hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - størrelse på stall
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 størrelse på stall
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

katriiine
» VIP

Skrevet - 21/05/2006 :  16:02:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har tenkt å bygge meg en stall hjemme. noen som har noen formening om hvor stor den bør være? har tenkt å ha 2 bokser, avsatt plass til spilt, 1 utstyrsrom+ plass til mat. den må ikke være for str, men heller ikke for liten. :)

lino

» VIP

Skrevet - 21/05/2006 :  18:04:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg vil si det er irrelevant hvor stor stallen er, så lenge du har den plassen du trenger!
Trenger du to bokser er det passe, trenger du fire bokser er to for lite. Om du tenker i kvadratmeter er dette også et spm om hva du trenger og ønsker, så lenge ikke boksene er for små i forhold til hestene som skal bo der.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  22:27:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har stall som rommer omtrent det du beskriver,og den er på 54 kvadratmeter i grunnflate (innvendige mål). Stallen er 6x9 meter innvendig. I tillegg har jeg loft.

Den inneholder:
- 2 bokser på 3x3 meter
- 1 ponniboks på 2x3 meter,kan eventuelt gjøres om til spilt til stor hest.
- Stallgang på 6x3 meter
- Utstyrsrom/fôrrom på 4x3 meter
- Isolert rom oppe som kan brukes til varmerom eller utstyr
- Høyloft

Jeg tegnet stallen selv,og prioriterte stor stallgang og god plass til oppbevaring av høy. Dersom du ikke trenger like mye oppbevaring til høy som meg,er det plass til en del høy på den plassen jeg har brukt til stallgang. Koster en del med to etasjer,og det er mye mer jobb.
Stallen har inngang på 2,5 meters bredde,den ligger midt på langsiden,hesteboksene ligger på venstre side,ponniboks og salrom/fôrrom på høyre side.

Det eneste som kan være negativt er at ponniboksen ikke ligger inntil de andre,men det er er ekstraboks.

Redigert av - Kine og Tassen den 21/05/2006 22:28:15 Gå til toppen av siden

ked

Skrevet - 22/05/2006 :  10:20:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eneste som er viktig, at nesten uansett hvor stort (eller lite) man bygger, så blir det oftest for trangt eller for liten plass på en eller anna måte... Kan jo være lurt med en ekstra "tom" boks som man kan "få besøk i". Feks der man har noen ting til vanlig, men som kan gjøres om til hest... Spessielt hvis man har gode venninner man gjerne vil ha på besøk ei helg (men ikke lenger)....

Lykke til
Gå til toppen av siden

samor

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  20:31:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesamor  Svar med kopi av melding
hvis du bygger en stall på 7,2x6m kan du ha to bokser av 3x3m og ett spilt på 1,2x3m på langsiden. en stallgang på 7,2x2m to oppbevaringsrom/utstyrsrom av 4x1m og 3x1m. (disse kan du variere lengden på som du vil) og en takhøyde på 2,2m er minimum. stallen blir da 7,2x6m / 43,2m^2 / 95,04m^3 innvendig. med 10cm isolasjon og treverk blir den ca 7,5x6,3m / 47,25m^2 utvendig.

men du burde finne ut av dette selv egentlig;)

Si Hei og vær glad

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.