBS: Hvis dere har hest med svart man, bruk BRUN tråd. Ellers er det umulig å se den når den skal klippes av etter at flettene er "ferdigbrukt", og hesten skal få igjen manen sin

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Ozzy&Kristina

» VIP

Norway

Skrevet - 04/06/2006 :  00:07:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOzzy&Kristina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOzzy&Kristina  Svar med kopi av melding
Mener på at Løwenborg selger "flette-tråd"...
"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow." Gå til toppen av siden

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  12:27:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
jappjapp, Løwenborg har "flette-tråd" =) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.08 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.