hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - har du opplevd noe spooky noen gang??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 har du opplevd noe spooky noen gang??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 21/05/2006 :  18:39:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei.

jeg lurer på om det er noen av dere der ute som har opplevd noe skremmende noen gang som dere ikke finner noen naturlig forklaring på?
så det var flere emner om dette, men ikke selve historiene...

selv er jeg den "tror det ikke før jeg får se det", men det var før jeg begynte å være på gården til kjæresten min som er fra 1850.
uff...husker vi dreiv å rydda på ene rommet der ( overtok alt som dødsbo, alt var slik det hadde vært)
da kjæresten min hadde gått ut av rommet for å hente no, følte jeg meg beglodd.. men jeg så ingen, og typen var nede. jeg kjente noen tok på armen min og klemte hardt så det gjorde nesten vondt. da typen min kom opp igjen, forsvant alt sammen..
jeg har ingen forklaring på dette.. ingen viduer eller noe var oppe heller..
da moren min hjalp meg å vaske trappa i storgangen, fikk hun akkurat samme følelsen....
skikkelig ekkelt var det, spes for meg som føler at jeg MÅ ha en naturlig forklaring på alt......

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  00:16:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
seff har jeg det.men siden jeg sikkert kommer til å bli stempla som phsyko å sendt til ett eller annet gærnt gærnehjem tør jeg ikke fortelle..men jeg har kjent,jeg har sett...
begynner å gråte om jeg tenker på det...lurer på om det finnes noe diagnose på sånne som meg jeg..?

*maria ligger alltid med døra soveromsdøra oppe og lyset på*

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

mighty_spin

» VIP

Skrevet - 22/05/2006 :  00:46:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da tror jeg vi to skal legges inn sammen jeg vennen min:p Husker et par episoder ja..
gamle vipen min er mullert Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  00:57:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Da bør jeg også bli med dere på gærnehjemmet
Opplever stadig uforklarlige ting, ikke strengt tatt "gjenferdting" men det går mer på følelser, "anelser" på et vis. Joda, har sett ting også...
Men det er for touchy til og gå mer innpå,privat på et vis (men på en fin måte)

*Æsj, nå ble jeg visst hemmelighetsfull. Det var absolutt ikke meningen!*

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  01:17:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
åh,så godt å høre venner..trodde det bare var eksen min jeg kunne snakke om sånt med jeg..
bente,jeg har det akkurat som deg!sånne følelser som kommer krypende på steder.bare se svaret mitt på den andre tråden om dette emnet..
men jeg synes det noen ganger er litt godt også jeg.har en følelse av at noe\noen passer på meg.å fikser det slik at livet mitt ordner seg på et eller annet vis..

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  01:32:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Opplevde noe ekkelt nå nylig.. ei venninne hadde funnet en kattunge som hadde vært skadet for et par mnd siden.. Så den nå, den var fortsatt like tynn og svak, den hadde visst nyreproblemer, og slet med at beina sviktet under den innimellom.. Så da jeg snakket med en venninne i sist uke, nevnte jeg dette.. At jeg syns så synd på katten, det virket som om han hadde det så vondt.. Så jeg sa at jeg ønsket at han skulle slippe å lide.. Neste dag døde katten.. Helt uten videre..
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  08:28:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm.. det er nok mer mellom himmel og jord, men tror ikke på spøkelser.. kanskje mer på skjebnen??

alt kan bli skummelt i den rette settingen...

Synes det er litt rart at folk alltid har spøkelses historier fra gamle hus, hvorfor ikke fra et kjøpesenter?? eller i bilen? eller en flytur?

Tror kanskje vi blir litt påvirket fra film jeg :)
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  08:46:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja det kan være litt nifst på et vis når en sier slikt og så dør dyret.. Men jeg tror vi kan føle deres (og andre menneskers) sinnstemning og tanker, om vi bare kjenner etter..
Jeg vet at der er mye delte meninger om akkurat dette her, men jeg har tro på det.
Ofte når jeg sitter inne i stuen og ser tv får jeg en følelse av at jeg burde tatt en tur ut i stallen, om jeg ikke går ut får jeg heller ikke fred. Du vet ; om du ser en god film er det ikke kjekt og måtte bryte opp for og gjøre noe annet...
Men jeg får bare ikke fred, og når jeg da har gått ut har der alltid vært noe galt. Som f.eks. en av hestene har fått fyllinger (og da mener jeg "kobbebein"(!!), skader, noe som har vært ødelagt i en av boksene eller at en av dem har fått for lite øy og trenger mer osv.
Slike følelser har jeg hatt overfor hundene mine også, ja til og med en av dem som jeg har mistet også..

En ting jeg alltid har sagt til min mann er at jeg aldri går med på og bo i et hus der noen har dødd.. (Noe jeg aldri har tenkt ordentlig gjennom hvorfor jeg sier, det bare blir sagt..) Og tro meg ; det har jeg alltid sjekket ut før vi har flyttet inn i noe hus!!
Jeg vet ikke hvorfor, men tror selv at jeg ikke vil utsette meg for mer enn jeg opplever til vanligt..

Men noen som vet om slike følelser, anelser og liknenede kan gå i arv?? Har funnet ut at det er 4 ledd i slekten min som "har dette". De har det ikke likt, men... Ja, hva skal jeg si?...
Noen som vet?

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  09:47:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Nei, er ikke overtroisk. Men det der med en sjette sans (føle at noe er galt), den egenskapen har visst mamma; Da jeg bodde hjemme, og hadde hesten på dugnadstall (alle delte på foringer ol), kunne hun (sent på kvelden) plutselig føle at hestene ikke var blitt foret (hun er foresten ikke noe hestemenneske, er snarere tvert imot, livredd hester), og vi MÅTTE dra i stallen og sjekke; Det slo ALDRI feil, hestene stod fortsatt ute (de som forer til kvelds har også innslipp).
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  11:04:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg har vel hesten min oppstallet på det mest utsatte stedet i hele kommunen. Atlungstad Gård. Der har det skjedd utrolig mye merkelig, underlig, rart, mystisk.. Gården er gammel, og hovedhuset (rettere sagt slottet) er kjempestort.

Jeg kan trekke fram et par episoder (av sikkert tusenvis..).

I en bryllupsfest i hovedhuset for noen år siden, var det en som filmet. Nederst i en av trappene inne i huset er det et stort speil, slik at man ser seg selv gå nedover trappa hele veien. Han som filmet gikk nedover denne trappen og filmet inn i speilet, slik at han filmet seg selv som gikk nedover trappa. Men da de skulle se på filmen, syntes han ikke. Det var bare trappa som syntes, ikke kameramannen. På en eller annen måte ble han usynlig, ingen vet hvordan, ingen har noen som helst forklaring..

I det samme bryllupet skulle det tas bilde av alle som var der utenfor huset. Alle var ute, og alarmen var slått på. Men på bildet kan man se en skikkelse i det ene vinduet i annen etasje. Man ser ikke tydelig hvordan personen ser ut, men det er en menneskeskikkelse, det er helt klart..

Også i de andre husene på gården har folk opplevd mystiske og uoppklarlige ting. Dører som smeller, tunge skritt når man VET at man er alene, babyer som gråter, bankelyder, vind i stengte rom og så videre.. Det er litt skummelt å bo på hybelen, det er noe jeg ikke gjør alene for å si det sånn! Også i stallen har man opplevd rare ting, som noen prøver å finne forklaringer på, men som liksom aldri helt stemmer. Jeg er ofte der alene på kvelden etter at det har blitt mørkt, og da er jeg utrolig glad for at hestene er der, gumlende på kveldshøyet sitt.. For ellers hadde jeg ikke turt å være der!

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  00:25:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
En ting jeg alltid har sagt til min mann er at jeg aldri går med på og bo i et hus der noen har dødd..

Opprinnelig postet av Bente71

Jeg bor i et hus hvor noen har dødd. Riktig nok en naturlig død da. Bestemoren min som sovnet inn.
Kan ikke si jeg har merket noe til det. Men jeg skjønner deg godt at du ikke vil bo i hus hvor noen har dødd, jeg ville nok ikke gjort det selv. Men her har jeg bodd fra jeg var lita, og bodde her også når bestemor døde. Så det har ikke gjort meg noe.
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  01:06:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kom på noe da du skrev om din bestemor som hadde dødd i huset du bor i.
For noen år siden bodde vi i et gammelt hus, over 100 år (ikke for at det betydde noe da). Men en natt våknet jeg av at "noe" så på meg, fikk hvertfall den følelsen. Jeg gløttet opp med øyelokkene og så en skikkelse stå ved fotenden av sengen, på min side.
"Jaja", tenkte jeg "hvem kan det være??" Og så la jeg meg til og sove igjen.
Om morgen fikk jeg telefon fra mine foreldre, farmor hadde dødd den natten... Jeg visste inni meg med en gang hva jeg hadde sett den natten... Vi tok visst farvel, farmor og jeg da...
Jeg var hennes eneste jente-barnebarn, så de syntes alltid at det var ekstra "stas" med meg...

Madam Fame

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  05:57:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har vel hesten min oppstallet på det mest utsatte stedet i hele kommunen. Atlungstad Gård. Der har det skjedd utrolig mye merkelig, underlig, rart, mystisk.. Gården er gammel, og hovedhuset (rettere sagt slottet) er kjempestort.

Jeg kan trekke fram et par episoder (av sikkert tusenvis..).

I en bryllupsfest i hovedhuset for noen år siden, var det en som filmet. Nederst i en av trappene inne i huset er det et stort speil, slik at man ser seg selv gå nedover trappa hele veien. Han som filmet gikk nedover denne trappen og filmet inn i speilet, slik at han filmet seg selv som gikk nedover trappa. Men da de skulle se på filmen, syntes han ikke. Det var bare trappa som syntes, ikke kameramannen. På en eller annen måte ble han usynlig, ingen vet hvordan, ingen har noen som helst forklaring..

I det samme bryllupet skulle det tas bilde av alle som var der utenfor huset. Alle var ute, og alarmen var slått på. Men på bildet kan man se en skikkelse i det ene vinduet i annen etasje. Man ser ikke tydelig hvordan personen ser ut, men det er en menneskeskikkelse, det er helt klart..

Også i de andre husene på gården har folk opplevd mystiske og uoppklarlige ting. Dører som smeller, tunge skritt når man VET at man er alene, babyer som gråter, bankelyder, vind i stengte rom og så videre.. Det er litt skummelt å bo på hybelen, det er noe jeg ikke gjør alene for å si det sånn! Også i stallen har man opplevd rare ting, som noen prøver å finne forklaringer på, men som liksom aldri helt stemmer. Jeg er ofte der alene på kvelden etter at det har blitt mørkt, og da er jeg utrolig glad for at hestene er der, gumlende på kveldshøyet sitt.. For ellers hadde jeg ikke turt å være der!

Opprinnelig postet av Ingvild og Kenzo

Uææ.. Alltid holdt meg langt vekke fra det hovedhuset! Og forstår ikke så mye av folk som leier det huset om sommeren!
Hadde ikke takla å gå der dønn alene en mørk kveld, dårlige nerver!

Har heldigvis, bank i bordet, sluppet unna alt slikt ekkelt f***skap.

Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  12:07:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Uff, grøsser langt nedover ryggen bare jeg leser dette jeg..

Har ikke opplevd noe skikkelig kreepy men har drømt en del..
Kan drømme om personer jeg aldri har sett før i situasjoner der jeg er med. Et par dager senere ser jeg igjen denne personen i den situasjonen, men da i virkeligheten..
En ting er når man "ser" kjente personer i drømme, men når det er ukjente som jeg vet jeg ikke har sett før så begynner det å bli litt ekkelt.
Da jeg "ser igjen" slike situasjoner så vet jeg på en måte hva som skjer.. Usj, liker det ikke..

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 23/05/2006 :  12:25:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
uff Bente 71, det må ha vært både ekkelt å fint på samme gang...
Huset der jeg snart skal flytte inn, har det visst dødd flere i huset (grunnmuren er fra okrig 1680) ikke at det har noe med saken å gjøre:) Som nevnt over her har jeg opplevd kalde vinder o.l der, men uansett så er det en god "ånd" som er der... Alt jeg har lett etter å tenkt litt høyt om som " å hvor er den hersens nøkkelen til rommet" så vips dukker den opp.. Flere ganger har dette skjedd..enda vi har lett på plassen der den dukket opp.. Bikkja og katta vår pleier i blant å glane rett i veggen.. kan sitte slik i flere timer.. da katta gjorde det tenkte jeg kanskje det bare var mus..men nå gjør bikkja det samme...merkelig.... hehe
Uansett så føler jeg meg hjemme på gården, unntatt ene rommet jeg ikke føler meg velkommen, bare beglodd...hva dette er vet jeg ikke, men uansett vil jeg liksom ha det der også...kall meg gjerne gal:) hehe ....

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  12:39:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Uff, grøsser langt nedover ryggen bare jeg leser dette jeg..

Har ikke opplevd noe skikkelig kreepy men har drømt en del..
Kan drømme om personer jeg aldri har sett før i situasjoner der jeg er med. Et par dager senere ser jeg igjen denne personen i den situasjonen, men da i virkeligheten..
En ting er når man "ser" kjente personer i drømme, men når det er ukjente som jeg vet jeg ikke har sett før så begynner det å bli litt ekkelt.
Da jeg "ser igjen" slike situasjoner så vet jeg på en måte hva som skjer.. Usj, liker det ikke..

Opprinnelig postet av Ane,Blida&Brana

Sanndrømt kalles det rett og slett.. Har hatt mye av det jeg også..

Samt at jeg kan sitte med telefonen klar for å ringe gubben, så ringer han eller sender ei mld. akkurat da.. Og motsatt..

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.47 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.